Aihe: Suosikki Plugari ja miksi?
1 2 3
januszian
28.06.2005 22:00:22

Moro. Eli tänne sitten että mikä on eniten käytetty plugarisi ja miksi?

Mä diggaan kovasti Voxengo yhtiön Lampthrusterista ja Varmifierista. Mahtavaa putki ja ilma saundia mihin tahansa!
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
M.i.k.key
28.06.2005 22:49:13
Mä diggaan kovasti Voxengo yhtiön Lampthrusterista ja Varmifierista. Mahtavaa putki ja ilma saundia mihin tahansa!

Onkos noi niinku ihan ilmaisia?
Mä lopetan nää hommat!
januszian
28.06.2005 23:03:07 (muokattu 28.06.2005 23:07:28)

ei kai. Mutta voxengon sivulta saa downloadata.

Voxengolla on kyllä ihan ilmasiakin plugareita.
M.i.k.key
28.06.2005 23:17:09
Joka studioon ehdottomasti nämä :
http://www.freepgs.com/eyeberriedpall/sonicfinger/

:)
Mä lopetan nää hommat!
guitar_player
28.06.2005 23:34:24
yks topici tästä aiheesta olis varmaan riittäny
januszian
28.06.2005 23:41:25 (muokattu 28.06.2005 23:59:01)

Joka studioon ehdottomasti nämä :
http://www.freepgs.com/eyeberriedpall/sonicfinger/

EI VITTU TOI ON HYVÄ! Visitor simulator! :D Mut varmasti hyvä plugari, ei siinä mitään mut nimi...

niin joo, ku duunista postasin ni kone ei menny mihkään mut silti näköjään tuplana on tullu. Poistettakoon toinen. Mieluummin se mihin ei oo vastattu. :)
d-iivil
29.06.2005 02:18:33
Ilman ei tulisi toimeen:
Waves L1 & L2

Noista etenkin L1:stä tulee käytettyä vähän jokapaikkaan. Loistoplugari siloittamaan signaalipiikit, loistava laulukompura, loistava bassokompura, loistava basari / snare-kompura...

L2:nen taas sopii masterointilyttäykseen, vaikka suurta eroa ei L1:seen olekkaan.
Lahjoita rahaa köyhälle muusikolle: 800021-15687625! Pienimmätkin summat otetaan avosylin vastaan.

Firenote - Kasariheavyrockia
jPekka
29.06.2005 09:58:21

Wavesin plugareihin ei ole toistaiseksi ollut varaa. Se mitä olen joskus kokeillut, niin pätevää kamaahan nuo, joskin resurssisyöppöjä.

Minun kai pitäisi sitten nyttemmin merkitä suosikiksi koko UAD-1 Projekt Pak, tai ainakin sen Pultec EQ ynnä 1176SE ja LA-2A -kompressorit (jälkimmäisen sai kaupan päälle, kun rekisteröi tämän kuun loppuun mennessä). Kuulostavat mainioilta.
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
lion
29.06.2005 19:04:44
waves renaissance eq on ihan huippu. Se nyt vaan on niin hyvä ja kätevä ja kiva ja ihana :D

Kjaerhus audion classic master limiter on myös kovassa käytössä minulla. Moneen raitaan tulee laitettua kun haluaa vaan boostailla hiljaa kuuluvia elementtejä ja efektirutata kaikenlaista. Basariin ja bassoon ja rumpulooppeihin tulee yleensä laitettua tämä.

ja kyllä se wavesin l2 on myös hieno plugari. Tosin ei kaataisi minun maailmaani vaikkei sitä olisikaan.

- Li'oN
pop pop pop - kornipop kuplii kattilassa
BotneLapio
29.06.2005 20:13:20
Samat sanat, kyllä ne Wavessit on eniten käytettyjä, nostaisin ehkä RVerbin ja L3:sen muitten yläpuolelle.
-=Botnee!!=-
Mohla
29.06.2005 22:36:46

Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
KaljaMaha
29.06.2005 22:54:39
Kjaerhus audion classic master limiter on myös kovassa käytössä minulla. Moneen raitaan tulee laitettua kun haluaa vaan boostailla hiljaa kuuluvia elementtejä ja efektirutata kaikenlaista. Basariin ja bassoon ja rumpulooppeihin tulee yleensä laitettua tämä.

Sama täällä. Tykkään myös saman valmistajan muista plugareista. Ne ovat käyttikseltään sopivan analogimaisia. Ja saundi on myös mainio.
Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks.
lion
29.06.2005 23:01:51
Sama täällä. Tykkään myös saman valmistajan muista plugareista. Ne ovat käyttikseltään sopivan analogimaisia. Ja saundi on myös mainio.

Mikä ois siistimpää ku plugari jossa on yks nappi ja se saa kaiken kuulostaa hienolta :D Mä luulin että mä oon yksin ton master limiterin kanssa.. Plugin soulmate.. :D h0h0

- Li'oN
pop pop pop - kornipop kuplii kattilassa
sami_sumea
29.06.2005 23:28:04

Wavesin plugareihin ei ole toistaiseksi ollut varaa. Se mitä olen joskus kokeillut, niin pätevää kamaahan nuo, joskin resurssisyöppöjä.

Mitääh?

Useimmat Wavesit ei syö juuri lainkaan tehoa, esim. Renaissance-sarjan EQ:ita saa lätkiä projektiin enemmän kuin laki sallii. Jos tiedät paremman kuuloisen EQ:n joka vie vähemmän tehoa, vinkkejä otetaan vastaan ;)

...
"On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä." Pauline 8v.
KaljaMaha
30.06.2005 12:18:57
Minua on aina ihmetyttänyt miten joku eq kuulostaa paremmalta kuin toinen? Tiedän kyllä että näin on koska kyllä sen kuulee. MIten tämä on mahdollista?
Jos ei toimi ni ei toimi. Ei se sillä parane että sä pistät puol kämppää matalaks.
jPekka
30.06.2005 13:14:40

Minua on aina ihmetyttänyt miten joku eq kuulostaa paremmalta kuin toinen? Tiedän kyllä että näin on koska kyllä sen kuulee. MIten tämä on mahdollista?

Helposti, helposti. Ei signaalin taajuusvasteen rukkaaminen ole mitenkään yksinkertainen operaatio. Useimmat eq:t - sekä "oikeat" analogiset että digitaaliset - lisäävät samalla mm. melkoisen määrän pieniä vaihevirheitä ja muuta kivaa, etenkin silloin jos jotakin taajuuskaistaa korostetaan.

On _mahdollista_ toteuttaa eq joka tekee vain sitä mitä paketissa luvataan: mutta se vaatii melkoista koodausta ja melkoisesti resursseja koneelta. Nämä taisivat olla niitä Fourier-muunnokseen perustuvia?

Osassa equista koko juttukin on siinä, että se ei tee sitä taajuusmuutosta "oikein", vaan mahdollisesti vähän kompressoi tai tekee muuta epälineaarista kivaa. Esimerkiksi UAD-1:n Pultec, jonka jo manuaalikin toteaa vaikuttavan signaaliin silloinkin kun kaikki hanikat ovat neutraalilla.

Mitä niihin Wavesin plugareihin tulee, mielikuva niiden resurssisyöppöydestä on monen vuoden takaa. Voi olla että muistan väärin, ja joka tapauksessa olen nyttemmin näiden dsp-korttien ja freeze-toimintojen poispilaama joka tapauksessa. 8-)
- Mitä on biljoona mikrofonia? - ??? - Yksi megafoni.
januszian
30.06.2005 15:07:39

päivitys. NÄÄ VOXENGON PLUGARIT ON IHAN TIMANTTIA!!!!!

Lampthruster tuo tilaa nuottien väliin ihan järjettömän hyvin!

Warmifier tuo putkea ja mun Ö luokan etusetki kuulostaa ihan uudelta tolla!

Elephant on ihan mieletön limitteri! Sillä saa mitä vaan nostettu + 0 dB tasolle! (nojoo, ehkei nyt mitä vaan mutta ainaki kaikki mun jutut...) :)

Helvetin nasta firma!
sami_sumea
30.06.2005 16:12:34

EQ:n filtterien rakentaminen ei ole ihan yksioikoinen juttu -> esim. peak-filtterille annetaan yleensä 3 parametriä (freq, gain ja q), mutta se, mitä suodin OIKEASTI tekee (eli miten noista kolmesta arvosta väännetään filtteröinnissä yleensä käytetyt 6 coefficienttiä) voi olla hyvinkin monimutkaisen laskutoimituksen takana. Musikaalisesti ja matemaattisesti miellyttävät tulokset kun voivat olla hyvinkin erilaisia.

Lisäksi esim. Nyquistin taajuutta (= sampletaajuus / 2) lähentelevien taajuuksien laskenta voidaan hoitaa eri tavoilla, esim. oversamplaamalla, tai suunnittelemalla nuo suotimet niin, että ylätaajuudet filtteröityvät rajaa lähestyttäessä mahdollisimman hyvin (noiden Nyquist-taajuuden lähellä olevien taajuuksien kunnollinen filtteröinti on muuten yksi digi-eq:iden suurempia ongelmia, ja yksi syy siihen miksi kunnon analogi-eq soundaa yleensä digitaalista paremmalta).

Jotkut EQ:t käyttäytyvät eri tavalla riippuen siitä cutataanko vai boostataanko, ja esim. shelf-filtterit käyttäytyvät eri EQ:illa eri tavoin.

...
sami_sumea
30.06.2005 16:14:32 (muokattu 30.06.2005 16:15:26)

päivitys. NÄÄ VOXENGON PLUGARIT ON IHAN TIMANTTIA!!!!!

Mä olen yrittänyt asentaa Voxengon plugareita testiä varten varmaan 6 kertaa kun kaikki hehkuttavat niitä eri foorumeilla, mutta yhtään ainoaa plugaria ei ole ko. firmalta haaviin jäänyt vaikka kuinka yritän niihin tykästyä.. Onkohan mussa jotain vikaa-vikaa-vikaa-vikaa?

Tai sitten mulle vaan riittää wavesit, kjaerhusit ja powercoren effarit.

...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)