Aihe: Mitä tehdä, kun kappaleen tabeja ei löydy?
1 2 3
Starlia
23.05.2005 15:52:24
Helvetin tyhmä sana tuo "blokkaus". Sanonpahan vain...
PoLFus
23.05.2005 15:52:52

Jaa. Sano vaan.
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ
PIM
23.05.2005 16:52:20

Varsinkin noin väärinkirjoitettuna kun se pitäisi olla plokata eikä blokata.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
risto
23.05.2005 17:05:55 (muokattu 23.05.2005 17:09:24)

Vähä niinku mun faija on sanonu: "Perkele että on helppoa nykyään opetella kappaleet ku on kaikenmaailman guitarproot.

Tabit voi sitten pahimmassa hädässä ottaa avuksi.

Oon huomannut hyödylliseksi "dokumentoida" levyltä otetut jutut aina nuoteille (tabi vain sormituksia varten). Soittokaverit tarvitsevat fileen harjoittelua varten ja omat muutokset tulevat kunnolla dokumentoitua ja selväksi muille. Jos biisi jää unholaan saa myös nopeasti palautettua muistiin.
Elämää ja rauhaa
risto
23.05.2005 17:22:37

Itse suosittelen blokkaan biisin korvalla ja jos ei onnistu niin sit kääntyä nuottien puoleen ja tabeihin,jos ei löydy hyviä sormituksia.

Jos ei onnistu, niin sitten vaan omaa versiota tilalle. Jos biisi tarkoitus esitettäväksi niin on parempi muutenkin ettei ole ihan apinoitu. Sormitukset pitää opetella itse tekemään, netin tabulatuureissa on usein tullut vastaan aivan järjettömiä sormítuksia vaikka melodia olisikin oikein, syy: suurin osa aloittelijoiden tekeleitä, tosin jotkin voivat olla tietty kopioita kirjoistakin. Kirjoihin voikin sitten paremmin luottaa jos ei osaa itse tehdä/arvioida.
Elämää ja rauhaa
Master of reality
23.05.2005 20:23:38
semmonen ohjelma kuin powertab on aika hyvä. Siinä näkyy sekä nuotit että tabit. Se myös soittaa kappaleen midimuodossa.
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
Krice
23.05.2005 20:46:20

Miten kukaan muuten edes jaksaa tehdä tabeja? Tätä oon monesti miettinyt, kun on ne sen verran työläitä tehdä.

Pätemisen tarve.
Tony Narrows
23.05.2005 21:39:14
Miten kukaan muuten edes jaksaa tehdä tabeja? Tätä oon monesti miettinyt, kun on ne sen verran työläitä tehdä
Usko pois,että tabit on helpompi tehdä kuin nuotit.
Alias Tonza
risto
23.05.2005 22:54:36

Usko pois,että tabit on helpompi tehdä kuin nuotit.

Uskotaan pois, että sellaiselle joka ei osaa nuotteja;-)
Elämää ja rauhaa
1by4by9
24.05.2005 12:12:45

Tabulatuurien tekeminen on ehkä parasta treeniä korvalle mitä on olemassa. Kirjoittamalla "plokatut" soolot ja riffit ylös edistyy paljon nopeammin kuin että vain opettelee ne. Ilman tarkkoja muistiinpanoja on vaarana ns. "oikominen" melodiakuluissa/riffeissä.

Kyllä, on myös samalla parasta treeniä pätemiselle sillä paras tabulatuuri on pätevä tabulatuuri. ;)
Onko kohtalon ivaa vai miksi sukunimeni on sama kuin eräs uskomattoman hyvä olutmerkki?
mega_deth
06.06.2005 18:14:34
runkata
-oliko sopimatonta?? :D
fucking fast thrash saatana mulle tullu noin tuhat juttua tästä prkl.... no kummiski toivottavasti kaikki on tyytyväisiä!!!!!
wrshredder
06.06.2005 18:44:16
runkata
-oliko sopimatonta?? :D

Hhohoo! ei ollut..
Nevö play kitar wit thö louded gan!!
"I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz
Montte
07.06.2005 08:39:11
Ja jos tuo korvakuulolta opetteleminen tuntuu vaikealta, hakee jonkun ohjelman jolla voi tiputtaa kappaleen nopeutta niin tuo blokkaaminen on paljon helpompaa.

Ihan windowsin omalla media playerilla voi pudottaa sitä tempoa. Ainakin uusissa versioissa tämä toiminto on vakiona.
_KesäMies_
TheRagDoll
07.06.2005 11:14:47
Suosittelen muuten lataan sivulta www.powertabs.net semmosen ohjelman jolla voi kuunnella biisiä tabeista jne.. helvetin kätevä eikä oo kuin 5mt. ja siihen löytyy tabit aika monestakin biisistä..
darknet777
07.06.2005 11:23:54

Kyllä se on tuo korvakuulolta soittaminen parasta mitä tiedän, vaikka jonku verran osaan nuotteja lukeeki. Mutta senki oon huomannu, että kaikille se ei oo helppoo, joskus jopa mahdotonta. Kai se korva kehittyy siinä opetellesa, mutta alkuu se voi olla aika tympiää koittaa kuunnella ja soittaa peräsä.

Kyllä minä silti ihmettelen, että miks jokku soolot pitäs nii prikullee osata?? Eiköhän se oo tärkeintä että kappaleen soinnut on hallusa ja sooloon voi sitte ite vetää mitä tykkää kuhan soittaa oikeista asteikoista :D

Pitääpä hakee tuo kappale ja koitella soitella :)
-I like to eat food-
nykanen
07.06.2005 15:11:19

No mitäs sanaa sen sijaan pitäisi käyttää?
k...
07.06.2005 15:35:12
No mitäs sanaa sen sijaan pitäisi käyttää?

Luepa PeteH:n kommentti tältä sivulta.
nykanen
07.06.2005 16:58:58
Ärsyttävää on netistä tabeja ettiä kun samasta biisitä löytyy miljuuna erilaista tabia. Arvo siinä sitten mitkä on oikein. Oon huomannut että melkein kaikki tabit on väärin.
Wahi
07.06.2005 17:16:04
Ärsyttävää on netistä tabeja ettiä kun samasta biisitä löytyy miljuuna erilaista tabia. Arvo siinä sitten mitkä on oikein. Oon huomannut että melkein kaikki tabit on väärin.

Itse en tabeista soita, mutta mysongbookista esim. No woman no crysta on monta ei versiota, niistä olen tehnyt "oman" version yhdistelemällä eri juttuja eri nuoteista.
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)