ku on nuotti esim: G---------------- D---------------- A-----1---------- E---------------- Sanotteko sitä beeksi vai bbeeksi. entä onko h h vai b? mielipiteitä. kumpi systeemi on parempi. |
SaBer 05.05.2003 18:16:39 | |
---|
en sanois, että kumpikaan on parempi.... Mulle on pienestä asti opetettu että ne on h ja b, mutta esim. amerikassa ne on B ja Bb.... tehköön kukin miten haluaa, kunhan kaikki soittaa samassa sävellajissa! |
absqua 05.05.2003 20:07:13 | |
---|
Itse käytän H ja Bb -nimiä, jolloin sekaantumisvaara on pienin mahdollinen (eli ei tarvitse miettiä mitä pelkkä B tarkoittaa) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
poppamies 05.05.2003 21:33:00 | |
---|
Itse käytän H ja Bb -nimiä, jolloin sekaantumisvaara on pienin mahdollinen (eli ei tarvitse miettiä mitä pelkkä B tarkoittaa) Tuohan onkin aika ovelaa. Henkselit ja vyö. Tupla varmistettu. No tuo nuotti ei ainakaa, sataprosenttisella varmuudella, ole hh niinkuin kysyjä aakkosia luetellessaan mainitsee. Oma henkilökohtainen mielipiteeni(aivan niinkuin joku sen haluaisi kuulla) on että käytetään reilusti aakkoset kruusailematta, elikkä A B C D E F G . "G-strings are for strippers" |
ExE 05.05.2003 21:50:18 | |
---|
Itse käytän H ja Bb -nimiä, jolloin sekaantumisvaara on pienin mahdollinen (eli ei tarvitse miettiä mitä pelkkä B tarkoittaa) Itse olen myös opetellet samalla lailla, eikä ole tullut sekaannuksia. Suosittelen ! ;) Hullu paljon työtä tekee, viisas soittaa bassoa. |
timobass 07.05.2003 07:37:44 | |
---|
Itse käytän H ja Bb -nimiä, jolloin sekaantumisvaara on pienin mahdollinen (eli ei tarvitse miettiä mitä pelkkä B tarkoittaa) Aivan, tuota tulee käytettyä. Suomessa ja suomalaisille tuon pitäisi mennä aivan varmasti kaikille jalkeluun. Tosin löytyy kyllä niitäkin, joille ei mene saivartelematta mikään perille... =) |
paavi 07.05.2003 09:29:05 | |
---|
No, mä käytän kyllä H ja B, enkä siis esim. B ja Bb ... Klassinen tausta... Eipä sillä itelleni oo paljon väliä, kun ei tarvi muille mitään lappuja kirjoittaa. Jos soittaisin humppaa, en olisi niin ahdistunut. |
Hermanni 07.05.2003 09:47:00 (muokattu 07.05.2003 09:47:45) | |
---|
Suomessakin on nykyään akateemisesti klasaripuolellakin oikein käyttää B ja Bb se on paljon loogisempikin. tosin itselläkin aina lipsahtaa se H vaikka yritän käyttää tuota B ja Bb. |
Jesus Muerte 09.05.2003 12:22:08 | |
---|
Osaako joku muuten kertoa, että miksi Suomessa on rikottu täysin looginen aakkosjärjestys keksimällä sinne väliin joku hemmetin H? |
lxi 09.05.2003 15:35:59 | |
---|
Olen suuri logiikan ystävä enkä tunnusta säveltä H. |
Hermanni 09.05.2003 17:06:26 | |
---|
H on vääräoppinen. |
Hermanni 09.05.2003 17:07:06 | |
---|
Osaako joku muuten kertoa, että miksi Suomessa on rikottu täysin looginen aakkosjärjestys keksimällä sinne väliin joku hemmetin H? kärpäsenpaskateoria. |
Late 09.05.2003 22:46:19 (muokattu 09.05.2003 22:46:36) | |
---|
mutta Cb'tähän ei voi käyttää koska sehän on B (tai H jos niin haluaa). Mitä tarkoitat sillä, ettei Cb:tä voi käyttää, vaikka se onkin enharmonisesti sama sävel, kuin H?
Kunniahan tässä menee, mutta maine toisaalta kasvaa. |
Pallisti 09.05.2003 22:56:17 | |
---|
Itse käytän H ja Bb -nimiä, jolloin sekaantumisvaara on pienin mahdollinen (eli ei tarvitse miettiä mitä pelkkä B tarkoittaa) Sama juttu minullakin. |
Novis_3 10.05.2003 14:33:34 | |
---|
Eiks kevyen musiikin puolella käytetä H ja Bb ja vakavalla (klasari) puolella H ja B.. Ei mitn järkee.. Ja näin ollen B. B. King on klassisen teorian mukaan pelkkä B. King.. että silleen ja tiesittekös muuten, Essi Vuorela on enharmonisesti Dissi Vuorela.. :) |
Hermanni 14.05.2003 11:48:31 | |
---|
Eiks kevyen musiikin puolella käytetä H ja Bb ja vakavalla (klasari) puolella H ja B.. ei se noin mene, nykyään se on B ja Bb, tai ainkin pitäisi olla myös klasaripuolella, riippuu opettajasta aina. jotkut on tottunut niin siihen h - B juttuun. |
Tmp 14.05.2003 14:35:36 | |
---|
Olen suuri logiikan ystävä enkä tunnusta säveltä H. Loogisesti ajateltuna niin sekaannuksen vaara on pienin kun käyttää "H/B" sävelestä nimeä H ja "B/Bb" sävelestä nimeä Bb(tai vaihtoehtoisesti A#), kun on tekemisissä ihmisten kanssa jolla on vaihteleva tausta(kuten esim netissä tai mahdollisesti bändissä). "Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse |
Sambba 14.05.2003 15:33:38 | |
---|
Ite ainaki käytän puhekieles termei "Hoo" ja "Hoo alennettu / Alennettu hoo", jolloin ei pitäis tulla sekaannuksii. Jos tulee kirjoteltuu sointui ylös ni silloin käytän H ja Bb -merkkejä... Yritän saada muut ymmärtämään, että minua on hieman vaikea ymmärtää. Ymmärrättehän? |
Bassballs 16.05.2003 11:49:03 | |
---|
Tuo H ja Bb käytäntö pitäisi yleistää. Meillä on aina B ja Bb, koska useimmissa ameriiiikan maasta tulleissa nuoteissa on samat. Kyllä se ketuttaa niin vietävästi, kun keikalla lukee prima-vistana soitumerkkejä ja jossain nuotissa on aina se B, mikä meinaa Bb:tä. Eikös se H ole lähinnä klassisen musiikin juttu.? Ongelman kimppuunkäymisen ongelma on juuri kimppuunkäyminen. |
poppamies 16.05.2003 13:36:42 | |
---|
Tuo H ja Bb käytäntö pitäisi yleistää. Meillä on aina B ja Bb, koska useimmissa ameriiiikan maasta tulleissa nuoteissa on samat. Kyllä se ketuttaa niin vietävästi, kun keikalla lukee prima-vistana soitumerkkejä ja jossain nuotissa on aina se B, mikä meinaa Bb:tä. Eikös se H ole lähinnä klassisen musiikin juttu.? Tuolta löytyy jotain syvällisempääkin tavaraa tuosta H-B dileemasta. http://sonic-arts.org/dict/german-h.htm "G-strings are for strippers" |