Aihe: Squier Telecaster, vai tokai
1 2
samueld
22.06.2005 11:17:12

Sitä kysyinkin vielä tuossa alkuperäisessä ilmoituksessa että miten ne kestää aikaa nämä soittimet?

Kiitoksia värikkäästä keskustelusta!

Kyllä kestääkin kiitellä.

Se kaulan profiili on kyllä tärkeimpiä valintoja soittimessa. Tulee sitten muistaa, että fender-malliset skebat on vähän jäykempiä kuin gibsonit johtuen pidemmästä skaalasta.

Mun oma skuju on kyllä kestänyt hyvin (puiltaan ja eletroniikaltaan). Tosin viimesen vuoden se on ollu avoimessa e-vireessä ja olen soitellut sillä vain sliden kanssa.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Asantala
22.06.2005 11:22:28
No olen kyllä tuosta eri mieltä, olen omistanut
Stratocasterin melkein 10 vuotta ja sillä olen soittanut
ja kyllä se oli kevyt soittaa tuohon Gibsoniin verrattuna..
Eihän se meinannut kylmiltään taipua mihinkään, vaikka mulla on itsellä ollut tuossa Stratossa 011 setti kiinni aina...
samueld
22.06.2005 11:23:48

No olen kyllä tuosta eri mieltä, olen omistanut
Stratocasterin melkein 10 vuotta ja sillä olen soittanut
ja kyllä se oli kevyt soittaa tuohon Gibsoniin verrattuna..
Eihän se meinannut kylmiltään taipua mihinkään, vaikka mulla on itsellä ollut tuossa Stratossa 011 setti kiinni aina...

ok. ei aleta vänkäämään tästä. fiilisjuttuja. Strato on munkin mielestä parhaiten käteen sopiva ja helpoin soittaa.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
Asantala
22.06.2005 11:26:07
Totta ei aletakkaan.
Gibson tuntui vaan silloin alkuun niin perkeleen jäykältä eittei ollut kunnon tosikaan.. Nykyään kun siihen on pakottanut tottumaan siihen kaulaan niin sehän on varsin oiva peli, olen vihdoinkin tyytyväinen että ostin sen..neljän vuoden jälkeen! :))
Asantala
22.06.2005 11:32:52
Se oli jämäkämmän tuntuinen se Squier standard..
Mutta siis se oli ns.jäykkä paska :)
Mutta se laatuvaikutelma oli taas yhtä hyvä mielestäni kuin ihan fenkussa..
Affinity, oli parempi soittaa, mutta se laatu ei ollut samalla tasolla... Siinä esim 'mikin valitsin katkaisija' öhööm... sanoinko juuri noin? :) Oli heiluvaisen ja heppoisen oloinen..

Se mitä tarkoitinkin juuri alkuperäisellä tekstillä oli että miten ne kestää sitten käyttöä, kyllähän osaan jo pitempään soittaneena sen verran jo katsoa että mikä on hyvin soitettava..jne.
Asantala
22.06.2005 11:48:26
Vielä siitä..

Muistin juuri tuon Telecaster customin.
Olen sellaisella Fenderillä soittanut, ja täytyy sanoa olleen ehkä paras kitara millä olen soittanut. Vaikka oli vielä mexico..
Löytyykö sellaisesta vielä kommenttia?
Asantala
22.06.2005 11:52:39
Tarkennan vielä,

Squier Telecaster Custom oli siis kyseessä.. :)
weelie
22.06.2005 12:25:38 (muokattu 22.06.2005 12:26:18)
Customista en tiedä. Mutta tuo Squier '51 on hauska. Kuten jo toisaalla sanoin.

Juu, kytkin on halvoissa... halpa. Ja voi mennä ensimmäisenä. Tietty Squiereissa on kapoimessat kaulat ja menee ehkä helpommin käyräksi. Affinityä vaikea muuttaa kielit läpi rungon, jos sen kokee tärkeäksi. Tallamikki liian kireä ja kaulamikki liian tumppu.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)