Aihe: Onko tullut kehitystä perus beat-komppiin ?
1 2 3
wavelength
11.06.2005 20:34:57

Peruskomppi on täysin yliarvostettua renkutusta (eli samaa osastoa kuin idioottimainen keksintö käyttää aina kertosäkeitä tai laulun määintää koko biisin ajan), koittakaa keksiä jotain omaperäistä.

Hei, sain idean! Teenpä biisin, joka menee 7/8:ssa, jossa tahtilajit vaihtuvat -- niissäkin on sitten ihan kummallisia alijaotuksia -- ja siinä on monia omituisia intrumenttisooloja, joissa ei käytetä hyväksi kuluneita harmonian, konsonanssin ja asteikkojen käsitteitä. Tätä ei ole kukaan varmaan ennen tehnyt, olenpa omaperäinen!
Siis mä en oo holler back girl, vaan mä oon ihan B A N A A N I.
Epämuusikko
11.06.2005 22:05:20
Peruskomppi on täysin yliarvostettua renkutusta (eli samaa osastoa kuin idioottimainen keksintö käyttää aina kertosäkeitä tai laulun määintää koko biisin ajan), koittakaa keksiä jotain omaperäistä.

Voisin suuttua. Antaisin nimittäin toisen silmäni jos osaisin soittaa peruskomppia läheskään yhtä hyvin kuin opiskelutoverini. Asiahan on näet niin, että

kellä komppi, sillä keikka.
Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009
vapauskauppias
12.06.2005 01:31:12
Settibalanssikin pitäisi olla hallinnassa.. Ei oo helppoo.. :/

Totta. Ei ole helppoa. Henkilökohtaisesti minulla on ainakin tuntunut siltä, että mitä kauemmin on soittanut, sitä vaikeammaksi on soittaminen tullut.
miän vain
12.06.2005 11:31:01

Jos perusbiitti kuulostaa tylsältä, vika ei ole kuuntelijassa eikä biitissä vaan soittajassa. Se ei vaan osaa.

Kikkailu on kivaa ja haastavaakin, ei siinä mitään - mutta teepä yksinkertainen biisi, jossa on kertosäkeet, laulun määintää koko ajan, helppo komppi, jne. niin, ettei kuulosta tylsältä ja loppuunkalutulta. Ei mikään helppo homma.

Niin se komppi. Soittamallahan se paranee, eli koko ajan. Oikein mukava imu löytyy toisinaan.
Millainen viidakon kuningas oikein olet?
Faro - bändi
www.kolumbus.fi/voitto.kattinen/semisuper/ - rumpusivu
TeeKoo
12.06.2005 16:59:44 (muokattu 12.06.2005 22:02:50)
Peruskomppi on täysin yliarvostettua renkutusta

Mulla on semmonen suhde peruskomppiin, että diggaan siitä oikein paljon. Jos johonkin kohtaan biisiä peruskomppi toimii parhaiten niin se on sitten siinä. Siihen ei paljon tarvitse tahtilajikikkailuja rueta miettimään vaan tulee vedettyä peruskomppia mahdollisimman tunteella. Muuten biisi kärsisi jos siihen ei sitä peruskomppia soittaisi...

Peruskomppi on kingi jos tilanne sitä vaatii, muussa tapauksessa muut kompit ovat parempia. Mutta jos yhden kompin pitäisi "ottaa mukaan autiolle saarelle" niin en kahta kertaa miettisi. --> PERUSKOMPPI.

Henkilökohtaisesti suurimmat kiksit rummuttelusta saan juuri siitä kun pistää menemään peruskomppia just oikeaan kohtaan. Silloin siihen ei tee mieli vetää mitään ylimääräistä "pientä syheröä" (haamuvirvelöintiä/haamulyöntejä ylipäätänsäkin) vaan peruskomppia ja TUNTEELLA.

Ja vastaus threadin kysymykseen: On se kehittynyt noin 9,5 vuodessa aika paljon. Mutta kehittymisen varaa on vielä ihan mielettömästi, ei tarvitse kuunnella kun esim. Sami Kuoppamäen tai Nykäsen peruskomppia niin tajuaa pienuutensa...=)
---RokRok---
wavelength
13.06.2005 20:59:43

Kun treenaatte biittikomppia (goottipimppiä, hohoho), miten käytätte metronomia? Onko mielestänne tehokkaampaa käyttää klikkinä kahdeksasosia, neljäsosia vai peräti puoli- tai kokonuotteja? Ainakin näin alussa kasibiitti tuntuu groovaavan paremmin, kun apuna on selkeä kahdeksasosapulssi.
Jaska
13.06.2005 21:09:58
Tänään kävin hakemassa Sonyn mikrofonin ja totesin että mun perus biitti onkin ihan paska. Basari kiilaa aina.
bATE bASARI
13.06.2005 21:54:54
Kun treenaatte biittikomppia (goottipimppiä, hohoho), miten käytätte metronomia? Onko mielestänne tehokkaampaa käyttää klikkinä kahdeksasosia, neljäsosia vai peräti puoli- tai kokonuotteja? Ainakin näin alussa kasibiitti tuntuu groovaavan paremmin, kun apuna on selkeä kahdeksasosapulssi.

Neljäsosia käytän. Jos haluaa nopeasti soittaa niin mun metronomilla ei ainakaan saa tarpeeks nopeita kaheksasosia.
Epämuusikko
13.06.2005 22:15:57
Neljäsosia käytän. Jos haluaa nopeasti soittaa niin mun metronomilla ei ainakaan saa tarpeeks nopeita kaheksasosia.

Laitoin itseäni rankaistakseni rumpukoneeseen kaksi tahtia komppia ja kaksi tahtia tyhjää. tempoksi neljäsosa =60 bpm. Kesti "hetken" saada komppi edes sinne päin. Mutta ne fillit siihen tyhjän päälle...... pää räjähtää!
wavelength
13.06.2005 22:20:46

Laitoin itseäni rankaistakseni rumpukoneeseen kaksi tahtia komppia ja kaksi tahtia tyhjää. tempoksi neljäsosa =60 bpm. Kesti "hetken" saada komppi edes sinne päin. Mutta ne fillit siihen tyhjän päälle...... pää räjähtää!

Jeh. :) Ääneen laskeminen kyllä auttaa asiaa kummasti.
Niskamies
13.06.2005 22:25:14
Tänään kävin hakemassa Sonyn mikrofonin ja totesin että mun perus biitti onkin ihan paska. Basari kiilaa aina.

Se johtuu siitä että sulla on Iron Cobrat. Ne on niin pirun nopeat, että ne on aina vähän edellä.
Virallisesti semi-pro!
wavelength
13.06.2005 22:31:35

Se johtuu siitä että sulla on Iron Cobrat. Ne on niin pirun nopeat, että ne on aina vähän edellä.

Mun pitää sitten ostaa vähän hitaampi pedaali ja pikkuisen nopeampi snarekapula, niin saan ajoituksen just kohilleen... ;)
Niskamies
13.06.2005 22:37:31
Mun pitää sitten ostaa vähän hitaampi pedaali ja pikkuisen nopeampi snarekapula, niin saan ajoituksen just kohilleen... ;)

Hitaammaksi pedaaliksi suosittelen Taman IC JR. pedaalia ja kapuloiksi Aheadin Lars Ulrich kapuloita. IC Jr:t ovat hitusen hitaammat kun oikeat IC:t kun ne ovat nuoremmat, ja noi Aheadit on sikanopeet kun Lars käyttää niitä!
Virallisesti semi-pro!
Henga
13.06.2005 22:50:15

Hehe, joo. Mulla on jo pidemmän aikaa ollut semmoinen itsensävituttamis-klikki-cd mukana treenatessa, eli alkaa 8-osilla ja siitä vähitellen laskee. Hitain tais olla kokonuotti / kokotauko / kokonuotti jne... Tämä tietysti eri temmoissa ja piinaavan pitkiä trackeja et kerkee nöyrtyä tarpeeksi.
Jaska
13.06.2005 23:14:20

No ajattelinkin että ei se kyllä musta voi olla kiinni.
Epämuusikko
13.06.2005 23:28:34
Jeh. :) Ääneen laskeminen kyllä auttaa asiaa kummasti.

Siihen jouduin itsekin turvautumaan.
Niskamies
13.06.2005 23:29:11
No ajattelinkin että ei se kyllä musta voi olla kiinni.

Sitä mäkin, sähän oot täydellinen!
Virallisesti semi-pro!
Järvihirviö
14.06.2005 01:45:06
Sitä mäkin, sähän oot täydellinen!

Mutta sä olet pro.
ddrum54
14.06.2005 08:34:11

Wuhaahaa ! Mahtava zoukki, saat plussan ! ( Eipä ole näin hauskaa ollut aikoihin. ) ( Glup, jospa tää onkin basisti, ja tosissaan - kauhua.)
2`n 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)