Aihe: Uusi sovellutus Napsterin luojalta
1
Tmp
15.06.2005 15:43:48 (muokattu 15.06.2005 15:44:35)
Korostetaan vielä, että tarkoitus ei ole syrjäyttää olemassa olevia vertaisverkkoja maksullisilla -- tuskin kukaan uskoo, että näin tulisi käymään. Sen sijaan on tarkoitus, että suositusta tiedostonsiirtotavasta tarjotaan (kaikissa maissa) laillinen versio.

Lähde: Afterdawn, MSN News

Jaa-a. Mitä mieltä tästäkin pitäisi olla? Itse en p2p-ohjelmia enää käytä(Mnettiläiset käännytti), mutta voisin ehkä käyttääkin jos olisi laillista(ei aloiteta keskustelua siitä onko lataaminen nyt oikeastana laillista vai ei. Kiitos.). Joissakin tapauksissa kun olisi kiinnostavaa saada vain biisi tai pari eikä jaksais levyä lähteä metsästämään.

Toisaalta tuntuu järettömältä maksaa palvelusta joka ylläpidetään melkein kokonaan maksajien voimin. Eikö minun pitäisi saada korvaus siitä että minun tietokonetta ja internet-yhteyttä käytetään rahallisen voiton saavuttamisesksi? Jos tämä laillinen p2p-systeemi toimii yhtä huonosti kun laittomat niin viitsiikö maksaa? Voidaanko taata että kun imutan biisin ne se ei ole roskaa joka joku on muka-hauskasti laittanut nettiin?

Sitten on tietysti tämä ikuinen maksamisongelma. Luottokorttia en omista enkä tule omistamaan. Jos saisi pankkikoodeilla maksaa niin se olisi ihan jees. Vaatii kylläkin että yrityksellä on toimintaa pohjoismaissa tai vähintäänkin EU:n alueella(eikö esim saksaan mennyt joku erillinen maksu?). Kännykällä en ole maksanut ja ajatus tuntuu vieraalta. Toisaalta vierastan yleensä uusia juttuja.

En ole kerennyt miettimään asiaa tarkemmin joten mielipiteeni voivat hyvinkin muuttua.
Kuuntelet huonoa musiikkia ja sitäkin väärin.
Feggy
15.06.2005 20:11:00

Jaa-a. Mitä mieltä tästäkin pitäisi olla? Itse en p2p-ohjelmia enää käytä(Mnettiläiset käännytti), mutta voisin ehkä käyttääkin jos olisi laillista(ei aloiteta keskustelua siitä onko lataaminen nyt oikeastana laillista vai ei. Kiitos.). Joissakin tapauksissa kun olisi kiinnostavaa saada vain biisi tai pari eikä jaksais levyä lähteä metsästämään.

Toisaalta tuntuu järettömältä maksaa palvelusta joka ylläpidetään melkein kokonaan maksajien voimin. Eikö minun pitäisi saada korvaus siitä että minun tietokonetta ja internet-yhteyttä käytetään rahallisen voiton saavuttamisesksi? Jos tämä laillinen p2p-systeemi toimii yhtä huonosti kun laittomat niin viitsiikö maksaa? Voidaanko taata että kun imutan biisin ne se ei ole roskaa joka joku on muka-hauskasti laittanut nettiin?

Sitten on tietysti tämä ikuinen maksamisongelma. Luottokorttia en omista enkä tule omistamaan. Jos saisi pankkikoodeilla maksaa niin se olisi ihan jees. Vaatii kylläkin että yrityksellä on toimintaa pohjoismaissa tai vähintäänkin EU:n alueella(eikö esim saksaan mennyt joku erillinen maksu?). Kännykällä en ole maksanut ja ajatus tuntuu vieraalta. Toisaalta vierastan yleensä uusia juttuja.

En ole kerennyt miettimään asiaa tarkemmin joten mielipiteeni voivat hyvinkin muuttua.

Mä voisin kyllä hyvinkin maksaa jonkun kuukausimaksun, jos sillä tavalla voi rauhassa tutustua musauutuuksiin. Voishan sen laittaa vaikka osaksi palveluntarjoajan kuukausilaskua. Kuulemma myös Microsoft suunnittelee tuon tyyppistä palvelua...
Less is more.
PIM
16.06.2005 08:50:35
Toisaalta tuntuu järettömältä maksaa palvelusta joka ylläpidetään melkein kokonaan maksajien voimin. Eikö minun pitäisi saada korvaus siitä että minun tietokonetta ja internet-yhteyttä käytetään rahallisen voiton saavuttamisesksi?

Jonkinlainen tietoliikennemääriin perustuva hyvitysmaksujärjestelmä olisi varmaan aika oikeudenmukainen. Eli jos sinun koneeltasi ladataan paljon musiikkia niin saisit sen perusteella edes osan kuukausimaksusta takaisin.

Sitten on tietysti tämä ikuinen maksamisongelma. Luottokorttia en omista enkä tule omistamaan. Jos saisi pankkikoodeilla maksaa niin se olisi ihan jees. Vaatii kylläkin että yrityksellä on toimintaa pohjoismaissa tai vähintäänkin EU:n alueella(eikö esim saksaan mennyt joku erillinen maksu?).
Ei mene. EU-maksu maksaa saman kuin kotimainen tilisiirto.

Toisaalta vierastan yleensä uusia juttuja.
Vai niin, p2p-latailu taitaa olla kuitenkin pikkasen uudempi juttu kuin tilisiirto tai luottokortit;)
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
pimp
16.06.2005 16:54:17
Lisataan nyt viela etta esimerkiksi nordean normaalin automaattikortin mukana tuleva visa electron toimii normaalin visan tavoin nettiostoksia tehtaessa. Myos amerikkaan.
-Dance like it hurts. Love like you need money. Work when people are watching. -Dogbert
Tmp
17.06.2005 09:07:15
Lisataan nyt viela etta esimerkiksi nordean normaalin automaattikortin mukana tuleva visa electron toimii normaalin visan tavoin nettiostoksia tehtaessa. Myos amerikkaan.

Olen kuullut että sampon toimii. Näköjään Nordeankin. Toimiiko osuuspankin?
Kuuntelet huonoa musiikkia ja sitäkin väärin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)