Bluesmies 21.04.2003 00:44:02 | |
---|
Viime lauantaina kun siinä oli mm. mertaranta. Sit ku mertsi ja kaskilahti laulo sen ekan rokkibiisin ja lanu heitti helvetin tyylikkään soolon, niin kysyisin, että miten tuollaisen soundin saa aikaan? Kitarana fenderin usa tele ja vahvistimena toivottavasti pian peavey delta blues. Tarttisko jonku polkimen?? Minkä? Mullontele. |
Härski 21.04.2003 18:03:05 | |
---|
Heitä siihen Tubescreameri, ni eiköhän ala löytyä saundia. |
Bluesmies 22.04.2003 11:14:27 | |
---|
Heitä siihen Tubescreameri, ni eiköhän ala löytyä saundia. Ts-7 vai Ts-9?? Mullontele. |
JPL 22.04.2003 11:53:20 | |
---|
Voisinpa veikata että Lanun tapauksessa hyvän saundin takeena on sormet sekä Buddan Twinmaster -combo. Tosta kyseisestä vedosta en uskalla sanoa mutta usein se tolla näkyy siellä vetelevän. Toisaalta pelimies saa kyllä sitten melkein kamat kuin kamat soimaan... Bluelight |
Bluesmies 22.04.2003 14:35:02 | |
---|
Voisinpa veikata että Lanun tapauksessa hyvän saundin takeena on sormet sekä Buddan Twinmaster -combo. Tosta kyseisestä vedosta en uskalla sanoa mutta usein se tolla näkyy siellä vetelevän. Toisaalta pelimies saa kyllä sitten melkein kamat kuin kamat soimaan... Sulla näytti olevan sama combo. Kerro vähän tosta!! Paljonko maksoit siitä?? Mullontele. |
JPL 24.04.2003 09:03:27 | |
---|
Sulla näytti olevan sama combo. Kerro vähän tosta!! Paljonko maksoit siitä?? Twinmaster 1x12" 18-wattisen combon hinta oli muistaakseni 1960e. Tällähetkellä mulla on käytössä maahantuojan demokone joka on 2x12" 30-wattinen malli sisäisellä keinokuormalla. Oon odottellu kuukaustolkulla tota omaani rapakon takaa saapuvaksi sillä nuo point to point -koneet tuppaa hiukan kestämään kun käsityönä väkerretään. Kannattaa lukea tuolta Custom-Soundsin sivuilta, siellä on aika kattavasti kerrottu laitteesta. Tarkoitus olis kirjotella laitearvio tosta kun kevään ja kesän keikat on heitetty ja hiukan kiire taukoaa ja kokemuksia karttuu lisää vehkeestä.
Bluelight |
Bluesmies 24.04.2003 09:37:55 | |
---|
Twinmaster 1x12" 18-wattisen combon hinta oli muistaakseni 1960e. Tällähetkellä mulla on käytössä maahantuojan demokone joka on 2x12" 30-wattinen malli sisäisellä keinokuormalla. Oon odottellu kuukaustolkulla tota omaani rapakon takaa saapuvaksi sillä nuo point to point -koneet tuppaa hiukan kestämään kun käsityönä väkerretään. Kannattaa lukea tuolta Custom-Soundsin sivuilta, siellä on aika kattavasti kerrottu laitteesta. Tarkoitus olis kirjotella laitearvio tosta kun kevään ja kesän keikat on heitetty ja hiukan kiire taukoaa ja kokemuksia karttuu lisää vehkeestä. Äijällä kyllä pikku kamat käytettävissä! Ei vahvistin tod. mistää halvimmasta päästä. Mulle kyllä liian kallis! Olisko muuten halua tulla mukaan tohon mun bluesbiisiin tonne gallup osastolle? Yks paikka vielä löytyy! Tuntuis, että äijällä on taitoa tohon soittamiseen!
Mullontele. |
JPL 24.04.2003 09:50:14 | |
---|
Äijällä kyllä pikku kamat käytettävissä! Ei vahvistin tod. mistää halvimmasta päästä. Mulle kyllä liian kallis! Olisko muuten halua tulla mukaan tohon mun bluesbiisiin tonne gallup osastolle? Yks paikka vielä löytyy! Tuntuis, että äijällä on taitoa tohon soittamiseen! Nooh, eivät kamat vielä soittajaa tee. Ajan kanssa sitä on löytäny sellaisia vehkeitä joilla saa omannäköistä soundia aikaiseksi. Kiitos vaan kutsusta. Taidan antaa sen viimeisen paikan jollekin jolla ei oo ihan näin kiire tällä saralla just ny. Kiitti vaan.
Bluelight |
vaiktutus 26.04.2003 10:09:43 | |
---|
Heitä siihen Tubescreameri, ni eiköhän ala löytyä saundia. Tuli tässä mieleen, että mikä on tubescreamer? Lars-Vesa-Kenneth astui sisään, mutta pysähtyi kuitenkin äkkiä nähdessään huoneen seinät... |
Vilhelmus 26.04.2003 10:18:05 | |
---|
Tuli tässä mieleen, että mikä on tubescreamer? Ibanezin valmistama legendaarinen overdrive-pedaali.
Äh. Näen Maheja kaikkialla. |
arcana 26.04.2003 22:56:32 | |
---|
Käytiin tässä vasta siellä studioyleisönä, niin kävästiin vilkasemassa sen kitaristin kamoja. Sillä tosiaan oli toi Buddan vahvistin. Säröpedaali oli Line6:n särö (se stomp boxi, en muista nimeä) ja sit se sininen boxi, jossa on ne flangerit, phazerit sun muut. Muita kamoja en kyllä sit muistakaan. 8) |
jPekka 26.04.2003 23:22:46 | |
---|
Käytiin tässä vasta siellä studioyleisönä, niin kävästiin vilkasemassa sen kitaristin kamoja. Sillä tosiaan oli toi Buddan vahvistin. Säröpedaali oli Line6:n särö (se stomp boxi, en muista nimeä) ja sit se sininen boxi, jossa on ne flangerit, phazerit sun muut. Muita kamoja en kyllä sit muistakaan. 8) No olisit nyt ottanut kameran mukaan...! Olin joskus Sibiksen äänittäjäkurssin seurassa, ja porukassa kiersi valokuvia kurssin Lontoon matkalta. Normaalien lomapönötys-, kommellus-, henkilö- sun muiden kuvien ohessa oli tietenkin tarkkaan kuvattu kaikkien vierailun kohteina olleiden studioiden efektiräkit. . - SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!! |
Nääh. Toivoin löytäväni täältä keskustelua vaikkapa Seppo Hovin viiksistä...mutta mitäs sitä turhia. "Löyhkä on osa tämän päivän yhteiskuntaa. Löyhkä tulee kainaloista." - K.Herttua |
JPL 28.04.2003 11:38:28 | |
---|
Nääh. Toivoin löytäväni täältä keskustelua vaikkapa Seppo Hovin viiksistä...mutta mitäs sitä turhia. Niin tai tästä kuuluisasta pianonsoittotekniikasta jossa soitetaan.... no ei nyt tästä enempää. Mitä Buddaan tulee niin kirjoitan lisää kun oon tossa kesän korvilla päässy mesoomaan sen kanssa ulkotiloihin niin saadaan vähän kokemuksia siltäkin kantilta. Bluelight |