Aihe: KORG CX-3 overdrivesta..
1
mange jamo
31.03.2005 21:08:35
Tollasta menopelia olen suunnitellut. Pari vuotta sitten muistan soitinta testanneenikin ja olin siihen tosi tyytyväinen, MUTTA nyt kuuntelin korgin kotisivulta mp3 demon jossa ton laitteen särö kuullostaa aivan karmealle: muovinen, terävä ja päälle liimatun kuulonen. Kuuntele täällä: http://www.korg.com/downloads/mp3/cx3/Katana.mp3 .

Onko tuossa käytetty vaan jotain typerää presettiä vai kuulostaako laitteen särö tosiaan tuolle? Itse toivoisin vähän pehmeämpää / "puisempaa" murinaa.
mange jamo
31.03.2005 21:10:00
Ja vielä kysyisin kerran vertailevia mielipiteitä kilpailevista laitteista: Rolandin Vk8 ja Hammndin XK sarja.
timoorg
01.04.2005 20:29:03
Kyllä se CX-3:n särö on ihan hyvä.Clooneista tn. vain
XK-3 on kokonaisuutena parempi(en tosin ole kokeillut).Minulla itselläni on ollut n.10 vuotta sitten XB-2(se eka versio)jossa oli mieto mutta ihan hyvä särö.Sitten ostin keikoille XB-1:n joka nopeasti kuunneltuna vaikutti ihan hyvältä mutta oli itseasiassa XB-2:ta huonompi.Nykyisin minulla on CX-3,joka
tosin on nyt jäänyt turhaksi,koska käytän keikoillakin aina aitoa M3:ta tai A100:sta.

Roland vk on yes jos siitä soundista tykkää,mutta ei se kyllä hammondia muistuta.

Siinä demossa varmaan hämää se leslie simulointi,itse olen
aina käyttänyt cloonienkin kanssa aitoa lesliä.Muita tosi tarkeitä ominaisuuksia on koskettimiston laatu ja alamanuaalin käyttömahdollisuus.Jos haluat kokeilla miten soi leslien kanssa niin laita sp-osoitteesi vaikka pikaviestinä
minulle niin palataan.Voisin Cx-3:n(ver.2,kuin uusi) ja hyvän Sharman puulepan myydäkkin jos kiinnostaa.
kallu
27.05.2005 19:18:01
minä kuuntelin kanssa tuon särö saunddin ja kyllä se aika huono on tuon urun särö ei kyl ole mikään hyvä särö esim roland vk-7 tossa urussa on hyvä särö. Mutta hammonddin säröä ei mikään kyllä korvaa t:kallu
maza
28.05.2005 11:20:37

Jokaisessa testaamassani kloonissa on ollut ihan surkea särö, lukuunottamatta uutta XK-3:sta. Rolandin VK-8:ssa on särö myös huono, mutta parempi kuin CX-3:ssa. Itse jättäisin urun särön käyttämättä ja laittaisin perään vaikka H&K:n Rotospheren tai mieluiten oikean Leslien.
kallu
31.05.2005 18:50:15
maza missä kokeilit tota xk-3 hammond urkua t:kallu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)