rosberg 01.06.2005 20:42:29 | |
---|
mulla on kitara, josta en osaa sanoa miltä vuodelta tai mistä maasta se on kotoisin. ostin sen luullen sitä vuoden -85 japsistratoksi. olen jo ajat sitten todennut sen joksikin toiseksi, mutta ei näistä ota pirukaan selvää. eli: se on todellinen kingi, joka tietää mikä, mistä ja miltä vuodelta tämä kitara on. jotta tilanne olisi mahd. hankala en viitsi vielä postata kuvaa kitaran näkyvästä puolesta. se on vaikka sitten yllätys. kuvat osoitteessa: http://koti.welho.com/pmoilan2/keep on truckin! |
Sir Härö 01.06.2005 20:46:35 | |
---|
Helppo homma. Se on legendaarinen, vuoden 2003, Harley Benton telekopio. Ei vaa. Joko itse tiedät mikä se on? Pohjoistuuli on aina pirun kylmä, riippumatta siitä, mistä suunnasta se puhaltaa. |
rosberg 01.06.2005 20:53:04 | |
---|
en tiedä. siksi mä kysynkin. mutta se hb-oli aika paha arvaus. keep on truckin! |
Puavali 01.06.2005 21:01:46 | |
---|
Tulee mieleen seiskyluvun isolapa-venterit tiltnecktsydeemillä. Oisko joku reissue. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Jannipaali 01.06.2005 21:06:32 (muokattu 01.06.2005 21:08:09) | |
---|
Tuo ei ainakaan ole Tokain tai Squierin tekemä se on varma! Vekkaan, että se on joku Schrechter vai miten ny kirjotetaan tai McCoy. Se on tehty Koreassa vuosimallia -75 tai -81 *Kaikki vahvistimet toimivat savulla, kun savu tulee ulos ne ei enää toimi* |
rosberg 01.06.2005 21:06:38 | |
---|
no on se varmaan reissue. siinä on fenderin logot, iso lapa, fenkun virittimet ja tallaosat (hardware siis fenkkua (mikitkin paitsi talla joka on vaihdettu jb.jr:ksi)). mutta mistä maasta saa tollaisen koodin, ja lavassa ei siis lue mitään maasta eikä mistään. ja tollasta koodia en ole löytänyt mistään. auttakaa bliiz! nyt kingi-tietäjiä kehiin! keep on truckin! |
Jannipaali 01.06.2005 21:08:56 (muokattu 01.06.2005 21:09:44) | |
---|
Vai, että Fenderin merkit? Pistäpä muutes kuva kitaran lavasta. *Kaikki vahvistimet toimivat savulla, kun savu tulee ulos ne ei enää toimi* |
LaXu 01.06.2005 21:38:11 | |
---|
Mitäs merkintöjä tuossa kaulassa on? Pistä vaikka vähän kauempaa otettua kuvaa noista molemmista jos saisi paremmin selvää. |
lukeman 01.06.2005 22:34:43 | |
---|
Laita jotain lisävinkkiä/kuvaa. |
rosberg 02.06.2005 09:02:05 | |
---|
okei, kuvaa tulee illalla lisää mutta se on siis isolapainen, 3-pulttinen stratocaster. lavassa fender-logot, fenkku-virittimet, fenkku-mikit. väri arctic white. kaulaliitosrautalevyssä fenderin logot, patenttitekstit jne. Että ihan se on kuin fender, mutta missään ei lue että missä maassa tehty tai mitään. sovitaas näin, että se joka vedenpitävästi selvittää sen aitouden saa jonkin palkinnon. annan vaikka jonkun hyvän levyn tai jotain. että ottaa päähän kun ei tiedä mikä se on! keep on truckin! |
jPekka 02.06.2005 09:21:16 | |
---|
Vekkaan, että se on joku Schrechter vai miten ny kirjotetaan tai McCoy. Se on tehty Koreassa vuosimallia -75 tai -81 Eivätkös tuon ajan Shecterit olleet ihan jenkkitekoa? Ainakin valmistusmaista kovin tarkka Kitarapaja myi niitä hirmuiseen hintaan ja nimimuusikot ostivat, jos kukkaro kesti. - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
MKK 02.06.2005 09:48:43 | |
---|
lavassa fender-logot, fenkku-virittimet, fenkku-mikit. väri arctic white. kaulaliitosrautalevyssä fenderin logot, patenttitekstit jne. Että ihan se on kuin fender, mutta missään ei lue että missä maassa tehty tai mitään. Olisikohan jonkun itse kasaama kepukka, johonkin MIJ/MIM stratoon vaihdettu kaula, johon ostettu siirtokuvatarra tuohon kaulaan? Näitähän "siirtokuvatarroja" on saatavana ja näissä ei lue sarjanumeroita eikä myöskään valmistusmaata. IMO p.s saako ostaa vielä vokaalin? :) /Mika Kitara, piuha ja vahvistin = tosimiehen setti |
rosberg 02.06.2005 09:51:00 | |
---|
no hyvin on ainakin se siirtokuva tehty! näätte illalla sitten. ei siinä mitään, mutta jos tämä on jokin muu kuin fender niin pitää ottaa sana takaisin muista kuin fenkuista. mutta siinä tapauksessa mua on kyllä myös huijattu ja pahasti. keep on truckin! |
no hyvin on ainakin se siirtokuva tehty! näätte illalla sitten. ei siinä mitään, mutta jos tämä on jokin muu kuin fender niin pitää ottaa sana takaisin muista kuin fenkuista. mutta siinä tapauksessa mua on kyllä myös huijattu ja pahasti. Liekö tämä se kitara, jolla mä silloin testailin Lanikkaa..? Jos osoittautuu huijaukseksi, niin kyllä mä voin uhrautua ostamaan sen sun nurkista pölyttymästä. Halvalla tietty, mokoma feikki-ritsa... =) Ei vaan tosissaan. Jos tosiaan kyseessä on se kitara, joka mun käpälissä silloin käväisi, niin mitäs sitten vaikka olisikin feikki? Ainakin mun kämmenpohjaan jäi tuosta oikein hyvä fiilis. JuSu Minä olen myyrä. |
MKK 02.06.2005 10:25:11 | |
---|
no hyvin on ainakin se siirtokuva tehty! näätte illalla sitten. ei siinä mitään, mutta jos tämä on jokin muu kuin fender niin pitää ottaa sana takaisin muista kuin fenkuista. mutta siinä tapauksessa mua on kyllä myös huijattu ja pahasti. Nuo siirtokuvathan saa näyttämään aivan kuin se "olisi tehtaalta tullut". Itse olen saamassa omaa projektiani kohta valmiiksi ja pikkusiskoni joka tekee/suunnittelee logoja yms. on tehnyt minulle valmiiksi sen siirtokuvan. Se kait painetaan siihen pintaan ja sen päälle tehdään vielä lakkauskerros, joten pinnasta et huomaa välttämäti laisinkaan onko se siirtokuvana tehty. Myös tarrat ajavat asian kohtalaisesti kun päälle vetää lakkakerroksen, jos tarra on paksu siitä kyllä jää pieni kohouma vaikka lakan vetää päälle, ellei sitten lakkaa noin 5mm kerrosta :) Eli sinä olet ostanut tuon fenderinä? Oliko kaupan teon yhteydessä puhetta minkä maalainen tuote olisi kyseessä ja sinullahan on kauppakirja tehtynä? Jos kauppakirjassa lukee, että ostokohteena on ollut fender ja se osoittautuu joksikin muuksi, tuossa täyttyvät lievän petoksen/petoksen merkit, riippuen ostohinnasta... mutta toivottavasti asia selviää, kannattaisi ottaa yhteyttä myyjään ja keskustella tästä havainnosta myös hänen kanssaan. /Mika Kitara, piuha ja vahvistin = tosimiehen setti |
p130 02.06.2005 10:45:36 (muokattu 02.06.2005 10:48:24) | |
---|
lavassa fender-logot, fenkku-virittimet, fenkku-mikit. väri arctic white. kaulaliitosrautalevyssä fenderin logot, patenttitekstit jne. Että ihan se on kuin fender, mutta missään ei lue että missä maassa tehty tai mitään. sovitaas näin, että se joka vedenpitävästi selvittää sen aitouden saa jonkin palkinnon. annan vaikka jonkun hyvän levyn tai jotain. Olisiko aito isolapainen jenkkistrato? Ennen japanin tuotannon aloittamista (eli 80-luvun alkua) ei ollut mitään tarvetta merkitä valmistusmaata kun kaikki olivat "Made in USA". Onko tuossa minkäänlaista sarjanumeroa missään? Lavassa tai neckplatessa? edit: kuvissa näkyvät tarrat ja merkinnät sopivat aitoon jenkkiin. Siellähän on myös S+numeroita, löytyykö samaa koodia muualta? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
rosberg 02.06.2005 10:56:49 | |
---|
joo. siinä on käsittämättömän hyvä tatsi. sama se on. mulla on yksi varmasti -88 oleva japsi jonka lottonen hoiti kuosiin. se on vielä parempi. kyllä nauhat tekee kitarasta kitaran. mutta illalla lisää kuvia. tämä on jännittävää. mulla on tietäjälle ja voittajalle hyvä palkinto! keep on truckin! |
Cosmic Ted 02.06.2005 14:39:15 (muokattu 02.06.2005 15:03:39) | |
---|
Komppaan p130:aa, kyllä nuo tarrat ja numero sopivat 70-luvun loppupuolen jenkkistratoon! Vastaavan näköisiä löytyy tuon ikäluokan Fendereistä. Vaan mahdotontahan tuosta on noiden parin kuvan perusteella mitään varmaa sanoa. Lisää kuvia vaan niin kyllä se selviää! (edittiä: kirjoitusvirheen vielä korjasin) Rok |
Les Fender 02.06.2005 17:28:08 | |
---|
Eikös Jenkkien kaulojen päissä ole päiväys?? Siis jos ei ole tarvike kaula?? Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
hollstro 02.06.2005 20:24:20 | |
---|
Eikös Jenkkien kaulojen päissä ole päiväys?? Siis jos ei ole tarvike kaula?? On tuonne 60/70 lukujen vaihteeseen ja taas muistaakseni n. vuodesta 82 eteenpäin. Koko 70-luvun päiväyksiä ei ole vaan sellainen epämääräinen leima jossa on kirjaimia ja joiden perusteella valmistusajankohdan voi päätellä. 70-luvun alun Fenkuissa paras liidi valmistusajankohtaan on mikrofonien leimat ja esim. potikoiden numerointi. Disclaimer: Vedin stetsonista, joten tieto voi olla epätietoa. |