Aihe: Rumpukoneella levyä tekemään?
1 2 3
lindo
25.04.2003 15:45:30

Napoleon XIV:n "They're Coming to take Me Away, Ha-Ha!", itse asiassa peräti vuodelta 1966.

Ja se rumpulooppi oli sitä konkreettisesti: nauhasta leikattu ja liimattu silmukka.

.

NO TOI OLI MULLEKKIN UUSI!!!

Oletko varma?

Klassikko biisi!
I don't belive anything, if i don't see it first
Ukko
25.04.2003 17:19:57

Onko kukaan tehnyt levyä, siis ihan julkaisu tarkoitukseen tullutta levyä, rumpukoneella? ..
Stock,Aitken ja Waterman kaikki tuotannot, olettaakseni.
Ukko
25.04.2003 17:23:29

Mikäs, Jami, teikäläistä nyt oikein risoo?
Jamia risoo kaikki musa missä ei ole "aitoja" soittimia ja "aitoja" soittajia.
jj86
25.04.2003 18:35:46
öö... emmää oo varma mut ZZ-TOP??
Mun Äidinkieli kusee aika rankasti.
Grapevine
25.04.2003 20:51:08

Napoleon XIV:n "They're Coming to take Me Away, Ha-Ha!", itse asiassa peräti vuodelta 1966.

Ja se rumpulooppi oli sitä konkreettisesti: nauhasta leikattu ja liimattu silmukka.

.

Something nevöhööd...
Grapevine
25.04.2003 20:52:50
öö... emmää oo varma mut ZZ-TOP??

Niillähän on bändissä kolme äijää: kitaristi, basisti ja rumpali. Onhan ne uudemmilla levyillä konesäkätyksiä oikeitten kannujen lisänä käyttäneet.
Heavy Metal Machine
26.04.2003 11:29:22
smashing pumpkins julkaisi vuonna 1998 Adoren ja se tehtiin rumpukoneella.

hienompaa levyä ei ole.
Marlowe
26.04.2003 20:40:23
Onko kukaan tehnyt levyä, siis ihan julkaisu tarkoitukseen tullutta levyä, rumpukoneella?

Eikös Echo & The Bunnymenin "Echo" ollut nimen omaan rumpukone?
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
jPekka
26.04.2003 23:19:46

NO TOI OLI MULLEKKIN UUSI!!!

Oletko varma?

Klassikko biisi!

Olen varma. Biisin historia on varsin hyvin dokumentoitu. Itse herra Napoleon, eli Jerry Samuels, oli äänittäjä joka sitten päätti vapaa-aikanaan pistää vähän leikiksi. Ja sai puolivahingossa hillittömän hitin.

Tarkemmin tarinaa miehestö löytyy esimerkiksi All Music Guidesta. Tai siitä cd-uudelleenjulkaisusta, joka sisältää myös liudan follow-uppeja tuolle novelty-hitille.

Hmmm, myös se (ainakin melkein) ensi kerran rumpukonetta levyllä käyttänyt hemmo, J. J. Cale, oli ammatiltaan äänittäjä. Tosin haastatellessani herraa puhelimitse joskus 1990-luvun puolivälissä hän totesi käyttäneensä konetta vain siksi, ettei ollut varaa palkata oikeaa rumpalia.

Mutta kyllähän Cale on sittemminkin käyttänyt kaikenlaista ääniteknistä kikkailua, ne rennolta soittelulta kuulostavat levyt ovat hillittömän perfektionistisesti osa kerrallaan rakennettuja kokonaisuuksia... olisi pitänyt muistaa kysyä, montako ottoa tarvittiin siihen Pack My Jack -biisin kehoitukseen pianistille: "Play another one, play another one!" 8-)

.
- SOITTAKAA 4'33"!!!!!!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)