Skebaristi 07.06.2005 09:56:01 (muokattu 07.06.2005 09:56:58) | |
---|
Morjesta! Niin elikkä on tällainen asia mielessä pyörinyt että: saako les pauliin kuinka helposti asennettua tallan, jossa on piezomikit? Melkeimpä tärkeintä olisi, että sen saisi asennettua niin, että sitä ei juurikaan huomaisi. Tarkoitan, että kannen yli ei saisi roikkua mitään johtoja, koska ne näyttäisivät melkoisen törkeältä. Esim. Joissain ibanezin kepeissä olen nähnyt piezot, eikä niissäkään ole mitään johtoja roikkunut. Eli rungon sisässä on ilmeisesti onkalo, jota pitkin piuhat menee, vai? Tai tietysti se on oikeastaan pakko olla niin. :) Pitäisikö sitten porata reikä siitä tallan alta, ja vetää piuhat sinne "tallamikkikoloon"? Näinhän sitten voisi vetää piuhat siitä kolosta, mistä muidenkin mikkien piuhat menee. Tällaista olen ajatellut laittaa: http://www.thomann.de/thoiw3_schall … p_g_tuneomatic_bridge_prodinfo.html Jos jollain on kokemuksia, niin niitä saa kertoa. Tv: Henkilö, joka on melko aloittelija elektroniikassa Aivan |
fox 07.06.2005 10:14:14 | |
---|
Morjesta! Niin elikkä on tällainen asia mielessä pyörinyt että: saako les pauliin kuinka helposti asennettua tallan, jossa on piezomikit? Melkeimpä tärkeintä olisi, että sen saisi asennettua niin, että sitä ei juurikaan huomaisi. Tarkoitan, että kannen yli ei saisi roikkua mitään johtoja, koska ne näyttäisivät melkoisen törkeältä. Tällaista olen ajatellut laittaa: http://www.thomann.de/thoiw3_schall … p_g_tuneomatic_bridge_prodinfo.html Jos jollain on kokemuksia, niin niitä saa kertoa. Tv: Henkilö, joka on melko aloittelija elektroniikassa Kyllähän se piuha aina tuon verran näkyy, mitä on matkaa tallalta kanteen.. Tuo mitä suunnittelit, on just se ainoa oikea tapa, eli tallan alta mikkikoloon reikä, johto sen kautta ja loppumatka samaa routtausta missä menee tallamikin johto. |
ktvr 07.06.2005 13:44:54 (muokattu 07.06.2005 15:43:03) | |
---|
Entäpä piezosignaalin vahvistus. Piezo on ollut minullakin monessa projektikitaran suunnitelmassa mukana. Vaan valmiit piezo-systeemit tuppaavat olemaan varsin hintavia suhteessa projektin kokonaiskustannuksiin, varsinkaan kun ei ole takeita siitä, kuinka hyvää soundia piezolla saa aikaiseksi. Esimerkiksi Fismanin piezoesivahvistin maksaa Milbrookissa 110€; on tosin aika kompaktin näköinen kapistus. Mutta maksaako vaivaa yrittää kyhätä piezon esivahvistinta itse? Jos jollakulla olisi tiedossa yksinkertainen, helppo ja halpa piirikaavio preampin rakentamiseksi, voisi tätä yrittää. Entäpä mikä olisi järkevin tapa sekoittaa piezon signaali kitaramikrofonien kanssa? t.ktvr |
PPG 09.06.2005 08:19:34 | |
---|
Entäpä piezosignaalin vahvistus. Tätä kyselin itse puolisen vuotta sitten tällä samalla forumilla, mutta vastauksia ei juuri tullut. Piezoa en itse ole testannut, mutta suunnitelmissa olisi laittaa sellainen lespaan. Riffin kitara-arvostelussa oli aikanaan Peaveyn skitta jossa oli piezot tallassa, ja niille oli oma valintakytkin, väittivät että soundi oli lähellä akustisen soundia. Sitä eivät sanoneet millainen etunen siellä kitaran sisällä oli, koska siellä pitää sellainen olla, muuten taitaa olla output liian heikko. Mielenkiintoista on että Thomann myy piezotallaa, muttei etusta sille. Ajattelin itse löaittaa volaan pull-pushin jolla vaihtaa mikkine ja piezon välillä, eikä yhdistää piezon ja muiden mikkien soundia. Hiotaas tosta vielä vähän...Ohops... |
Juzzu 09.06.2005 08:30:11 | |
---|
Jaa mää vai? |
Sitä eivät sanoneet millainen etunen siellä kitaran sisällä oli, koska siellä pitää sellainen olla, muuten taitaa olla output liian heikko. Eikös pietsosta nyt signaalia tule ihan kohtuuhyvin, se (yleensä) sisällä oleva etunen on lähinnä bufferina ja taajuuskorjaimena. Clevingerillä on joskus ollut täysin passiivinen kontrabasson ja bassokitaran välimuoto, jossa on Bartolinin humbuckeri ja pietsot tallan alla, eikä se mitään etusia tarvitse. Itselläni on dobrossa kiinnitetty resonaattoriin pietso ja sen lisäksi kopan sisällä on AT:n dynaaminen mikrofonikapseli, ja kyllä se pietso on se joka dominoi jos molemmat ovat kokonaan auki. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
vrajala 09.06.2005 10:42:24 | |
---|
Oiskohan tällainen käypänen...? No todennäköisesti. Siinä olisi vielä elektroniikkakin mukana. Pitää pistää harkintaan ton tekeillä olevan puoliakustisen suhteen. Ota näistä sitten selvää |
Juzzu 29.07.2005 16:43:25 | |
---|
Ponkkolaala piu |
temppiz 29.07.2005 16:56:30 | |
---|
Kytkentöjen hälvettyä tarkistamme savut... |