samueld 22.06.2005 11:17:12 | |
---|
Sitä kysyinkin vielä tuossa alkuperäisessä ilmoituksessa että miten ne kestää aikaa nämä soittimet? Kiitoksia värikkäästä keskustelusta! Kyllä kestääkin kiitellä. Se kaulan profiili on kyllä tärkeimpiä valintoja soittimessa. Tulee sitten muistaa, että fender-malliset skebat on vähän jäykempiä kuin gibsonit johtuen pidemmästä skaalasta. Mun oma skuju on kyllä kestänyt hyvin (puiltaan ja eletroniikaltaan). Tosin viimesen vuoden se on ollu avoimessa e-vireessä ja olen soitellut sillä vain sliden kanssa.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Asantala 22.06.2005 11:22:28 | |
---|
No olen kyllä tuosta eri mieltä, olen omistanut Stratocasterin melkein 10 vuotta ja sillä olen soittanut ja kyllä se oli kevyt soittaa tuohon Gibsoniin verrattuna.. Eihän se meinannut kylmiltään taipua mihinkään, vaikka mulla on itsellä ollut tuossa Stratossa 011 setti kiinni aina... |
samueld 22.06.2005 11:23:48 | |
---|
No olen kyllä tuosta eri mieltä, olen omistanut Stratocasterin melkein 10 vuotta ja sillä olen soittanut ja kyllä se oli kevyt soittaa tuohon Gibsoniin verrattuna.. Eihän se meinannut kylmiltään taipua mihinkään, vaikka mulla on itsellä ollut tuossa Stratossa 011 setti kiinni aina... ok. ei aleta vänkäämään tästä. fiilisjuttuja. Strato on munkin mielestä parhaiten käteen sopiva ja helpoin soittaa. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Asantala 22.06.2005 11:26:07 | |
---|
Totta ei aletakkaan. Gibson tuntui vaan silloin alkuun niin perkeleen jäykältä eittei ollut kunnon tosikaan.. Nykyään kun siihen on pakottanut tottumaan siihen kaulaan niin sehän on varsin oiva peli, olen vihdoinkin tyytyväinen että ostin sen..neljän vuoden jälkeen! :)) |
Asantala 22.06.2005 11:32:52 | |
---|
Se oli jämäkämmän tuntuinen se Squier standard.. Mutta siis se oli ns.jäykkä paska :) Mutta se laatuvaikutelma oli taas yhtä hyvä mielestäni kuin ihan fenkussa.. Affinity, oli parempi soittaa, mutta se laatu ei ollut samalla tasolla... Siinä esim 'mikin valitsin katkaisija' öhööm... sanoinko juuri noin? :) Oli heiluvaisen ja heppoisen oloinen.. Se mitä tarkoitinkin juuri alkuperäisellä tekstillä oli että miten ne kestää sitten käyttöä, kyllähän osaan jo pitempään soittaneena sen verran jo katsoa että mikä on hyvin soitettava..jne. |
Vielä siitä.. Muistin juuri tuon Telecaster customin. Olen sellaisella Fenderillä soittanut, ja täytyy sanoa olleen ehkä paras kitara millä olen soittanut. Vaikka oli vielä mexico.. Löytyykö sellaisesta vielä kommenttia? |
Asantala 22.06.2005 11:52:39 | |
---|
Tarkennan vielä, Squier Telecaster Custom oli siis kyseessä.. :) |
weelie 22.06.2005 12:25:38 (muokattu 22.06.2005 12:26:18) | |
---|
Customista en tiedä. Mutta tuo Squier '51 on hauska. Kuten jo toisaalla sanoin. Juu, kytkin on halvoissa... halpa. Ja voi mennä ensimmäisenä. Tietty Squiereissa on kapoimessat kaulat ja menee ehkä helpommin käyräksi. Affinityä vaikea muuttaa kielit läpi rungon, jos sen kokee tärkeäksi. Tallamikki liian kireä ja kaulamikki liian tumppu. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
p130 23.06.2005 11:46:32 | |
---|
No tuota, ajattelin käydä kyllä kokeilemassa tuota Tokaita vielä ihan kaikessa rauhassa ja katsoa että mikä sopii handuun parhaiten, Standardi squier siis tuntui vähän tönköltä, kaula tuntui tosi paksulta ja kielet tosi paksuilta myös, vaikka myyjä väitti siinä olevan 009-setti!!! Itelläni Gibson ES-335 missä 010-052 setti ja sekin oli kevyempi soittaa.. Sitä kysyinkin vielä tuossa alkuperäisessä ilmoituksessa että miten ne kestää aikaa nämä soittimet? Olisikohan tuo standardi ollut erilailla säädetty kuin affinity. Esimerkiksi kielet korkeammalla? Se saattaisi selittää jäykkyyttä. Oikein "vintagekaulainen" tele jossa on pieni radius jne on käytännössä aina vähän raskas soolosoitossa (vaan onhan sillä herkullista vedellä sointuja...) mutta Squiereissa on kyllä ihan modernit keskivertosoittajan/aloittelijan makuun tehdyt kaulat. Katselet rauhassa vaan sen mikä parhaalta tuntuu ja ostat pois. Ja jos sopivan hintaisia käytettyjä sattuu lähialueilla olemaan niin käy ihmeessä tarkastamassa. Kyllähän soittimet kestävät ja hyvät yksilöt myös paranevat ajan myötä. Paitsi jos niille sattuu onnettomuus tai on todella huolimaton omistaja. Ja telecasterithan varsinkin ovat pomminkestäviä ja käyttövarmoja laitteita. Jotain pikkufiksausta voi vuosien varrella tulla. Potikan tai kytkimen vaihtoa tms. mutta sitä nyt tulee aina. Kitarastaa kun huolehtii kuten itsestään haluaisi huolehdittavan ne kestävät lähes ikuisesti. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |