Aihe: korva kiinni kitaraan
1 2 3
janik
06.06.2005 23:21:10
-------------------------Fahrenheit
clyde
07.06.2005 00:33:43

hehe mäki kerran koitin tota ku menin nukkumaan kitara vierelläni, yllättävän makeelt kuullosti ;)!!
ROCK ´N´ ROLL EI KUOLE NII KAUAN KU TEINI-IKÄISET RAKASTUU TOISIINSA! /Andy McCoy
E.Q
07.06.2005 07:55:34
Kokeilkaas tollasta vahvistinta. ;?O

http://koti.mbnet.fi/ekku/JPG/KitaraVahvistin.JPG
K100#10
mikko1
07.06.2005 10:57:16
Ootteko muuten kokeillu, millasen efektin saa, ku heittää kitaran takkaan? Kuulemma aika kuuma signaali!
TheRagDoll
07.06.2005 11:12:41
Hehe.. joo munki oli pakko koittaa ku näin tän keskustelun;P
Juhani_ko
07.06.2005 11:35:23

Hey mä sain idean! Kitara johonkin dropped-ö (TOSI matalalle) vireeseen ja runko kiinni johonkin keittiökaappiin tms. Kontrabasso meininkiä! Pitääpäs testata kun kämpälle pääsen..
"Mulla on karismaa!" -Matti Nykänen
foetor ex ore
07.06.2005 12:51:52
mutta koittakaas näppäillä kaukosäädintä mikkien edessä. Vahvarista kuuluu hassu piip -ääni!
Wahi
07.06.2005 13:04:34 (muokattu 07.06.2005 13:06:59)
Ja jos ei radiota sattunut kämpälle messii ni voi tehdä niin kuin Hendrix. Kitara kouraan ja palasiks seinään, ja eiköhän ala aallot jo kaapin kautta kuulua.
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
Wahi
07.06.2005 13:05:09
Kokeilkaas tollasta vahvistinta. ;?O

http://koti.mbnet.fi/ekku/JPG/KitaraVahvistin.JPG

Tota täytyy kokeilla.
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
weelie
07.06.2005 13:27:21 (muokattu 07.06.2005 13:27:56)
Mä olen soittanut niin että kitara nojaa ruokapöytääni. Siitä se strato saa enemmän kauan kaivattua kaikukoppaa!
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
lapio
07.06.2005 15:57:59

Koittakaahan laittaa kitaran kaula leuan alle ja sitten ujellatte niin mikit nappaa sen ja ujellus kuuluu vahvistimesta :) !!!!

Kyllä tämän pitäisi toimia passiivi mikeilläkin. Pistätte kaulan kieliin kiinni suunnilleen mikrofonin kohdalta, särö kanava päälle ja ölisette. Itselläni ainakin kuuluu.

Laittakaapa soiva kännykkä kitaran mikrofonien päälle, soittoäänen pitäisi kuulua vahvarista. Säröllä kuuluu paremmin.
Go and boil your bottoms, you sons of silly persons!
mathias
07.06.2005 16:10:14
Jossain päin nettiä törmäsin joskus kitaraan, jonka runkoon oli liitetty stetoskooppi. Taisi olla joku pienikokoinen matkakitara. Pikaisella googletuksella en sitä nyt tähän hätään löytänyt.
Coach
07.06.2005 21:22:42 (muokattu 07.06.2005 21:23:26)

Kiinnostaisikin kovasti, pystyisikö maallikko hankkimaan jostain tuollaisen lääketieteellisen kapistuksen.

Stetoskoopin pystyy ostamaan maallikkokin. Itse ostin aikoinaan Instrumentariumista, tai mikä se nyt onkaan se mistä saa kanssa silmälaseja, sykemittareita yms. Maksoikohan se jotakin sadan ja kahdensadan markan väliltä silloin. Kitaran kuunteluun en sitä tosin ostanut, mutta voisi sitäkin joskus kokeilla. Ei vaan ole hirveästi tullut sillä leikittyä kun ne kuulokkeet painaa korvia ilkeästi. Tai sitten en vaan osaa.

Kyllä tämän pitäisi toimia passiivi mikeilläkin. Pistätte kaulan kieliin kiinni suunnilleen mikrofonin kohdalta, särö kanava päälle ja ölisette. Itselläni ainakin kuuluu.

Toinen tapa ölinän siirtämiseen kitaran kautta vahvistimeen on pistää tyhjä Pringles purkki sähkökitaran mikrofonin päälle ja ölistä purkkiin. Hyödytöntä, mutta näinkin voi tehdä jos ei muutakaan tekemistä keksi.
http://www.sci.fi/~coach/
Arvostelkaa "Kuka muistaa" ja muita demostudioon laitettuja lauluja.
sartzan
07.06.2005 22:52:32
koittakaas laittaa skeba kiinni sohvan puurunkoon, resonoi iha huolella ja kuulostaa ihan zäkk waildilta.

Kandee kokeilla myös tommosia huoneiden ovia, ovat usein sen verran onttoja että toimii. Joskus nuoruusvuosina soittelin musaluokan takahuoneessa bassoa tuolla menetelmällä, kun siellä ei bassolle vahvistinta ollut.
"Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu"
temppiz
07.06.2005 23:02:33

Kandee kokeilla myös tommosia huoneiden ovia, ovat usein sen verran onttoja että toimii.

Hieno idea! Lähdenkin samatien testaamaan naapurihuoneiston oveen...
Kytkentöjen hälvettyä tarkistamme savut...
efunkelist
08.06.2005 12:03:39

Stetoskooppi ei toimi ihan noin vain kitaraan. Trust me, käytän stetareita työssäni. Voisin kyllä joskus ottaa kitaran töihin ja kokeilla stetareita kitaraan!

Mutta stetarit siis vahvistaa muitakin ääniä kuin missä ovat kiinni, verenpainetta on turha mitata ambulanssissa stetareilla jos moottori on käynnissä. Jos siis keikalla laitat stetarit päähän ja yrität kitaraa kuunnella niin voep olla että lähtöö kuulo kaiken sen muun mekkalan vuoksi.

Leuka kiinni kitarassa olen kyllä soitellut usein öisin kun yritän välttää mekkalaa. Kallon luita pitkin se puu tosiaan resonoi ihan kivasti. Uutta kitaraa ostaessani testaan aina rungon soinnin tällä metodilla.

Paremmin voisi toimia jos laittaa jonkun kontaktimikrofonin kitaran runkoon kiinni ja sen signaalin vahvistaa tulppakuulokkeisiin kun haluaa eristää oman kitaransa täysin muusta ympäristöstä. Tuolloin kontaktimikki vahvistaa vain rungon resonansseja - ja muistetaanpa että kitara resonoi sille ominaisilla taajuuksilla joten herkimmillään kyllä muukin mekkala voi välittyä tätä kautta. Siis teoriassa ainakin.
StoRBa
08.06.2005 12:16:52

Hieno efekti tulee kanssa kun vain laittaa otsan kitaran bodyyn kiinni. Sekin kuuluu ja tuntuu.
JAM with the JEM
wrshredder
08.06.2005 12:43:31
Köyhän miehen särön saa kun luimuttaa kielten väliin suikaleen sanomalehteä,.
Silti parempi kun mun vahvistimesta..
"I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz
atimoc
08.06.2005 12:52:32

Köyhän miehen särön saa kun luimuttaa kielten väliin suikaleen sanomalehteä,.
Silti parempi kun mun vahvistimesta..

Selvää Niksi-Pirkka -matskua!

"Tahtooko tyhmä, huono, lihava poikasi uuden sähkökitaran? Laita pala sanomalehteä hänen Landolansa kielten väliin, ja poika humppaa Slayerin tahdissa alta aikayksikön. Panosvyön teet näppärästi vaikka sukkahousuista ja väriliiduista!"
"Saa olla viimeinen kerta kun soitan humppaa. Sen jälkeen tulee jotenkin väkivaltainen olo." -Strutsi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)