Aihe: FastTracker 2
1
Mjuusikman
23.06.2005 13:38:17
Tämän asian kysyin jo vähän aikasemmin mutt.
Minulla on Fast Tracker 2 musiikinteko ohjelma vanhalla tietokoneellani.. 200 mhz.ja en saa äänitystä siinä mitenkään toimimaan.Tietääkö joku mikä hommassa mättää??
Joo.se on kesä..
t-termiitti
23.06.2005 15:27:08

Tämän asian kysyin jo vähän aikasemmin mutt.
Minulla on Fast Tracker 2 musiikinteko ohjelma vanhalla tietokoneellani.. 200 mhz.ja en saa äänitystä siinä mitenkään toimimaan.Tietääkö joku mikä hommassa mättää??

Arvaisin, ettei sen kyllä pitäisi onnistuakaan; en tosin ole mikään ft2-asiantuntija tai edes käyttäjä.

Jokatapauksessa voit nauhoittaa samaan aikaan jollakin toisella ohjelmalla (mikrofonia) tai sitten jos tuo ft2 suostuu ottamaan vastaan sellaisen plugarin, jolla voisi sitten äänitellä...
superfly
23.06.2005 15:29:44
Eihän FT2:ssa ole mitään äänitysmahdollisuutta, se on träkkeri.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Mjuusikman
24.06.2005 12:04:06
No sanokaapa sitte musiikinäänitys/teko ohjelmia jotka toimii hyvin vanhalla 200mhz koneella?
Joo.se on kesä..
Aman
25.06.2005 21:10:32

No sanokaapa sitte musiikinäänitys/teko ohjelmia jotka toimii hyvin vanhalla 200mhz koneella?

Riippuu vähän musantekotavasta. Goatstudio on klassikko (klassisella lookille, heh). Eli jos vaikka tekisit ft2:lla rummut, bassot, tms. kääntäisit waviksi ja goatstudiolla äänittäisit niitten päälle kitarat.. Tuota tuli joskus harrastettua, kun oli kanssa vähän prutku kone alla.

Etsihän se goatstudio, en muista mistä löytää.

-Ari
"When a naked man is chasing a woman through an alley with a butcher knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross."
Cadaver
26.06.2005 18:33:12

Mulla ei ole käytännössä enää kuin kuusnepasivut bändisivujen ym. lisäksi pystyssä, joten sen alta:

http://covertbitops.c64.org/misc/gstudio.zip

Muistaakseni talvella tuolla nauhottelin 8-raita reeniversioita biiseistä 233 MHz koneella, mutta taajuutena oli 22050 Hz kun ei kovalevy pysynyt muuten mukana.
Freedom, Metal & Might: Agent Metal Saksaheviä: Revenant Rienausta: Riivaaja
Mjuusikman
27.06.2005 21:11:43
miten ne sitte saa waviksi..ja aukaseeko se goat studio sitte ne rummut ym.??
Joo.se on kesä..
Mjuusikman
27.06.2005 21:14:49
Toi goat studio on vähä kökkö vehe..eikö tosiaan oo mitään muuta musiikinäänitysohjelmaa vanhalle koneelle..?
Joo.se on kesä..
Aman
27.06.2005 21:34:12

miten ne sitte saa waviksi..ja aukaseeko se goat studio sitte ne rummut ym.??

Se kohta missä tallennat biisisi eli "tiedostonhallinta", valitse tiedostomuodoksi .xm:n sijaan .wav ja paina tallenna (save?). Sen jälkeen se palaa takas raiturinäkymään, ja siihen on ilmestynyt semmottinen valikko missä voit pistää frequency rateksi vaikkapa 44.100Hz ja vaikkapa pari pykälää vahvistusta (amplify?) lisää, sekä sitten painat "record" nappia, vai mikä siinä onkaan sen valikon yhteydessä. Biisi alkaa rullaamaan, mitään ei kuulu, mutta se käy koko biisin läpi. Sitten ku se on lopettanut, menet uudestaan "tiedostonhallintaan" ja painat "Save" jonka jälkeen se vasta oikeasti tallentaa sen wavin kovolle.

Nämä ohjeet oli täysin muistinvaraisia, pahoittelen mahdollista hämminkiä.

Goatstudiosta taitaa löytyä "import track" tjsp. komento jolla voit sitten ladata sen rumpuraita.wavin sinne.

Eikä se Goatstudio ole kökkö missään nimessä! Paras raiturisofta mun mielestä, syystä että se ei ole koskaan pettänyt. Vaikkakin siinä on helevetin old skool look, ja siinä ei ole juuri mitään herkkuja, on se tehty toimimaan kuin junan vessa paskemmillakin koneilla :) ...old skoolina musanikin nautin :) Propsit Cadaverille loistavasta ohjelmasta :)

...mutta en tähän hätään keksi mitään hienompaa ohjelmaa joka skulais tyydyttävästi 200:lla penalla. Ehkä joku keksii, mutta se on varmaa, että sitä on haettava muutaman vuoden takaa. Nyrkkisääntönä: Jos on vanha kone, siinä käytetään vanhoja -sen aikakauden- softia.

-Ari
"When a naked man is chasing a woman through an alley with a butcher knife and a hard-on, I figure he isn't out collecting for the Red Cross."
Mjuusikman
28.06.2005 09:38:50
kiitos vastauksista!:D..kyllähän näillä alkuun pääsee...
Joo.se on kesä..
Aman
29.06.2005 22:27:29

kiitos vastauksista!:D..kyllähän näillä alkuun pääsee...

Jos elämä ei vieläkään muuta onneksi, niin tässä olisi tällainen "nätimpi" moniraituri, jota olen itse joskus käyttänyt vanhalla koneellani. Täysin ilmainenkin jopa:)

http://www.hitsquad.com/smm/programs/DDClip_Free/

-Ari
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)