Aihe: Mötley Crüe vs W.A.S.P.
1 2 3 4 5
Flash
10.06.2005 08:59:48

Mun käsittääkseni niitä nauhoja käytetään lähinnä kertseissä, mikä on aika ymmärrettävää, koska Lawless kun levyillä tuppaa tuplaamaan noita kiekaisujaan.

Mun käsittääkseni niitä käytettiin ainakin Vuokatin keikalla ihan koko biisin ajan, joissakin biiseissä... Mutta nauhojen käyttäminen on ihan normaalia, ei siitä sen enempää.

Ja bändinä kun noita kahta verrataan, niin onhan se nyt ihan absurdia väittää Mötleytä oikeasti paremmaksi. Keskinkertasia biisejä paskalla laulajalla varustettuna, not my cup of tea.

Kuten sanoin:
Studio - W.A.S.P.
Live - Crue

Olitko muuten edes Cruen keikalla, jotta voit oikeasti vertailua tehdä?
There Is A Light That Never Goes Out
gogo
10.06.2005 09:57:52 (muokattu 10.06.2005 10:00:28)
Mun käsittääkseni niitä käytettiin ainakin Vuokatin keikalla ihan koko biisin ajan, joissakin biiseissä... Mutta nauhojen käyttäminen on ihan normaalia, ei siitä sen enempää.

Kuten sanoin:
Studio - W.A.S.P.
Live - Crue

Olitko muuten edes Cruen keikalla, jotta voit oikeasti vertailua tehdä?

En ollu keikalla, mutta tässä ei ollutkaan kyse siitä. Vaan että kumpi on kovempi bändi. Saattaa olla että Crüen show oli vaikuttava pommeineen ja tanssityttöineen, muttei se tee tyhjäksi sitä faktaa että W.A.S.P. kirjoitti aikoinaan kirkkaasti parempia biisejä ja loi tunnistettavamman ja omaperäisemmän tyylin.

Mutta paskaako näistä väittelemään. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä..

EDIT. Tai no joo, luin otsikon tarkemmin.. siis kumpi on tällä hetkellä kovemmassa vedossa. No sitten ei mitään, koska en tosiaan ollut sielä keikalla. Mutta W.A.S.P. oli kyllä kova syksyllä, ihan ilman sen suurempia lavamaneerejakaan.
oksettaa.
jatrzan
10.06.2005 12:16:09
w.a.s.p.in puolesta puhuu sekin seikka ettei "wasp" eli lawless ei ole poistunut kuvioista missään vaiheessa ja on näin ollen huomattavasti kokeneempi muusikko mitä vince neil...joo joo puhutaan bändeistä ei vokalisteista,silti näin
.......
sunder
10.06.2005 12:41:09
w.a.s.p.in puolesta puhuu sekin seikka ettei "wasp" eli lawless ei ole poistunut kuvioista missään vaiheessa ja on näin ollen huomattavasti kokeneempi muusikko mitä vince neil...joo joo puhutaan bändeistä ei vokalisteista,silti näin

Mitenköhän tämä kyseenalainen kokemus sitten näkyy bändien/vokalistien esiintymisessä?
gogo
10.06.2005 12:44:53
Mitenköhän tämä kyseenalainen kokemus sitten näkyy bändien/vokalistien esiintymisessä?

No esiintymisestä en tiä. Mun mielestä Blackie on vain noin 100 kertaa vaikuttavampi näky lavalla, ja se ääni on yksi parhaita rock/hevimusan saralla ylipäätään. Keuhkoja riittää. Vince Neil muistuttaa lähinnä päättömästi pomppivaa jeah jeah cmoon motherfuckers- luokan tyhjäpää-jenkiltä joka ei osaa laulaa juuri nimeksikään.
oksettaa.
Rajapatsas
10.06.2005 13:26:29

Jatkan tätä iäisyyskeskustelua nyt sen verran, että jos tarkastellaan orkestereiden levymyyntiä, vaikutusta muihin bändeihin ja genreen yleisesti ja nykyistä statusta, on Mötley Crûe valovuosia W.A.S.Pia isompi tekijä. Tänäpäivänä Mötikät kiertää stadikoita, W.A.S.P keikkailee mm. Vuokatissa. 'nuff said!

Ja minä pidän sekä äidistä että tyttärestä:-)
gogo
10.06.2005 13:41:01
Jatkan tätä iäisyyskeskustelua nyt sen verran, että jos tarkastellaan orkestereiden levymyyntiä, vaikutusta muihin bändeihin ja genreen yleisesti ja nykyistä statusta, on Mötley Crûe valovuosia W.A.S.Pia isompi tekijä. Tänäpäivänä Mötikät kiertää stadikoita, W.A.S.P keikkailee mm. Vuokatissa. 'nuff said!

Ja minä pidän sekä äidistä että tyttärestä:-)

No, jatketaanko vielä sen verran, että jos W.A.S.P. olisi "vetäytynyt telakalle" viideksi vuodeksi ja yhtäkkiä ilmoittaisi tekevänsä comebackin Chris Holmesilla ja Randy Piperilla varustettuna niin saattaisi julkisuusarvokin olla toinen. Mutta Blackie on jatkanut tinkimättömästi omaa linjaansa eikä ole paljoa ryyppytaukoja pidellyt, muut ovat siinä sitten pudonneet kyydistä.

Levymyynnistä olen samaa mieltä, mutta se onkin yhdentekevää bändien paremmuudessa. Tosta olen kyllä vankasti erimieltä että Mötiköillä olisi ollut jotain suurtakin vaikutusta omaan genreensä, vidut. Ehkä ne lanseeras Jack Danielsistä virallisen rock'n'roll-juoman, that's it. Joltain Aerosmithiltä ne jenkkibändit loppujen lopuksi noi juttunsa ammentaa eikä joltain keskitason kasariretkueelta.
oksettaa.
Tranquility
10.06.2005 15:11:26
W.A.S.P.
Flash
10.06.2005 15:24:35

Tota, tota... Ei Cruekaan (puhumattakaan yksittäisistä jäsenistä, joilla on kokoajan Marsia lukuunottamatta ollut joku projekti päällä) poistunut missään vaiheessa näyttämöltä paria vuotta kauemmaksi ajaksi. Onhan W.A:S.P.illakin kestänyt useita vuosia levyjen ja kiertueiden välissä. Crue ei siis ole koskaan virallisesti hajonnut. Tämä reunion hype vaan oli aika taitavasti rakennettu ja siitä sai sen käsityksen, että bändi ei olisi tehnyt mitään sen jälkeen kun Lee erosi bändistä viitisen vuotta sitten.
Flash
10.06.2005 15:26:22

Kyllä. Blackie ja kumppanit pyyhkivät Mötleyn neideilla lattiaa.

Se W.A.S.P.in nykyinen (harvinaisen paska) kitaristi on niin nynnyn näköinen tappi, että tuskin pyyhkisi lattiaa edes Mick Marsilla. :)
Rajapatsas
10.06.2005 15:27:17

W.A.S.P on Euroopassa ollut isompi ilmiö kuin jenkeissä. Tämän huomasin ollessani vaihto-oppilaana jenkeissä. Kun Dr Feelgood ilmestyi tuli se esille joka helvetin tuutista ja oli ison luokan mediatapahtuma kuten oli myös levyä seurannut kiertue.

Kaikki kunnia W.A.S.Pille. Musiikillisesti Blackie ja kumppanit ovat aina olleet kunnianhimoisempia. Suurta yleisöä bändi (=Blackie) ei ole aina löytänyt. Tämä ei suinkaan tee siitä huonoa tai huonompaa.

Mötikät olivat tiistaina saatanallisessa kunnossa musiikillisesti ja nimenomaan BÄNDI!
Flash
10.06.2005 15:37:09

No esiintymisestä en tiä. Mun mielestä Blackie on vain noin 100 kertaa vaikuttavampi näky lavalla, ja se ääni on yksi parhaita rock/hevimusan saralla ylipäätään. Keuhkoja riittää.

Blackien äänestä pidän kyllä, mutta sen naurettavan mikkitelineen päällä keikkuminen, veren juominen ja lihan viskely saattoivat lähinnä suunnattoman myötähäpeän valtaan. Kyllä Crue oli noin 100 kertaa vaikuttavampi näky lavalla (kun otetaan koko bändi huomioon).

Vince Neil muistuttaa lähinnä päättömästi pomppivaa jeah jeah cmoon motherfuckers- luokan tyhjäpää-jenkiltä joka ei osaa laulaa juuri nimeksikään.

No sitähän se vähän onkin, mutta on se silti hyvä showmies (ja lauloikin yllättävän hyvin). Tai oli ainakin Helsingin keikalla. Ukkohan on kyllä elämänsä aikana heittänyt enemmän kuin tarpeeksi paskoja keikkoja. Tasaisuudessa ja ammattimaisuudessa Blackie vetää varmasti pidemmän korren.
leather rebel
11.06.2005 00:11:42
Se W.A.S.P.in nykyinen (harvinaisen paska) kitaristi on niin nynnyn näköinen tappi, että tuskin pyyhkisi lattiaa edes Mick Marsilla. :)

Jaa... Emmä tiedä, ku en oo seurannu koko bändin touhuja pitkään aikaan.
"I really don't care about Kirk (Hammett) — he stole my job, but at least I got to bang his girlfriend before he took my job — how do I taste, Kirk?" - Dave Mustaine
Mechanizm
11.06.2005 03:07:02
Mun mielestä talouspaperiin on kivempi pyyhkiä kuin vessapaperiin.
Life is like a penis, when it gets hard, fuck it.
Dominator
11.06.2005 09:33:22

W.A.S.P.! Vaikka w.a.s.p:in alkuperäis kokoonpanoon kuului musiikillisesti huonoja soittajia....
Metal up your ass = Metallia tuuttiin (skom) :D
-jonne-
12.06.2005 12:12:57 (muokattu 12.06.2005 12:14:29)
Vaikka oonkin täysin Crüen puolella tässä keskustelussa ni sanoisin sen että eiköhän Nikki oo kuitenkin kaikkien aikojen "huonoin kuuluisa basisti". Saattaa se nykyään osata soittaa, mutta eipä uran alkuvuosina osannut. Ei se mua kyllä mitenkään haittaa. Ei se siitä huonompaa artistia tee, vai?? HAHA

Niin, ja Nikkihän on soitellu Blackien kanssa tossa 70 ja 80 lukujen vaihteessa mutta Blackie heitti Nikkin ikäänkuin pois bändistä sillä Nikki ei osannu soitella..
Tympee Huttunen
12.06.2005 13:08:29
W.A.S.P. ehdottomasti. Ja mitä tulee Mötleyn ja W.A.S.P.:n Amerikan suosioon, niin eihän WASPilla siellä juuri merkittävää suosiota ole. Klubibändi lähinnä. Taitaa bändillä olla juuri Suomessa tällä hetkellä kovin noste päällä. Mötiköillä on kuitenkin myös kasa hienoja kasaribiisejä, mutta kyllä Lawless liikkuu hieman eri sfääreissä kuitenkin.
gogo
12.06.2005 18:28:16
W.A.S.P. ehdottomasti. Ja mitä tulee Mötleyn ja W.A.S.P.:n Amerikan suosioon, niin eihän WASPilla siellä juuri merkittävää suosiota ole. Klubibändi lähinnä. Taitaa bändillä olla juuri Suomessa tällä hetkellä kovin noste päällä. Mötiköillä on kuitenkin myös kasa hienoja kasaribiisejä, mutta kyllä Lawless liikkuu hieman eri sfääreissä kuitenkin.

Niin no sehän on vähän sellainen homma, että jos bändin live-show sisältää verta, sisäelimiä ja sirkkeleitä, niin eipä sitä stadikoille päästetä.. oli biisit miten hyviä tahansa. valitettavasti. liian raakaa suurelle yleisölle..
oksettaa.
sellisti
12.06.2005 19:12:41
Niin no sehän on vähän sellainen homma, että jos bändin live-show sisältää verta, sisäelimiä ja sirkkeleitä, niin eipä sitä stadikoille päästetä.. oli biisit miten hyviä tahansa. valitettavasti. liian raakaa suurelle yleisölle..

Vaan on se Ozzykin lepakoita syönyt ym. isoilla areenoilla.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)