Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Riden asettelu
1 2 3
ramzuz
03.06.2005 20:24:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oikeen haulla löytynyt tähän liittyvää.
 
Eli kysymys on että missä kohtaa settiä pidätte rideä? Ite oon koittanu kaikkea ku haluaisin pitää 2hta pikku tomia mutta kun ne on molemmat basarissa niin ride menee aivan perseelleen yritin laittaa riden 13 tomin päälle vähäsen. ja vinoon itseeni päin ei siitä tullu mitään sit yritin pitää sitä siellä lattiatomin vieressä ei siitäkään mitään tullu. Joten tyydyin tiputtamaan 13 tomin pois ja soittamaan vaan 2hella tomilla niin saa riden sopivasti alas ja vähän basarin päälle. Onko teil ollu samanlaisia ongelmia?
 
Pearl+Stagg!
Niskamies
03.06.2005 20:26:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on se aika suoraan edessä, siinä missä toinen etutomi olisi jos olisi tomit basarin päällä, kts. omakuva. Emmä muualla sitä osais pitää että voisi soittaa. Jos haluaa pitää kahta etutomia, niin kannattaa pitää vain toinen siinä basarin päällä, ja toinen sen vasemmalla puolella, tällain:
http://muusikoiden.net/dyn/members/13925.jpg
 
Virallisesti semi-pro!
Peace
03.06.2005 20:29:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ite pidan ridea basarin päällä siten että ride peittaa basarista puolet tai hieman enemmän. pikkutomi on clampissa kiinni crash standissa.lattiatomi jaa hieman takaviistoon oikealle ridesta. eli soitan 2 tomilla. nain olen todennut etta on parhain soittaa itsella.
ja jokaisella on se oma asettelu,koita kaikkii mahollisii.kylla se sielta esiin tupsahtaa
 
Joona Rautiainen
Spongebob
03.06.2005 20:52:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama probleema oli mullakin joskus. Kun tiedostin ongelman, olin just hommaamassa uutta settiä ja päätin ostaa vaan yhen räkkitomin ja kaksi lattiatomia. Ehkä helpoin tapa (vaikka vaatiikin vähän totuttelua), ja näytääkin mun mielestä siistimmältä.
 
Jeltz
03.06.2005 20:59:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Jeltz&image_id=13256710
 
Tuolla tomiasettelulla riden saa mukavasti tuohon lähelle ja matalalle, tykkään.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Progressor
03.06.2005 21:03:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on se tavallinen asettelu eli kaksi pikkutomia basarissa ja ride oikeanpuoleisen tomin vieressä. Tomit on aseteltu niin vasemmalle, kuin on mahdollista Taman pallonivelsysteemillä. Ks. omakuva.
 
Olen joskus miettinyt, pitäisikö kokeeksi ottaa toinen pikkutomi pois, mutta en ole jaksanut, kun nykyinen ratkaisu ei tunnu mitenkään epämukavalta. Lisäksi haluan, että kaikki tomit ovat mahdollisimman lähellä toisiaan.
 
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
Youni
03.06.2005 21:03:34 (muokattu 03.06.2005 21:04:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolta sen näkee: http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
 
Ständi on niin alhaalla kiun sen saa, mutta se on siinä juuri sopiva. Yhden pykälän verran on vinossa itseen päin. Eli ride on todella lähellä 12" tomia ja osittain lattiatomin päällä.
 
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
Deino
03.06.2005 21:17:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolta sen näkee: http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
 
Ständi on niin alhaalla kiun sen saa, mutta se on siinä juuri sopiva. Yhden pykälän verran on vinossa itseen päin. Eli ride on todella lähellä 12" tomia ja osittain lattiatomin päällä.

 
Minulla on juuri näin. Toimii.
 
Metalli on musiikkia. Muu on pehmopuhetta.
HeavyMachinery
03.06.2005 21:34:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ride aina puoliksi basarin päällä. Kannattaa kokeilla kasata setti kokonaan uusiksi tietyin ehdoin näin sain itse sen toimimaan kaikkein parhaiten eli.
 
1: Pedaalit + penkki laittaa vaikka rumpumattoon merkit niin ne on sitten aina samalla tavalla.
 
2: Snare. säädän tässä vaiheessa penkin ja snaren korkeuden.
 
3: Basari, haikka(t) ja ride. Sen jälkeen viilaamaan pyhää kolminaisuutta haikat ride ja snare noiden paikat etsin tossa vaiheessa että on hyvä soittaa.
 
4: Tomit. Ensin laitan lattia tomit itsellä niitä on 2kpl 12"&14" sitten etutomit niitäkin on 2kpl 8"&10" Laitan kaikki niin kuin menee muiden jo olevien ehdoilla. Ride mulla yli puoliksi basarin päällä.
 
5: Pellit. Kaikki tärkeimmät pellit.
 
6: Pellit. Splashit ja muut pikkukiinalaset jne jne
 
7: finetune ja punkki raikaa.
 
Ei mulla koskaan oikein ole ollut ongelmia setin siottelun kanssa, varsinkin kun nostaa penkkiä hieman niin rupeaa tomitkin mahtumaan eri tavalla.
 
Minä tiedän - siis pelkään !
A.R.P.
03.06.2005 22:25:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläkin tulee varmaan puolen vuoden päästä ongelmia, kun kävin tuon kuuden tomin setin tilaamassa, joten totuttelen jo nyt pitämään rideä siinä basarin/tomin päällä, suht korkealla, ja suht vinossa itseeni päin. Tämä on omasta mielestäni ainoa ratkaisu, jos on sen verran tomeja, ettei ride mahdu olemaan vaakatasossa siinä basarin päällä. Ja pidän siis rideä hieman oikealla puolella.
 
Halpa on halpaa, vaikka sen kalliilla ostaisi.
Tama (Royal Star)
03.06.2005 22:44:20 (muokattu 03.06.2005 22:46:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kts. omakuva, tuossa "asemassa" on mun ride. itseasiassa se on yleensä vielä lähempänä basaria. älkää sen riden merkkiin kiinnittäkö huomiota, se on nykyään avedis;)....
 
EKA ZILDJIAN OSTETTU!!!!
jazzmies
03.06.2005 23:27:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselleni auttoi istumakorkeuden nostaminen, jottei tarvitsisi kakkostomin päällä olevaa ridea kurotella. Muutenkin pääsin setin päälle paremmin ja yleisö diggaa.
 
ramzuz
04.06.2005 11:45:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia tämä selvensi jo jotain tosin taidan silti 2 tomissa pysyä. seuraavaks ostan pienemmät koot rumpuihin ni sit ei oo niin pal ongelmia ottaa päähän noi isot.
 
Pearl+Stagg!
dictatorsh*t
04.06.2005 11:53:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Munla on ride melko matalalla ja puoliksi basarin päällä kun käytän vain yhtä pikkutomia. Saa lähelle ja on muutenkin mukava soittaa. ks. omakuva.
 
"The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal."
miän vain
04.06.2005 13:23:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Silloin kun vielä oli neljän etutomin tuplasetti, riden juotui laittamaan korkealle ja vinoon. Asettelun sai hyväksi näin:
 
Istu penkille, ota kapula käteen. Anna olkavarren olla rentona ja nosta kapulaa niin että taivutat vain kyynärpäätä. Kapulanpään kohdalle tulee riden soittoalue, mitä kohtaa nyt eniten käytätkin. Tuosta pääsee pienellä liikkeellä kelloon/reunaan.
 
Tuolla tyylillä jaksaa vetää vaikka mihin asti, kun kättä ei tarvitse turhaan jännittää.
 
Millainen viidakon kuningas oikein olet?
Faro - bändi, joka vaihtoi juuri nimensä
www.kolumbus.fi/voitto.kattinen/semisuper/ - rumpusivu
wavelength
04.06.2005 13:30:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asiasta viidenteen, Wecklin Davella oli aikoinaan aika hauskasti aseteltu ride, joka näkyy ainakin Back to Basics -videolla. Pelti oli korkealla tomien yläpuolella, kupu siinä Daven ilmavan tukkalaitteen tasolla, ja 50-60 asteen kulmassa vaakatasosta. Siinähän sitten kilkutteli fuutsiojatsia. :) Itse en kyllä ymmärrä, miten se voisi toimia, vaikka eihän sitä koskaan kokeilematta tiedä... Ehkäpä sama tilanne tulee vastaan, jahka oma setti paisuu mahdottomiin mittoihin. :)
 
Siis mä en oo holler back girl, vaan mä oon ihan B A N A A N I.
TAMAS
04.06.2005 13:47:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse pidän lattiatomin päällä. katso omakuva...
 
Ei voi kehittyä jos ei soita.
HeavyMachinery
04.06.2005 14:35:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse pidän lattiatomin päällä. katso omakuva...
 
Paha soittaa tomiin jos se on sen "päällä" :)
 
Minä tiedän - siis pelkään !
Mazah
04.06.2005 15:42:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ykkösride on 14" etutomin päällä, korkealla ja suht vinossa (kts. omakuva). Nyt on siitä asemasta hieman siirtynyt alaspäin suorempaan ja hieman oikealle.
 
Toinen ride on siinä haikan takavasemmalla suht matalalla.
 
www.farmakon.tk
hollmi-5
05.06.2005 11:01:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itse pidän lattiatomin päällä. katso omakuva... Vaihda crashin ja riden paikkaa oikealla. Ride siihen isomman etutomin viereen, pari senttiä tomin päälle ja melko matalalle. Ei saisi kuitenkaan kolista tomin vanteeseen kompatessa. Crashi sitten ridesta oikealle.
 
Mika Hollström
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «