Aihe: Kardia
1
sellisti
02.07.2005 23:42:04 (muokattu 02.07.2005 23:42:46)
En löytänyt keskustelua tästä bändistä. Jos sellainen on, linkittäkää.

Parin radiosta kuullun kipaleen perusteella ostin eilen Lähellä-debyytin, eikä onneksi käynyt niin kuin monesti pelkää että ne pari singleä on helmiä ja muu ihan skeidaa. Tanakka paketti hyviä biisejä hyvillä soundeilla, mun mielestä. Aki Rädyn ääni on erityisen miellyttävä, mies voisi vetää tuolla hunajabaritonillaan vaikka tangoa. Sopii hyvin raskaampaan kitaravalliin. Ehkä levy on hiukan yksitotinen, vaihtelua ei valtavasti ole mutta riffeissä löytyy joten mikäs siinä. Muistumia tulee välillä kovastikin Rautiaisesta & Niskalaukauksesta, mutta ei se ole ollenkaan huono asia.

Mitäs täällä ollaan mieltä?
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Black Star
03.07.2005 00:21:44

Muuta en tiedä kuin sen, että he ovat lähtöisin täältä Keravalta. Videon nähtyäni/kuultuani ajattelin että tämän on kuullut "jonkun muunkin bändin toimesta". Eli ei kovin omaperäiseltä kuullostanut.
Rattle your goddamn head!
Ritsie
03.07.2005 01:00:59
Muuta en tiedä kuin sen, että he ovat lähtöisin täältä Keravalta. Videon nähtyäni/kuultuani ajattelin että tämän on kuullut "jonkun muunkin bändin toimesta". Eli ei kovin omaperäiseltä kuullostanut.

Nimen omaan, ei esitä mitään uutta. 51 koodia ja muut kerkes ensin.
Ilkka Kanervan pallia jahtaa neljä vahvaa ehdokasta- otsikko jossain lehressä
JuniperThree
03.07.2005 10:52:53
Papa roach, Jack of all trades, 51 koodia, kardia... Siinä se kehityskaari kai on... Ei mitään uutta, mutta kyllä Kardialla on ehdottomasti karismaattisin laulaja! Jotain niin hienoa siinä sen äänessä...
Tapani L
03.07.2005 12:58:36
Papa roach, Jack of all trades, 51 koodia, kardia... Siinä se kehityskaari kai on... Ei mitään uutta, mutta kyllä Kardialla on ehdottomasti karismaattisin laulaja! Jotain niin hienoa siinä sen äänessä...

Kulostaa Kalle Aholalta minun mielestäni. Aika tylsää musiikkia ainakin ne pari singlebiisiä, jotka olen kuullut.
Cathi777
04.07.2005 19:38:01

Ei kyllä putoa ollenkaan. Tulee sellainen fiilis, että vedetään jotain Teleksiä säröllä. Hieman sellainen tunnelma tulee, että ei oikein tiedetä, että halutaanko olla "metalli" bändi vai iskelmäbändi. Ei toimi, vaikka siinä toisessa sinkussa ihan ok kertsi onkin. Mut siinä toisaalta on niin huono se säkeistö, että kertsi väkisin hyppää silmille. Jotain pitäisi bändin tehdä, että tulis omaa ilmettä enemmän esiin. Niin ja toi, että kuulostaa niin selvästi jo toiselta radioissa soivalta bändiltä niin on aina miinus. ( lue: 51 Koodia )
Only pop music can break my heart...
Max-X
05.07.2005 17:44:51
joo, kyllähän tämä 51 koodia:n kevyesti pesee, mutta ei se tästä hyvää tee. sanoitukset on aivan mitäänsanomattomia, kuten biisit muutenkin. laulajalla on kyllä ihan hyvä ääni.
"This is the best party I've ever been to... Don't let me die with that silly look in my eyes"
dixi19
06.07.2005 20:02:42

Kulostaa Kalle Aholalta minun mielestäni.

Minusta aivan Kalle Aholan ja Pauli Hanhiniemen sekoitukselta. Hanhiniemimäisyys on kovasti läsnä biisissä Huoneeseen: http://www.kardia.fi/mp3/06_huoneeseen.mp3
anomus.com
Black widow
07.07.2005 10:24:26

Ihan mielenkiintoinen yhtye, muutaman biisin tosin olen vasta kuullut. Kuun lopulla näen livenä festareilla, yleensä live-esiintymisen jälkeen osaa muodostaa paremman kuvan bändistä.
Jos aina jauhaa paskaa, eikö hengitys ala haista?
ten
07.07.2005 12:16:06
Kerran kävin Semifinalissa kattomassa livenä. Oli tiukkaa soitantaa, mutta esiintyminen oli vähän niin ja näin. Tosin yleisöäkään ei kovin paljoa ollut, mutta silti. Biiseistä kyllä tykkään, tosin lyriikat ovat välillä hieman kömpelöitä. Varmaan paremman analyysin osaisin tähän heittää jos olisin koko levyn kuullut pari kertaa. Tykkään kyllä.
Plussa on miinuksen negatiivinen puoli.
sellisti
07.07.2005 13:45:57
En osaa mieltää Kardiaa raskaamman musiikin puolelle

Enpä ollut itsekään ihan varma että mihin tämä pitäisi laittaa, mutta vielä vähemmän se mielestäni rockia tai poppia on.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)