ltg 26.06.2005 23:19:20 | |
---|
Elikkäs laittakaapa niitä omia suosikkejanne tähän topikkiin. Pistäkää samalla infoa sisällöstä (onko nimenomaan faneille suunnattu, onko treenejä ja opetusta, sooloilua jne). Kiva olisi pari uutta levyä hankkia hyllyyn. Tällä hetkellä on kovassa kulutuksessa Thomas Langin Creative controll, varsinkin sen double strokeihin keskittyvä pätkä. Monipuolista harjoitusta, muutamia ainakin itselle tällä hetkellä hemmetin vaikeita ja haastavia treenejä. Vie reilusti aikaa kahlata nuo kaikki treenit läpi. Voisinpa tuota suositella. Aika äijä tuo Lang vetämään jaloillaankin noita tuplaiskurolleja ja grooveja. Portnoyn Liquid drum theateria olen katsellut, tai ainakin sen dance of eternity -pätkän ja pari muuta, ei napannut juuri. Onko Dennis Chambersilta ilmestynyt DVD:tä? THV-klubi #5 |
Roberto 26.06.2005 23:50:15 | |
---|
Tsekatkaa Last Waltzilta Levon Helmiä ja pyrkikää siihen. Katellaan parinkymmenen vuoden päästä uudestaan. |
Henga 27.06.2005 00:10:19 | |
---|
Katellaan parinkymmenen vuoden päästä uudestaan. Ootko vielä sillon kuosissa? |
Roberto 27.06.2005 00:15:54 | |
---|
Ootko vielä sillon kuosissa? No en tod mut ette oo tekään :) |
juoni 27.06.2005 00:21:23 | |
---|
Ne Chambersin 80-luvun filmit on julkaistu dvd:llä. Itselle hyödyllisimpiä ja viihdyttävimpiä ovat olleet Wecklin lukuisat filmit. Lahjattomat Treenaa |
wavelength 27.06.2005 06:41:04 | |
---|
Billy Ward: Big Time. Hanki se. Heti. Itse en ole vaikuttunut Thomas Langin DVD:stä. Luulisi nyt miehen soiton olevan kellontarkkaa kilkatusta, mutta ei. Röytämällähän ne harjoitusesimerkit vedetään ja aivan liian nopeasti. Kaipa niistä harjoituksista olisi kuitenkin jotain hyötyä, kun niitä ehtisi harjoittelemaan. Ehkä vielä joskus... En tiedä mistä puhun. |
markkuliini 27.06.2005 09:52:13 | |
---|
Juu kyllä tuo yllämainittu Big time on selkeästi paras raina mitä on käsiin sattunut. Ja tuota The Bandin Last Waltz on kanssa pakko hankinta kaikille, eikä maksa Free record shopissa edes paljoa. Yksi hyvä kanssa on Steve Jordanin The Groove is here. Ja vielä yksi yllättävän kova pätkä oli se Steve Smithin uusi, mikäs sen nimi oli? History of the U.S.beat...? Tai jotain... Ja pakko kyllä sanoa että tuo Lang:in dvd oli aikas...no sanotaanko vaikka niin ettei sillä oikein mitään tekemistä musiikin kanssa ollut. www.vasamayhtye.com |
HCW 27.06.2005 12:20:06 | |
---|
Chambersin videot on hyviä. Myöskin Wecklin videot on ollu soittimessa tasaisesti. Steve Smithin drumset tech./history of U.S beat on loistava. Urheiluna menee Minnemanin sekä Langin videot, hyötyprosentti ja käyttöarvo tosin nollan tienoilla. John Blackwellin dvd on myös loistava. "Mikä h******n groove?Se on ihan yliarvostettua" |
ltg 27.06.2005 12:59:26 | |
---|
Ja pakko kyllä sanoa että tuo Lang:in dvd oli aikas...no sanotaanko vaikka niin ettei sillä oikein mitään tekemistä musiikin kanssa ollut. Kylläkyllä. Mutta nuo treenit ovat ainakin tuota raajojen koordinaatiota ja itsenäisyyttä kehittäneet pirusti ainakin itsellä, mikä lienee tarkoituskin. Totta kuitenkin, että äijä vetää turhan nopsasti nuo jutut siinä. THV-klubi #5 |
ltg 27.06.2005 13:00:46 | |
---|
Chambersin videot on hyviä. Oliko se serious moves vai mikä? Niin, ja se hahdon DVD kiinnostaisi kovasti. Wecklin jotain videoita olen katsellut, ovat ihan hyödyllisiä nekin. THV-klubi #5 |
Minulla on kokemusta vain Steve Jordanin The Groove Is Here -DVD:stä. Itse diggailen siitä kovasti. Sen sisältö on pääosin ehkä enemmän päänsisäisiin asioihin keskittymistä. Vaikka Jordan ei vaikuttanut videolla maailman nopeimmalta ja teknisimmältä rumpalilta, teki hän minuun vaikutukseen soittonäkemyksellään. Kaikki genret taittui erittäin makoisasti ja tyylitajuisesti. |
juoni 27.06.2005 15:07:51 | |
---|
Oliko se serious moves vai mikä? Serious Moves ja In The Pocket. Lahjattomat Treenaa |
markkuliini 29.06.2005 00:40:11 (muokattu 29.06.2005 00:50:34) | |
---|
Kylläkyllä. Mutta nuo treenit ovat ainakin tuota raajojen koordinaatiota ja itsenäisyyttä kehittäneet pirusti ainakin itsellä, mikä lienee tarkoituskin. Totta kuitenkin, että äijä vetää turhan nopsasti nuo jutut siinä. Ei siinä etteivät kehittäisi, mutta itse en löytänyt siitä ainuttakaan juttua/konseptia mitä voisi oikeasti käyttää esim.keikalla. Löysitkö itse? Eipä siinä, kyllähän independence on tärkeä juttu, mutta mielestäni nuo Langin jutut menivät turhan monimutkaisiksi kuriositeeteiksi, sen sijaan että niitä voisi käyttää jossan. Esim.syncopation:in perus-independence-treenit ajavat mielestäni asian paremmin. Eipä siinä olenkin enemmän old school-henkinen rumpali ja koskityn enemmän tuohon komppi-osastoon eikä esim.neliraaja-osasto ole minulle kovin tärkeää. Tuo Big time-dvd oli hyvä osoitus siitä että opetusvideon ei tarvitse tarjota mitään valmiita lick:ejä, vaan esim. käyttökelpoisia "konsepteja" www.vasamayhtye.com |
HeavyMachinery 29.06.2005 11:36:43 | |
---|
Neil Peart :A work in progress siinnä on ainakin itselle kolahtava reeveeree pätkä. Minä tiedän - siis pelkään ! |
kampela 29.06.2005 11:55:16 | |
---|
Onko Dennis Chambersilta ilmestynyt DVD:tä? Tää on sen oma. TEKIJÄ Chambers, Dennis (opett.) TEOS In the pocket / Dennis Chambers JULKTIEDOT Miami (FL) : Warner Bros. Publications, cop. 2003 Ja ainaskin näissä se on mukana. TEOS Drum tips. Part I : Power solos ; Developing a groove JULKTIEDOT Miami (FL) : Warner Bros., c2002 ULKOASU 1 DVD-levy (80 min) : vär. TEOS Drum tips. Part II : Double bass drumming ; Funky drummers JULKTIEDOT Miami (FL) : Warner Bros., c2002 ULKOASU 1 DVD-levy (90 min) : vär. www.endofyou.net |
juoni 30.06.2005 15:35:38 | |
---|
Lainasin kirjastosta tuon In The Pocketin ja olipas huono: Mitään siinä ei opetettu, Dennisiä vaan haastateltiin sen taustasta sun muusta ja sitten ne soitteli Scofieldin ja poikien kanssa. Lahjattomat Treenaa |