Shitmanek 12.06.2005 23:07:25 (muokattu 12.06.2005 23:08:15) | |
---|
Pitkästä aikaa palstalla on jazzaiheinen topikki ja tässä sitä ollaan. Tykkää jazzista tai ei, mutta ilman sitä rumpusettiä tuskin olisi. Tuskin sitä kukaan kiistääkään, mutta nuo Sunisen kommentit kyllä ovat aika jyrkkiä. Niihin voisin ottaa sen verran kantaa että minulta ei ole yhtään pois se, etteivät nuo "ylijumalat" soita metallia, jota itse tykkään soittaa ja josta pidän muutenkin. Rumpali ja hänen taitonsa ovat kuitenkin vain "väline" musiikin tekoon. Ei toisin päin. Opetetaanko muuten konservatorioissa tuollaiseksi? En ole sellaisia käynyt ja jos siellä käyvistä tulee tuollaisia putkinäköisiä ihmisiä en haluaisikaan mennä. |
totomiettinen 12.06.2005 23:14:50 | |
---|
White men can't jump |
miän vain 12.06.2005 23:58:35 | |
---|
Netissä kukaan ei näe ilmettäsi eikä kuule äänensävyäsi. Sarkasmi ei siis useinkaan toimi. Muistakaa nyt jo. Tai samapa tuo. Hauskahan näitä on lukea, vaikkei aina tiedäkään onko kyse huumorista. Mustavalkoisuuden vastustamisesta plussaa. Se (ja vain se, hoho) on oikein. |
vapauskauppias 13.06.2005 00:06:12 | |
---|
Netissä kukaan ei näe ilmettäsi eikä kuule äänensävyäsi. Sarkasmi ei siis useinkaan toimi. Muistakaa nyt jo. Mutta se on silti tehokkaampaa kuin "vittu te saatanan paskapäät..." jne jne. Tuosta tulee vain hirvittävän epäkypsä käsitys siitä kirjoittajasta eikä sitä mielipidettä oteta tosissaan. |
K.Suninen 13.06.2005 10:35:34 | |
---|
Huomatkaa silti etten itse väittänyt olevani mikään mestari, enkä todella olekkaan.. Olen vielä itsekkin lapsen kengissä, vanha dream theater-fani, kunnes tajusin mihin minun pitäisi oikeasti tähdätä ja ihannekuva on tästä on vielä kehittynyt. Enkä silti väitä, että jazzz olisi ainoa oikea tyylilaji soittaa, eihän Gaddikaan ole 100% jazzrumpali. Ihmetytti vain kaikki ristiriitaiset kommentit asiasta. Ei saa käyttää tuplabedaaleja! ellei ole kolme jalkaa.. |
Fuzzy Boner 13.06.2005 10:39:07 | |
---|
Huomatkaa silti etten itse väittänyt olevani mikään mestari, enkä todella olekkaan.. Olen vielä itsekkin lapsen kengissä, vanha dream theater-fani, kunnes tajusin mihin minun pitäisi oikeasti tähdätä ja ihannekuva on tästä on vielä kehittynyt. Enkä silti väitä, että jazzz olisi ainoa oikea tyylilaji soittaa, eihän Gaddikaan ole 100% jazzrumpali. Ihmetytti vain kaikki ristiriitaiset kommentit asiasta. Tsekkaa se James T:n live Olet kirjoittanut keskusteluun 8600 kirjoitusta |
ddrum54 13.06.2005 12:18:37 | |
---|
Ihmetytti vain kaikki ristiriitaiset kommentit asiasta. Tulit sohineeksi murkkupesää. Heavymetalli ja Jazz on kirosanoja täällä. Molemmissa on suuria tunteita ja ristikkäistä ylenkatsetta. ; ) 2`n 4 |
J.Grebyn 13.06.2005 13:00:44 | |
---|
Itse arvostan rumpaleissa monipuolisuutta ja eri tyylien ja lajien hallintaa. Sekä "luovuutta", jonkin uuden tuomista musiikkiin. Lähinnä siis tyylin(kin) sisäistä kehitysta. Ei sitä että soitetaan mitä sattuu mihin sattuu, vaan eräänlaista perinteen kommentoimista. Tuntuu tämmöinen hevit vs. jaskat asettelu jotenkin epäoleelliselta. Jokainen huippurumpali (oli sitten portnoy tai weckl) varmasti lunastaa paikkansa. Tosin nämähän ovat makuasioita ja niistä ei voi muuta kuin kiistellä.. :) "Perkele tuli lumet niskaan...vitun puusta." -T.L. |
Huomatkaa silti etten itse väittänyt olevani mikään mestari, enkä todella olekkaan.. Olen vielä itsekkin lapsen kengissä, vanha dream theater-fani, kunnes tajusin mihin minun pitäisi oikeasti tähdätä ja ihannekuva on tästä on vielä kehittynyt. Enkä silti väitä, että jazzz olisi ainoa oikea tyylilaji soittaa, eihän Gaddikaan ole 100% jazzrumpali. Ihmetytti vain kaikki ristiriitaiset kommentit asiasta. En ota muuten kantaa tähän urpoon keskusteluun, mutta pakko sanoa että jäsenkuvauksen perusteella sinun valaistuminen jazzin suhteen on vielä vaiheessa. Yellowjackets!? Kyseinen bändihän on fuusiogenressä juuri samassa funktiossa kuin Dream Theather progegenressä. Mitäs jos tsekkaisit rootsit? Ja ei siis millään pahalla, pisti vaan aika pahasti silmään... Tärkeintähän on nimenomaan nauttia musiikista, oli se sitten mitä tahansa, mutta itse en ainakaan noilla spekseillä uskaltaisi avautua tavallasi. Ja varsinkaan möykätä jazzin puolesta koska listojesi perusteella et sitä kovin kattavasti kuuntele. Peace and out... www.vasamayhtye.com |
Progressor 13.06.2005 13:29:50 | |
---|
Keskustelu on näköjään kääntynyt (tahattomasti tai tarkoituksella) taas yhdeksi väittelyksi eri musiikkityylien paremmuudesta. Jokohan se riittäisi tältä kerralta? Tuo tappelu ei oikein johda mihinkään. Voisin esittää tätä ketjua luettuani seuraavanlaisen kiteytyksen: Jazzin soitossa on tärkeää pitää yllä tasainen syke ja samalla yrittää soitollaan korostaa kappaleessa kullakin hetkellä vallitsevaa tunnelmaa mahdollisimman tarkasti. Olenko ymmärtänyt oikein? Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Epämuusikko 13.06.2005 13:33:38 (muokattu 13.06.2005 13:46:15) | |
---|
http://www.drummerworld.com/Videos/gaddwecklcolaiuta2.html Tämä vissiin on sitä kolmimuunteista jatsmusiikkia. "Paljonko kokaiinia kuluu yhden rumpalin muistokonsertin järjestämiseen? Ota huomioon käytettävien paradiddlevariaatioiden ja takatukkien määrä" (YO-teht, 1992) http://www.drummerworld.com/Videos/stantonmoorerrl.html Ei oo tämäkään suoranaista diibadaabaa mutta iskee hitusen paremmin. Oishan tuolla noita Hamiltonin, Stewartin ja Williamsinkin pätkiäkin, jos haluaa olla Jazz-überpolizei. Antaa kaikkien kukkien kukkia, jotkut kukat kukkii kauemmin, jotkut kauniimmin. Ja millä sitäkin mitataan.... Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009 |
Epämuusikko 13.06.2005 13:39:51 | |
---|
Tsekkaa se James T:n live Voitko myydä mulle sen tai kertoa mistä sitä saa...? Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009 |
rm_wispila 13.06.2005 15:29:25 | |
---|
Lähtökohta: en erityisemmin pidä jazz-musiikista, etenkään torvilla soitetusta hipsuttelusta. Toisaalta: jazz-kaverit ovat usein teknisesti hyvin taitavia niin motoriikan kuin fiiliksenkin suhteen. Mutta: jazz musiikista tuntuu puuttuvan (näin sivusta seuranneena) kaikki ulkomusiikillinen puoli, kuten kapina (rock/punk) ja uho (heavy/metal) tai kaupallisuus (Idols). (Tietty kapinallisuus on se, joka allekirjoittaneen sytyttää.Tästä johtuen jättää jazz minut kylmäksi). => musiikin kannalta saattaa olla vain eduksi, jos nämä muut tekijät jäävät pienemmälle osalle kuin perinteisessä rock-teatterissa. Lisäksi: uskoisin, että jazz on musiikkilajina kaikista sallivin ja antaa vapauksia soittajalle eniten. Eli musiikin sisälle mahtuu moninaisia tyylejä ilman ahtaita luokitteluja. Tästä taas syntyy kokonaisuuksia, joita voidaan lainata rockpuolellekin. Johtopäätös: Kaikkein mielenkiintoisimmat jutut syntyvät aina tietynlaisista vanhojen "lähtöaineiden" uudelleen miksauksessa cocktailiksi, jota maailma ja jälkipolvet sitten innolla ihailevat (kunnes joku taas miksaa edelleen...). Motto: Kaikki merkittävät rockbänditkin ovat eri lähtökohdista syntyneitä fuusioita. (Tyylilliset "cover-bändit" eivät historiaan jää) Jazz tarjoaa tälläkin saralla mielestäni eniten vapauksia, luulisin. Eli puhtaasti musiikkina varmasti eturivin genre. Ja kuka piru kieltää soittamasta jazzia tuplabasarilla ja marshal-pinoilla niittirotsissa... Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
Youni 13.06.2005 15:38:41 | |
---|
Tulit sohineeksi murkkupesää. Heavymetalli ja Jazz on kirosanoja täällä. Molemmissa on suuria tunteita ja ristikkäistä ylenkatsetta. ; ) Totta! Ja musiikki missä ei ole rumpuja on myös täällä rumpualueella iänikuisessa pannassa. Porin Jazzit, niissäkään ei ole enää kunnon jazzia. :-/ Tuli vaan mieleen, jotain räppäreitä ja muuta outoa. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
Fuzzy Boner 13.06.2005 16:17:58 | |
---|
Voitko myydä mulle sen tai kertoa mistä sitä saa...? Lainaa JCoolilta;) Pakotin sen hankkimaan sen. Olet kirjoittanut keskusteluun 8600 kirjoitusta |
Jaska 13.06.2005 16:45:05 | |
---|
Porin Jazzit, niissäkään ei ole enää kunnon jazzia. :-/ Tuli vaan mieleen, jotain räppäreitä ja muuta outoa. Mun mielestä jazz on niin vaikeasti määritettävä juttu, että Porin Jazzeilla vois hyvinkin olla kaikki tämänkin vuoden artistit jazzia. |
Epämuusikko 13.06.2005 16:55:30 | |
---|
Lainaa JCoolilta;) Pakotin sen hankkimaan sen. Hyvä. Väkipakko on paras koulu. Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009 |
wavelength 13.06.2005 17:36:40 | |
---|
Mun mielestä jazz on niin vaikeasti määritettävä juttu, että Porin Jazzeilla vois hyvinkin olla kaikki tämänkin vuoden artistit jazzia. Ja pah. Jazzia ei ole enää ollut olemassa lähes 50 vuoteen... ;) Siis mä en oo holler back girl, vaan mä oon ihan B A N A A N I. |
Eukka 13.06.2005 19:10:49 (muokattu 13.06.2005 19:11:07) | |
---|
Keskustelu on näköjään kääntynyt (tahattomasti tai tarkoituksella) taas yhdeksi väittelyksi eri musiikkityylien paremmuudesta. Sitä se on kun Larssi-fanit on asialla.
...ja muistakaa reenata niitä rudimentteja..... Jep jep. |
Fuzzy Boner 13.06.2005 19:15:32 | |
---|
Eihän musatyylien välillä ees pysty vertailee rumpaleita. Mä ainaki käytän eri rumpaleita täysin riippuen minkäki produktion tyylistä.. Parhaita on monia! Jeps, jatkakaa Olet kirjoittanut keskusteluun 8600 kirjoitusta |