Aihe: telecaster
1 2
NYdoll
01.05.2003 18:07:51

Fenderhän on siis tehnyt näitä telebassoja joskus menneisyydessä. Kyseisissä bassoissa on ollut vaan samanlainen lapa kuin kuin telessä ja lankku on ollut perus presari.. aloinkin miettimään, että semmonen telen lankulla varustettu basso ois aika siisti. Onkohan sellaisia bassoja jo valmistettu? teettäähhän sellaisen voisi.. huoh. kun vaan olisi rahaa..
Mynthor
01.05.2003 21:44:40
aloinkin miettimään, että semmonen telen lankulla varustettu basso ois aika siisti. Onkohan sellaisia bassoja jo valmistettu?

Jep.Tsekkaa G&L ASAT bass.
www.glguitars.com
NYdoll
01.05.2003 22:00:14

uskomattoman hieno oli tuo ASAT basso... mikit oli vaan rumat...
Mynthor
01.05.2003 22:21:29
Warmothilta näyttää löytyvän tele-mallista bodya. Jos askartelu tahi teettäminen nappasee.
www.warmoth.com
Le Haba
01.05.2003 22:22:26 (muokattu 01.05.2003 22:23:13)
Mulla on 1975 Telecaster Bass. Hieno soitin, Telen lapa, Humbucker mikki muttei kyllä peruspresarin body. Se body ei ole contoured body vaan aika 2/4. Loistava soitin enivei
Mynthor
01.05.2003 22:26:42
Mulla on 1975 Telecaster Bass. Hieno soitin, Telen lapa, Humbucker mikki muttei kyllä peruspresarin body. Se body ei ole contoured body vaan aika 2/4. Loistava soitin enivei

Tuhti peli on se. Terve vaan!
2541
01.05.2003 23:10:31

Onkos siinä sellainen iso pleksi?

Telecaster basso tais tulla joskus 60-luvun lopulla markkinoille ja oli aika pitkälle toisinto alkuperäisestä Precisionista (slap-body ja yksi suora mikki). Millos tollainen humbucker tuli?
Prowleri
02.05.2003 03:17:54
Fenkulla on japanialainen Sting Signature Presicion joka siis on tuo 50-luvun alun "telecaster" yhdellä singlecoililla ja kai tuhkakupeilla jne, ei taida juuri muuta erikoista olla kuin Stingin nimppari. Muistaakseni siinä 1000e tienoilla hintansa ainakin Thomannilla.

Fenderillä taisi myös olla taas jonkinmuotoinen reissue tuosta telebassosta, olikohan jopa Highway 1 -sarjassa.

Jos sitten hinnakkaampaa niin hieman alle 1500e saa jo useammaltakin kotimaiselta soitinrakentajalta käsitöisen.
Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää. -Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa
hemmo
02.05.2003 08:42:42

Jos sitten hinnakkaampaa niin hieman alle 1500e saa jo useammaltakin kotimaiselta soitinrakentajalta käsitöisen.

Joo, ostin puolivahingossa sellaisen jonkun omatekemän Tele-basson. Lavassa on nimikin, josta ei saa selevää.
- valkoinen body ja valkea tortoise-pleksi
- tarviketalla ja virittimet
- ihka-aito Fender humbucker-mikki puukehyksin
- kaula öljykäsitelty
- mustat neliöt otelautamerkkeinä ja musta kaulalista

Nauhat oli niin tökerösti laitettu, että kerran krapulapäissäni tempaisin ne huitsin nevadaan.

Pitäis varmaan nauhoittaa uudelleen tai sitten myydä jollekin. Halavalla. Se mikki on kyllä hyvä.
Lisää säröä, pyydän!
jPekka
03.05.2003 22:48:10

Basistin uraa aloitellessani joskus 1980-luvun alussa iskin silmäni Musafasun yläkerrassa varmaan pari vuotta kaupan olleeseen juuri tuollaiseen Tele-bassoon. Sunburst. Kävin aina välillä kattomassa ja kokeilemassa sitä haaveillen päivästä, jolloin siihen olisi varaa. Ja sitten joku kunnoton muusikonrenttu oli jossakin välissä käynyt ostamassa sen pois... Mur.

Sen jälkeen en olekaan Fendereihin suostunut pahemmin kajoamaan.

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
RikuTheMan
04.05.2003 22:19:13
Se Stingin tele-basso on aika rupisen näköinen, mut ihan sika ROCK! Sellainen oikea muusikon soitin - ei mikään taltalla lovettu, vaan kulumalla kulutettu.
Basifisti...
Le Haba
05.05.2003 07:57:45 (muokattu 05.05.2003 08:11:02)
Se Stingin tele-basso on aika rupisen näköinen, mut ihan sika ROCK! Sellainen oikea muusikon soitin - ei mikään taltalla lovettu, vaan kulumalla kulutettu.

Stingin basso on originaali Precision Bass vuodelta 56 tai 57. Mulla oli kerran samanlainen, vuosimallia -55. Yksilönä se ei ollut hääppöinen, mulle liian paksu kaula joten myin pois sen.
2541
05.05.2003 09:29:39

Telebassoissa näkee joskus modifikaationa toista mikkiä, eli tallan vieressä samanlainen pikkumikki (miksikäs tuota Fenderin mikkiä oikein kutsutaan?). Ainakin Jimmy Bainilla oli Rainbow -aikoinaan ja Be-Bop Deluxen Charlie Tumahailla.
Le Haba
05.05.2003 09:36:25 (muokattu 05.05.2003 09:36:37)
Telebassoissa näkee joskus modifikaationa toista mikkiä, eli tallan vieressä samanlainen pikkumikki (miksikäs tuota Fenderin mikkiä oikein kutsutaan?). Ainakin Jimmy Bainilla oli Rainbow -aikoinaan ja Be-Bop Deluxen Charlie Tumahailla.

Eräällä kolleegallani täällä Suomessa on tollainen, samalla lailla kömpelösti modifioitu telebasso. Se osti sen sellaisena ja sanoo että ratkaisu ei ole häävi
MakkeJ
05.05.2003 11:19:49
Tuhti peli on se. Terve vaan! Samaa mieltä, erinomainen perusrokkisoitin. Omani on vm 1968, keltainen mutta pinta hyvin kulunut (vuosien keikkailu näkyy). Hyvä Tele-basso on kuitenkin aivan loistava soittaa, soundi yksinkertainen mutta tuhti.
4001V63
03.06.2008 09:30:28 (muokattu 03.06.2008 09:31:51)
Joopa, oli ihan pakko ottaa vanha aihe esiin ja lisätä uutukainen tänne.

ON hyvä!!!

http://muusikoiden.net/dyn/users/42068.jpg

G&L asat semihollow
knet725
03.06.2008 09:50:00
Basistin uraa aloitellessani joskus 1980-luvun alussa iskin silmäni Musafasun yläkerrassa varmaan pari vuotta kaupan olleeseen juuri tuollaiseen Tele-bassoon. Sunburst. Kävin aina välillä kattomassa ja kokeilemassa sitä haaveillen päivästä, jolloin siihen olisi varaa. Ja sitten joku kunnoton muusikonrenttu oli jossakin välissä käynyt ostamassa sen pois... Mur.

Pääsinpä minäkin nuorena miehenä pääkaupunkiseudulla käymään täältä huitsin nevadasta ja muistaakseni 70-luvun loppua eleltiin ja juurikin ehkä samaa sunburstia kävin ihailemassa (oliskohan muuten Helinin Pekalla ko. soitin ?). Siitä jäi sellainen polte Telebassoon, että viimein v. -86 sain hankittua omani, single coil-mallisen vm -70. Ehkä paras basso, minkä omistan.
Teijo K.
03.06.2008 09:55:47

aloinkin miettimään, että semmonen telen lankulla varustettu basso ois aika siisti. Onkohan sellaisia bassoja jo valmistettu?

Jep.Tsekkaa G&L ASAT bass.
www.glguitars.com

Uskomattoman huono tasapaino tossa mallissa myös.
Lälly, humanisti, puuseppä. Basisti.
Alkuperäiskokoonpano
4001V63
03.06.2008 10:16:35 (muokattu 03.06.2008 10:49:43)
Jaa-a paha sanoa, kun oman tosin vain 5 tunnin treenikokemuksen mukaan istui ihan hyvin sylissä.

Kokeilin myös molempia strap-kiinnikkeitä bodyn selässä ja kaulapainoisuus hävisi huomattavasti kun vaihdoin hihnan ylempään nuppiin.

Oikein piti kokeilla tota juttua. Ehkä se ei mulla niinkään vaikuta, koska mulla on tapana lepuuttaa oikeaa kättä bodyn kantilla soittaessa ja se samalla painaa hiukan bodya alaspäin? Voin kuvitella niillä sälleillä, jotka soittaa niin, että vain sormet/pleku koskettaa kieliä, eikä räpylä lepää bodylla, voi kaula sukeltaa hieman alaspäin.

Kaikki mun bassot on niin erilaisia painoltaan ja painojakaumaltaan, että ei toi juttu kyllä häirinnyt soittoa ollenkaan. Tuntuis olevan sellanen vähän niinku tottumiskysymys?

Ekana ottasin kuitenkin esiin ihan perskuleen hyvät äänet ja variaatiomahdollisuudet, sekä nopee jazzari-mallin kaula. Sopii mun kintaaseen oikein hyvin kun tulee soitettua yläasemista aika paljon myös.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)