aikavaikea 01.06.2005 18:40:01 | |
---|
No hard rock-bändin vois kuvitella vielä tekevän cover-version jostain 50-luvun rokkibiisistä, tyyliin Chuck Berry. Heavy Metal-bändiltä tuommoinen on vähän ei-odotetumpaa. Judaksen Johnny B. Goode olisi todellakin saanut jäädä tekemättä. There's no such thing as gravitation, the world sucks. |
samwyse 02.06.2005 00:21:45 | |
---|
Helpointa on luokitella Hard Rock, Heavy ja Metal. Ei ole. |
Hard rock ja heavy on sitä samaa isojen jätkien matontamppausta. EDIT: jos nyt emme siis laske muutamia 70-luvun hevirokkaajia. Metallimusiikki on sitten taas oma juttunsa.
Long = progressive = good
|
ravage 02.06.2005 10:26:57 | |
---|
Tämä on taas näitä juttuja että itselle se raja on suht selkeä, mikäli sitä nyt ylipäätään on kiinnostunut vetämään. Mutta jokaisella on aina oma mielipiteensä, joten termeillä keskustelu on niin helewatun vaikeeta. Vaikeinta itselleni on keskustella metallin alagenreistä, death, black, trash, doom jne. Kun ei ole itse kovin paljoa noin raskasta kamaa kuunnellut niin en mitenkään erota mitä eroa jollain doomilla ja blackillä on, vaikka varmasti on, en sitä epäile. Jos minulta kysytään niin: Hard Rock: Guns n Roses, Uriah Heep, Deep Purple, Backyard Babies... Heavy Metal: Judas Priest, Dio, Black Sabbath, Metallica... Ja sitten onkin makuasia miten laajalla skaalalla puhutaan. Normaali-ihmisille Dimmu Borgirit ja muut ovat Heavy Metallia, mutta hevimiehille bläkkistä.. (meniköhän taas väärin ;) |
Exhausted 02.06.2005 12:00:30 | |
---|
Mielestäni jossain Metallican kohdalla metallimusiikki muovautui nykyiseen muotoonsa. Rokki- ja bluesjutut jäivät kokonaan pois ja tilalle tuli esim. tuplabasarit ja nopeaa kitaratilutusta. Siinä vaiheessa heavystä tuli metallia. |
superfly 02.06.2005 12:02:34 | |
---|
Minkäs takia tämmöisiä rajoja täytyy väkisin vedellä ylipäätään? Turhaa touhua. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
...And Justice For All 02.06.2005 16:56:38 | |
---|
Minkäs takia tämmöisiä rajoja täytyy väkisin vedellä ylipäätään? Turhaa touhua. Näin o. Jokanen tulkitsee ite genrensä. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
Journeyman 03.06.2005 14:53:37 | |
---|
Minkäs takia tämmöisiä rajoja täytyy väkisin vedellä ylipäätään? Turhaa touhua. Nää on siksi tärkeitä ettei tuu vahingossa kuunneltua väärän genren musaa. Menee kato uskottavuus... |
Carpenter 03.06.2005 14:57:50 | |
---|
Helpointa on luokitella Hard Rock, Heavy ja Metal. Mitäs eroa hevillä ja metallilla sitten on? Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Henkka Hevimies 03.06.2005 19:29:51 (muokattu 03.06.2005 19:49:46) | |
---|
Mitäs eroa hevillä ja metallilla sitten on? No se että, "hevi" on Heavy Metallia,ja metallia on vaikka millaista. Esim. Death,Thrash,Doom Metal. Moni vaan käytää joka genrestä nimitystä "Hevi" tai "Heavy Metal" KEEP ON ROTTING IN THE FREE WORLD! |
rheinone 19.07.2006 21:56:45 (muokattu 19.07.2006 22:07:56) | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 411 päivää vanhaan ketjuun! Joo joo, kaluttu aihe, mutta olisko jotain kirjallisuutta tän homman tueksi? Mitäs tykkäätte allmusic.comin luokittelusta ja määrittelystä, jossa koko raskaampaa osastoa kutsutaan termillä Hard Rock, jonka alagenrejä mm. Heavy Metal, Hard Rock ja Glam Rock ovat? http://allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&token=&sql=73:20 Jos teiltä löytyy lähdekirjallisuutta jossa tätä rockin raskaamman osaston luokittelua on yritetty tehdä, pistäkäähän lainauksia tänne. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
mikko1 19.07.2006 21:59:34 | |
---|
Who gare´s... |
south_of_heaven 19.07.2006 22:02:00 | |
---|
Who gare´s... kymmenen pistettä ja papukaijan merkki englanninkielen taidosta ja sen näyttämisestä. itki south_of_heaven |
sellisti 19.07.2006 22:17:54 | |
---|
Who gare's Toi olis makee bändin nimi. "Vähän mä oon pettynykkin. Olis ollu paljo mukavampaa ku sellisti olis ollu kaunis nainen. Jalat harallaan herkällä otteella sulosäveliä loihtimassa. Tälläiselle olis voinu sanoa suurella sydämellä että: yhdyn edelliseen puhujaan." -Jami |
Super-Jari 19.07.2006 22:22:47 | |
---|
kymmenen pistettä ja papukaijan merkki englanninkielen taidosta ja sen näyttämisestä. Kymmenen pistettä ja papukaijan merkki tajuamisesta ja sen näyttämisestä. |
Kärpäsruoska 19.07.2006 22:25:18 | |
---|
Hym, aika jännää kuinka näistä voi olla eri mieltä. Tämä on taas näitä juttuja että itselle se raja on suht selkeä, mikäli sitä nyt ylipäätään on kiinnostunut vetämään. Mutta jokaisella on aina oma mielipiteensä, joten termeillä keskustelu on niin helewatun vaikeeta. Totta. Vaikeinta itselleni on keskustella metallin alagenreistä, death, black, trash, doom jne. Kun ei ole itse kovin paljoa noin raskasta kamaa kuunnellut niin en mitenkään erota mitä eroa jollain doomilla ja blackillä on, vaikka varmasti on, en sitä epäile. Näillä kaikilla on harvinaisen selvät erot. Jos minulta kysytään niin: Hard Rock: Guns n Roses, Uriah Heep, Deep Purple, Backyard Babies... Heavy Metal: Judas Priest, Dio, Black Sabbath, Metallica... Minulle GNR on ihan sitä perinteistä rokkenrollia, en oikein ymmärrä miksi useimmat tuntuvat laskevan sen hard rockiksi tms. Ja sitten onkin makuasia miten laajalla skaalalla puhutaan. Normaali-ihmisille Dimmu Borgirit ja muut ovat Heavy Metallia, mutta hevimiehille bläkkistä.. (meniköhän taas väärin ;) Dimmu Borgir? Hyi saatana! Black metal? Kyllä kiitos. Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
Tarvitsen basistin!
THV-klubi #28
Romantikkoitkijät #34 |
sus 19.07.2006 22:26:02 (muokattu 19.07.2006 22:26:17) | |
---|
Kymmenen pistettä ja papukaijan merkki tajuamisesta ja sen näyttämisestä. Kymmenen pistettä pätemisen tarpeesta ja sen näyttämisestä. E: ja pakupaijamerkki. Rock'N'Roll All Night
Sex And Drugs And Booze All Day
Let's Go Fishing |
Super-Jari 19.07.2006 22:28:25 | |
---|
Kymmenen pistettä pätemisen tarpeesta ja sen näyttämisestä. E: ja pakupaijamerkki. Aika noloa. |
salmivaara 19.07.2006 22:28:56 | |
---|
Mitäs tykkäätte allmusic.comin luokittelusta ja määrittelystä, jossa koko raskaampaa osastoa kutsutaan termillä Hard Rock, jonka alagenrejä mm. Heavy Metal, Hard Rock ja Glam Rock ovat? Just hyvä! Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
Lento-V-mies 19.07.2006 22:34:52 (muokattu 19.07.2006 22:35:12) | |
---|
Mitäs tykkäätte allmusic.comin luokittelusta ja määrittelystä, jossa koko raskaampaa osastoa kutsutaan termillä Hard Rock, jonka alagenrejä mm. Heavy Metal, Hard Rock ja Glam Rock ovat? Juu, hyvä toi on munkin mielestä, samaa olin just ehdottamassa! Mun mielestä jotain heavy metal bändejä ois esim. Judas Priest ja Saxon ja sitten hard rockia ois tosiaan noi deep purplet ja led zeppeliinit... Mutta se ero on tosiaan niin pieni että joskus kun en halua järkyttää ihmisiä niin sanon että kuuntelen hard rockia, hähä. Hard rockissa on tosiaan se bluesin groove ja oisko heavy metal sitten hieman raskaampaa ja melodisempaa? Sooloissa esim. on hurja ero. Mutta tosiaan, toi raja on tosi vaikea vetää ja täysin turha minun mielestäni. Se on kaikki hard rockia ja sillä sibuli |