eleeton 18.03.2005 18:33:18 | |
---|
Pikainen gallup: Kuka tämän näkevistä olisi kiinnostunut "bändikoulusta" Hyvinkää-Riihimäen seutuvilla? Ja olisi valmis myös jotain siitä maksamaan? Tai vanhemmat. ja takaisin sorvin ääreen... |
Tempura 18.03.2005 18:35:28 | |
---|
En itse ole kiinnostunut, mutta hyvä aihe, pitää kattoa mitä väki vastailee. Ihmisiä varmaan kiinnostaa että mille ikäryhmälle tätä suunniteltaisiin? |
eleeton 18.03.2005 18:55:33 (muokattu 14.06.2005 14:20:58) | |
---|
Mitään ikäryhmää ei ole poissuljettu, mutta luulen että parhaiten toimii 10-20 vuotiaille. ja takaisin sorvin ääreen... |
eleeton 14.06.2005 14:22:50 | |
---|
Myös luonnollisesti yksityisopetusta bändisoittimissa aloittelijoille olisi tarvittaessa tarjolla. |
weelie 14.06.2005 17:04:36 (muokattu 18.06.2005 11:00:56) | |
---|
Kyllä mua voisi kiinnostaa. Tosin rajoitteena on se, että olen 31-vuotias aloittelija. ja asun hellsingissä. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
voishan se kiinnostaakki oon 12v ;P mitä siel opetetaan? |
PizzaKing 17.06.2005 23:00:08 | |
---|
ei semmosissa oo mitää järkee. Ilmaseks voi opetella ite samat asiat ni miks siitä pitäis maksaa? |
The wooden eye 17.06.2005 23:26:22 | |
---|
ei semmosissa oo mitää järkee. Ilmaseks voi opetella ite samat asiat ni miks siitä pitäis maksaa? Jos jätät maksamatta, muut maksavat enemmän! |
Fortune 18.06.2005 09:46:50 | |
---|
ei semmosissa oo mitää järkee. Ilmaseks voi opetella ite samat asiat ni miks siitä pitäis maksaa? Joo, samalla tavalla kuin kaikki asiat oppii kaikista parhaiten kantapään kautta kokeilemalla. Kuten esim. lääkärin ammatin, koulutus on aivan turhaa. Kokeilee ihmisillä, kunnes oppii. |
wavelength 18.06.2005 10:20:53 | |
---|
ei semmosissa oo mitää järkee. Ilmaseks voi opetella ite samat asiat ni miks siitä pitäis maksaa? Ohjattu bändikoulutus on "tehokkaampaa": treeneissä ei koskaan tule hetkeä, jolloin kukaan ei keksi mitään soitettavaa, basisti släppää hulluna, rumpali polkee tuplia naama punaisena ja kitaristi virittää ylä-e:tä myrtyneen näköisenä. Lisäksi paljon bänditouhuja kokenut ohjaaja tietää, miten hommat tulee tehtyä ja opittua nopeasti, sekä tarjoaa uusia ideoita bändisoittoon. Ulkopuolinen ohjaaja voi myös paremmin tarkkailla yhtyesoitossa olevia vikoja (esim. äänenvoimakkuuksien balanssihäiriöitä), joita aloittelevat soittajat eivät välttämättä huomaa. Periaatteessa erillistä ohjaajaa ei tarvitse, jos itse bändissä on ainakin yksi kokenut pelimanni, mutta vasta-alkajaporukalle ohjattu bändikoulu on oikein hyödyllinen. Siis mä en oo holler back girl, vaan mä oon ihan B A N A A N I. |
eleeton 21.06.2005 20:50:11 (muokattu 21.06.2005 21:25:46) | |
---|
Kukin taplaa tyylillään. Mitä opetetaan? Opetellaan soittamaan omaa soitinta bändissä. Tarkemmin määriteltynä rock-/pop-/metalli- jne. bändissä. Soittimet siis pääasiassa rummut, basso, kitara, laulu, koskettimet. Lopullinen kokoonpanohan aina muodostuu ryhmäkohtaisesti. Miksi? Bändikoulun idea on tarjota resurssit (tilat, soittimet, äänentoisto) ja tieto (opetus, kokemus, neuvot, ohjaus) samassa paketissa jokaiselle henkilökohtaisesti räätälöitynä. Tavoitteena on jokaiselle miellyttävä harrastus joka painottuu soittamiseen ja bänditoimintaan. Kenelle? Periaatteessa kaiken ikäisille jotka pystyvät itsenäiseen harrastustoimintaan. Ei siis kaikkein pienimmille. Nuorille on yleensä tärkeää että ollaan samanikäisessä porukassa, joten aikuisen sijoittaminen samaan ryhmään nuorten kanssa voi olla hankalaa. Riippuu ryhmästä. |
Hohhoijaa 22.06.2005 10:36:52 | |
---|
ei semmosissa oo mitää järkee. Ilmaseks voi opetella ite samat asiat ni miks siitä pitäis maksaa? Semmosessa on järkeä. Bändikoulujahan on toiminnassa etenkin kesäkursseina jo nytkin useita. "Raskaus on naisilla hyvä mutta musiikissa huono." - Järvihirviö |
Bald Anus 22.06.2005 12:49:18 | |
---|
JOO! Oon 13-vuotias oululainen, soittanut kitaraa kaks vuotta. Basso ja rummut on myös hallussa vähän. Voin tulla, jos hommaat mulle ilmasen kyydin sinne aina. |
...And Justice For All 22.06.2005 13:11:15 | |
---|
Joo, samalla tavalla kuin kaikki asiat oppii kaikista parhaiten kantapään kautta kokeilemalla. Kuten esim. lääkärin ammatin, koulutus on aivan turhaa. Kokeilee ihmisillä, kunnes oppii. Puhumattakaan kirurgin ammatista. Et vaan osaa. |
PoLFus 23.06.2005 21:51:27 | |
---|
Puhumattakaan kirurgin ammatista. Siihen kirjoittaja varmaan juuri viittaili. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |