Aihe: Alkoholi keikalla?
1 2 3 4
WyW
20.06.2005 15:51:20

Ei kyllä mulle sovi. Max. 2 olutta ja keikan aikana oluen juonti ainakin näin kesäaikaan o hullunhommia, nestekato o järkyttävä!
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
Kesukka
20.06.2005 16:07:47
No eipä tule keikoilla soiteltua.

Mutta kaljaa tulee otettua lähes aina kun soitan.
Tosin meikäläisen soittokerrat on nykyään aika harvassa
(lue: Perhe ja työ).
Soittohommat tapahtuvat yleensä kaverin mökillä ja teemana
on kalja, makkara ja sauna. Ja ai niin; soittaminen.

Ja hauskaa on, eikä ulkopuolisten tarvitse kärsiä humalaisten äijien musisoinnista.

Ainakin perheelliset tietävät tuon tunteen kun pääsee välillä arjesta irti ja on mahdollisuus vähän jamitella kaveriporukassa.

Onkos kenelläkään samoja tuntemuksia?
Yksinkertainen on kaunista ja tehokasta
dictatorsh*t
20.06.2005 16:21:01 (muokattu 20.06.2005 16:21:07)
Nauhuri pyörimään, se kertoo totuuden.

"Always record. ALWAYS."
Näin sanottiin Tenacious D:ssä, olen ottanut sen melki elämänohjeeksi.
"The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal."
HeavyMachinery
20.06.2005 18:34:46

Otitko nauhalle sitä jammailua? Meinaan vaan, että se mikä tänään hönössä on tosi jees, on huomenna kammottavaa sekoilua. Nauhuri pyörimään, se kertoo totuuden.

Niin tai sit se on "taidetta"
Minä tiedän - siis pelkään !
Checkmate
20.06.2005 18:35:36
Hollmin kanssa samoilla linjoilla - just ollaan keskusteltu, että pitäis alkaa treenata ihan kunnolla soittamista muutaman olusen kanssa, niin oppis elämään paremmin sen latenssin kanssa, kun keikoilla sitä oikeastaan aina on vähän kaljoissaan (pois lukien huttukeikat). Itselläni kitaraa soittaessa alkaa tatsi kärsiä jo parin annoksen jälkeen, rumpujen kanssa en ole niin tarkkaan mitannu, mutta varmaan 1-2 kaljaa ja taso laskee entisestään.

Rokkikeikolle kohtalainen määrä alkoholia sopii sikäli, että ainakin itselläni se piristää lavameininkiä kummasti. Etenkin jos yleisönä on rokkipoliisiopiston sijaan lauma pissiksiä, tuo alkomahooli voi olla ihan hyväkin juttu ennen keikkaa.
Studiopäiväkirja || Myydään: 14" Zildjian A New beat -haitsut
miän vain
20.06.2005 18:50:06

Tokihan kännissä osaa soittaa - minä ainakin vedän maailman parhaimmista upeiten. Onneksi sitä ei ole nauhalla, enää.

Muutaman voi napata ennen kuin huomaa, mutta jätän väliin nekin. Keikkoja on kuitenkin sen verran harvoin, ettei kannata riskeerata. Ja onhan lavalla joka tapauksessa kaikenlaista kivaa veressä, adrenaliinia ja endorfiinia ja mitä näitä nyt on. Riittänevät.
Millainen viidakon kuningas oikein olet?
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
hgr
20.06.2005 19:46:16
Korkeintaan yksi tuoppi ennen keikkaa. Ei siitä kännissä soittamisesta oikein vain tule yhtään mitään.
hollmi-5
20.06.2005 20:05:09
Se vain jotenkin kuuluu soittajan työn luonteeseen, tuo alkoholi. On melkein ainut työ, jossa oikein työsopimuksessa mainitaan takahuonetarjoilusta. Näin meillä ja melkein kaikilla. Työmääräykseen tulee erikseen maininta, mikäli alkoholitarjoilua ei ole järjestäjän toimesta ;-)
Mika Hollström
hgr
20.06.2005 20:07:36
No... voihan sitä juoda sitten keikan jälkeen. Itse teen juuri näin, paitsi niillä melkein kaikilla keikoilla joilla olen joutunut autoilemaan.
hollmi-5
20.06.2005 20:13:10
Tuo takahuonetarjoilu sitten erottelee miehet marjanpoimijoista. Itse en ole keikkaa koskaan munannut, tai edes sille rajalle vienyt, että olisi voinut huomauttaa. Joku sorsakosken topi ei pysy ilman mikkistandia edes pystyssä.

Auto on myös hyvä tapa pitää peli selvänä. Meidän bändissä ukot asuu ympäri Suomea, joten melkein aina pitää ainakin osa matkasta ajella itse mennen ja tullen.
Mika Hollström
MK73
20.06.2005 21:10:30
Kyllä se on se maaginen kaks kaljaa per keikka. -Hyvä meininki ei mene överiksi, kamat säilyy ehjänä ja kykenee autolla kotio sekä aamulla töihin.
moottorisaha
20.06.2005 21:25:57

Esimerkiksi sellainen henkilö, joka ymmärtää roolinsa ja velvollisuutensa asiakkaitaan kohtaan. Esim. alla.

Monilta kyllä luonnistuu soitto six packin jälkeen hyvin.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
aarnikotka
20.06.2005 23:00:53

Sovittiin juuri porukalla 0 promilleraja kaikissa soittohommissa, epäonnistuneen studiokäynnin jälkeen.
moderndrummer88
20.06.2005 23:04:23
Sovittiin juuri porukalla 0 promilleraja kaikissa soittohommissa, epäonnistuneen studiokäynnin jälkeen.

että menitte sitten studioon kännissä? suuren maailman malliin....
Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
Ant-to
21.06.2005 01:54:20

Kännissä kaikki muu on paskaa paitsi kusi. (max. 0.5 litraa kylmää keskiolutta ennen keikkaa)
ddrum54
21.06.2005 08:48:30
Monilta kyllä luonnistuu soitto six packin jälkeen hyvin.

Niin sujuu, ja paljon useammalta sixpack tuhoaa motoriikan totaalisesti.

Meidän bändissä basisti ja kitaristi hallitsee tuon kännissä soittamisen. Selvin päin kun ei uskalla mennä lavalle. Vakioselitys: kato pari vaan, soitto sujuu... Neljällä keikalla viidestä lopputulos on se, että viimeistään ensimmäisen biisin kertosäkeessä alkavat soittaa eri biisiä. No, ainahan sitä voi huomenna hävetä tämän päivän tyrimisiä. Opitaanko tästä jotain? Ei todellakaan, ikinä.

Ystävällinen neuvo nuorille: Mihin tahansa menette keikalle, hoitakaa se niin hyvin, kuin mahdollista. Älkää menkö kännissä ördäilemään yleisön eteen. Koskaan ei voi tietää, kuka siellä yleisössä on bändiä tsekkailemassa. Yksi hienosti hoidettu keikka saattaa johtaa tähtiin vrt. The Rasmus.
2`n 4
HCW
21.06.2005 19:08:25 (muokattu 22.06.2005 16:56:12)
Itse olen aika ehdoton tuon läträämisen kanssa. Max. 1 tuoppi olutta ennen keikkaa ja sen aikana, ei tosin mielummin ollenkaan. Yleensä juon vettä, joskus olen ottanut oluttakin mutta siitä ei paljoa kostu, soitto vaan kärsii. Kyllä se meno pitää lähteä selvinpäinkin, jos ei niin on väärällä alalla. Keikan jälkeen voi tehdä mitä lystää, itsekkään en kuppiin sylje. Jos keikalla naukkaillaan niin itse en keikkajärjestäjänä maksaisi bändille penniäkään siitä, että voin katsella sitä kun "työntekijät" dokaavat. Eli ei viinaa.

Jos keikkoja soittaa vain dokaamisen vuoksi niin suosittelen puistokemistin virkaa.

Kuten Mika sanoi, humalainen bändi on säälittävä ja ennenkaikkea naurettava.

Itse olen myös sitä mieltä, että ravintoloiden ym. pitäisi ottaa keikkapaikoille nollatoleranssi. Puhallus ennen keikkaa ja jos viisari värähtää niin pojat kotiin. Karua, tiedän.

Töihin kassalle, raksalle jne. et voi mennä humalassa. Eikä tässä asiassa kaikkivoipa "taiteilija" ole poikkeus. Jos siitä soittamisesta maksetaan niin silloin se on kuin mikä tahansa työ.
"Mikä h******n groove?Se on ihan yliarvostettua"
aarnikotka
21.06.2005 19:31:48

että menitte sitten studioon kännissä? suuren maailman malliin....

Joo. Itseasiassa, ei ollu muuta kun synisti kaljapatterin kanssa. Muut oli selvinpäin.
Kosminen
22.06.2005 13:49:16

Nollilla mennään.
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)