Aihe: Merkittävimmät Suomalaiset yhtyeet?
1 2 3 4 5 6
sellisti
19.06.2005 12:10:22
Siis kansallisesti arvioiden. Siinähän sitä premissiä olisikin. Ei omia fanikohteita eikä semmosta. No, nyt sitten mä jotenkin odottaisin, että me tässä keskustelussa määriteltäisiin, mitkä ne kriteerit ovat. Eihän niitä kukaan esimies määrittele vai määritteleekö? Vähän siihen suuntaan näyttäisi viittaavan Sellistin ja sun kommenttisi siitä, että kun kriteerejä ei ole johtaja antanut, niin voi sanoa mitä tahansa.

Sun mielestä "kansallisesti arvioiden" ei siis jätä juurikaan sijaa omille mielipiteille? Se on kuitenkin vielä aika löyhä kriteeri. Toinen vaihtoehto olisi "kansainvälisesti arvioiden", mikä tietysti muuttaisi tilannetta, mutta sekin jättäisi silti huomattavasti sijaa mielipiteille. Aloittaja tosiaankin sanoi myös, että "teidän mielestänne". Vai onko tässä asiassa sun mielestä vain oikeita ja vääriä vastauksia? Itse peräänkuulutat keskustelua ja henkilökohtaisia pohdintoja, mutta omia mielipiteitä ei silti saisi esittää jos ne eivät kohtaa sinun näkemyksiäsi.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
m.naksu
19.06.2005 14:12:13
1. Stone, ehdottomasti yksi merkittävimpiä
2. Eppu Normaali
3. Hurriganes
Stradlin
20.06.2005 16:57:28
1. Hanoi Rocks, jo ihan asenteen takia :)
2. Dave Lindholm, Hurriganesit ja vastaavat, jotka kehitti suomalaista rokkenrollia melkolailla
3. Korsuorkesteri (ei kaipaa perusteluja)
sormunen
21.06.2005 20:04:48 (muokattu 21.06.2005 20:09:09)
Sweetheartin vaikutus poreilee pinnan alla vaikka missä sopukoissa Bad Vugum-BV2-Ekto-Zerga-Fonal-Verdura-jne. -akselilla, jonka suunnalta tulee muutenkin suuri osa tämän hetken mielenkiintoisemmasta kotimaisesta "rock" -musiikista.
----------------------------------
Ja jos Sielun Veljet murskasi omana aikanaan massiivisuudellaan kilpailun, niin kyllähän bändin vaikutus kuuluu seuraavan sukupolven bändeissä. Hyvä esimerkki tästä on Maj Karma.

Toi Sweetheartin (ja ylipäätänsä vasta pitkien aikojen päästä nähtävät taiteelliset vibat) mä jätin kyllä veks, kun listasin omaa listaani. Mutta oli oikein nastaa, että toit sen nyt näin esille. Vahinko, ettei oikein just nyt kerkee funtsaa, mutta täytyy jättää hautuun.

Onhan siinä heti semmonenkin mahdollinen yhtymäkohta historiaan, etteihän William Blakekaan omana aikanaan ollut mitään eikä johonkin Reynoldsiin verrattuna levinnyt mihinkään. Mitenkä lienee, kumman jälki sitten nyt pari sataa vuotta jälkikäteen on "merkittävämpää". Ei Reynoldsiakaan parane väheksyä, vaikka kukaan tuskin kehtaa sanoa häntä oppi-isäkseen.
-------------------------------
Mitä tulee tohon suomiheviin ja Veljiin, niin voihan olla noinkin, että Veljet tosiaan ovat omalla tavallansa vastuussa junttinormihevistäkin. Mä oon aina kumminkin laskenut sen enemmänkin Popedan synniksi...
sormunen
21.06.2005 20:07:26
Sun mielestä "kansallisesti arvioiden" ei siis jätä juurikaan sijaa omille mielipiteille? Se on kuitenkin vielä aika löyhä kriteeri. Toinen vaihtoehto olisi "kansainvälisesti arvioiden", mikä tietysti muuttaisi tilannetta, mutta sekin jättäisi silti huomattavasti sijaa mielipiteille. Aloittaja tosiaankin sanoi myös, että "teidän mielestänne". Vai onko tässä asiassa sun mielestä vain oikeita ja vääriä vastauksia? Itse peräänkuulutat keskustelua ja henkilökohtaisia pohdintoja, mutta omia mielipiteitä ei silti saisi esittää jos ne eivät kohtaa sinun näkemyksiäsi.

Täytyy sellisti sanoa, etten ymmärrä tosta hevon helvettiä. En oo tosin koskaan aikaisemminkaan tajunnut sun kirjoituksistasi just mitään.
riimu
21.06.2005 20:18:41
CMX, Eppu normaali ja Ismo Alanko lienee se kolmen kärki.
Let us go in; The fog is rising.
sellisti
21.06.2005 20:28:59
Täytyy sellisti sanoa, etten ymmärrä tosta hevon helvettiä. En oo tosin koskaan aikaisemminkaan tajunnut sun kirjoituksistasi just mitään.

Mä en voi kuin pahoitella.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Stain
21.06.2005 20:41:02
The Agents. (=piste)

Mikä ihmeen The Agents? Tarkoitat varmaan Agentsia, mutta mielestäni tuo yhtye ei ole kovinkaan merkittävä, bändihän soittaa pääosin toisten biisejä.
Would you believe in love at first sight, Yes I’m certain that it happens all the time.
carlos
21.06.2005 20:51:59
The Flaming Sideburns ja Hanoi rocks.
Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat.
Jani The Rock
21.06.2005 20:56:09

Mikä ihmeen The Agents? Tarkoitat varmaan Agentsia, mutta mielestäni tuo yhtye ei ole kovinkaan merkittävä, bändihän soittaa pääosin toisten biisejä.

Mutta onhan se. Agents oli Baddingin uuden tulemisen taustalla, ja kyllä mä pidän Topi Sorsakoskenkin kanssa tehtyä duunia aika merkittävänä. Samoin voidaan nähdä, että Agents on ollut todella ratkasevassa asemassa nostamassa rautalankamusiikkia uuteen arvoon Suomessa - vaikka Agents ei koskaan olekaan ollut "vain" rautalankabändi, vaan tehnyt monenlaista materiaalia tinkimättömän tyylikkäästi. Eikä sovi väheksyä Jorma Kääriäisenkään aikana duunattuja juttuja, Scotty Moore ja DJ Fontana -hommeleita myöden. Sellanen on rokkenrollin perinteiden arvostusta ja elossapitoa, ja sellasena erittäin kunnioitettavaa ja myös merkittävää.

Vaikka mä olenkin epäisanmaallinen sivaripuunhalaaja, niin sanonpa silti, että Agents on nimenomaan Suomalainen yhtye.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
Dr. Lazer
22.06.2005 02:23:54
Kingston Wall, Hanoi Rocks ja Stone.
Nuo nyt ainaski tulee ekana mieleen..
"The message is; 'THERE IS NO MESSAGE'" D.Townsend
The Duke
22.06.2005 10:29:23
Blues Section
22 Pistepirkko
Kingston Wall
It's not another state of mind..It's another mind of state...
ydinaukio
22.06.2005 12:13:58
circle
maelstrom
22.06.2005 12:22:33 (muokattu 22.06.2005 12:22:49)
Dallapé - Enpä olisi osannut tätä mainita ellei täällä sitä olisi aiemmin mainostettu. Ainoa bändi, jonka tunnen noilta itsenäisyytemme ensivuosikymmeniltä, mikä kertoo jotain.

Suomen Talvisota - Toi kapinan, M.A. Nummisen ja Baddingin. Baddingin vaikutus nykyiskelmään (joka on kuitenkin meillä sitä massojen musiikkia) on valtava, hän kun taisi olla ensimmäinen isompi nimi joka yhdisti vanhan iskelmän ja rockin. Numminen taas on antanut suuntaa Suomen taide- ja huumorimusiikkimaailmalle ja vaikuttanut musiikin ulkopuolisiinkin asioihin. Hän on meidän oma Zappamme, jota kukaan ei ole uskaltanut teeskennellä, mutta jota monet jäljittelevät.

Hanoi Rocks - Tähän voisi laittaa minkä tahansa ensimmäisistä maailmanmaineeseen ponnahtaneista poppoista, mutta Hanoi taitaa olla se, jonka avulla (siis Vesterisen avulla) on myöhemmin kuskailtu HIMiä ja The Rasmusta.

Tässäpä se, mitä vajavaiset tietoni historiasta minulle kertovat, todennäköisesti noidenkin takaa löytyy sellaisia tuntemattomampia nimiä, jotka ovat vielä "merkittävämpiä". Kaikki vaikuttaa lopulta kaikkeen ja niin keskiaikaisella trubaduurikulttuurilla kuin Carl Michael Bellmannillakin on ollut iso vaikutuksensa nykymusiikkiin. Osa täälläkin mainituista Suomen rock-historian varhaisimmista uranuurtajista ovat aika paljon laajentaneet tietoisuuttani. Hieno topikki, josta oppii paljon.
Ei musiikki ääntä ole, vaan tunteita. IMIK #12
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)