januz 22.06.2005 01:29:28 | |
---|
Eli lähinnä bassoja ajatellen, kitaralla vähän eri juttu.. Eli kuinka tarpeellisia oikeesti on sisäänrakennetut eq:t yms.? bassolla harvemmin kesken biisin tarvii sundia kovin radikaalisti muuttaa, joten luulisi että soundin pystyy hakemaan vahvistimien tai efektipedaalien avulla kohdilleen, jos vaan signaali on riittävän vahva- eli siis onko täysin järjetön ajatus rakentaa esim. basso pelkästään yhdellä mikillä ilman säätöjä, ainoastaan killswitchillä? "...vähän niinku tuplabasari, ja vähän niinku örr örr..." Humaltunut Rumpali, 2005 |
WT 22.06.2005 07:57:24 | |
---|
Jos koet, ettet muuta tarvitse, niin rakenna ihmeessä. Eivät ne varmastikaan ole kaikille tarpeellisia. On kai joku tehnyt basson ilman käytännössä mitään kontrolleja..? Itse mieluummin säilytän mahdollisuuden säätää saundeja itse bassostakin... Bassoprojekti - "In the battle between you and the world, bet on the world." |
Puavali 22.06.2005 08:05:52 | |
---|
Jos koet, ettet muuta tarvitse, niin rakenna ihmeessä. Eivät ne varmastikaan ole kaikille tarpeellisia. On kai joku tehnyt basson ilman käytännössä mitään kontrolleja..? Arva, jos oikein ymmärsin. Itse mieluummin säilytän mahdollisuuden säätää saundeja itse bassostakin... Ohan ne kivat olla. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
jPekka 22.06.2005 09:47:48 | |
---|
Jos koet, ettet muuta tarvitse, niin rakenna ihmeessä. Eivät ne varmastikaan ole kaikille tarpeellisia. On kai joku tehnyt basson ilman käytännössä mitään kontrolleja..? Kitarapajalla näin moisia myynnissäkin joskus 80-luvulla. Niitä Pajan jenkkiosista kokoamia customeja. Pelkkä mikrofoni ja pluginreikä. Hifisti tietysti toteaisi, että joskus se tone-potikka "vuotaa" vähän kybällä ollessaankin, joten jos haluaa kaiken mikistä tulevan diskantin, niin tone-potikkaan pitää vähintään rakentaa kytkin joka leikkaa sen kokonaan pois virtapiiristä. Itse mieluummin säilytän mahdollisuuden säätää saundeja itse bassostakin... Itselläni on ollut sävynsäädötön basso jo toistakymmentä vuotta. Ei ole ollut lisäpotikkaa ikävä. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
januz 22.06.2005 11:43:04 | |
---|
Itselläni on ollut sävynsäädötön basso jo toistakymmentä vuotta. Ei ole ollut lisäpotikkaa ikävä. Mikä merkki, vai custom? Onko mikkejä useampi, siis löytyykö joku mikkivalinta kytkin? Minkälaista musaa soitettu, millä etusella jne.? "...vähän niinku tuplabasari, ja vähän niinku örr örr..." Humaltunut Rumpali, 2005 |
rattledad 23.06.2005 22:12:14 | |
---|
Kitarapajalla näin moisia myynnissäkin joskus 80-luvulla. Niitä Pajan jenkkiosista kokoamia customeja. Pelkkä mikrofoni ja pluginreikä. Mulla oli joskus tuollainen pajan basso, tosin japsikaulaan tehty mahonkibody jossa oli yksi humppari eikä mitään säätöjä. En vieläkään osaa pahemmin tonepotikoita kaivata, nykyisessä bassossa on aktiivi-eq, mutta passiivina sitä yleensä käytän l. ilman sävynsäätöjä. "Tuon soisi olevan kaikille itsestäänselvyys. Me pietään täällä amatöörien arvauskilpailuja :o)" - juzzu 23.5.05 |
Eli onko täysin järjetön ajatus rakentaa esim. basso pelkästään yhdellä mikillä ilman säätöjä, ainoastaan killswitchillä? Ei toki, onhan Nikki Sixxin Blackbird tuolla tavalla tehty. Se on niin soittajakohtasta kokeeko niitä tarvitsevansa. Kukaan ei kiellä kokeilemasta. |