Aihe: alttofonin nauhoitus
1
AnttiV
28.05.2005 12:49:32
Moi. Opettajani suositteli oman soiton nauhoittamista, kuuntelisin kappaleen niin kuulisin paremmin miten voin parantaa esim. soundillisia juttuja. Kysyn siis teiltä että minkälainen mikrofoni sopisi alttofonin nauhoitukseen, minidisc-soitinta saan lainaksi aina kun tarvitsen, siihen sen vissiin iskisin kiinni, tai sitten tietokoneeseen, vai? Auttakee.Hinnoista en ole selvillä, joten ehdotelkaa tähän tarkotukseen sopivia mikrofoneja.
Risk
28.05.2005 13:07:08 (muokattu 28.05.2005 13:20:02)
Tuolla on jotain noista mikrofoneista:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=14&t=48486

Äänityshommasta sen verran, että varmaan sopivin ratkaisu olisi:

Mikrofoni -> mikrofonietuaste (Behringer MIC100?) -> tietokone (Audacity äänitys- ja editointiohjelmaksi).

EDIT: Niin joo, varmaankin joku konkkamikki kannattaa hankkia.
AnttiV
28.05.2005 15:16:22
Mitenkäs tarviiko koneeseen jonkun pro-äänikortin kun tuossa on tommonen emoon integroitu?
Risk
28.05.2005 15:30:48
Mitenkäs tarviiko koneeseen jonkun pro-äänikortin kun tuossa on tommonen emoon integroitu?

Integroitu varmaan riittää tuohon tarkoitukseen ainakin aluksi kunhan siinä on line in. Jos ei äänenlaatu tyydytä, niin voit sitten hankkia jonkun perustason äänityskortin (~100 €).
milcoin
29.05.2005 19:20:43
Kyllä se Shuren sm58 tai joku TSM:n vastaava olis mun valinta tollaseen budjettihommaan. Läppä-äänet tulevat usein ikävästi esille konkkamikillä.

Parhaat fonit olen tehnyt pistämällä RE20:n ihan sinne torveen ja AKG C414:n jonnekin metrin päähän fiilispohjalta. Niin ja mielellään paksu matto soittajan alle lattiaheijastuksien vähentämiseksi.
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Klezberg
30.05.2005 11:53:41

Itse aloitin alttofonin soiton ihan vasta, ja kokeilin jo tuota nauhoittamista. Voin kyllä suositella, siinä kuulee paljon tarkemmin kaikki puutteet kuin soittaessa. Itsellä oli valmiiksi laulun äänittämiseen käyttämäni Röde NT-1A paikoillaan, joten äänitin sillä. Ei siinä minusta läppä-äänet häirinneet. Siinähän ei tarvitse mennä lähelle. Konkkamikin käyttö kyllä vaatii phantomsyötön, joten pelkän äänikortin kanssa jokin dynaaminen mikrofoni on kätevämpi. Pitää vielä kokeilla SM58:a itsekin, ei vain sattunut olemaan valmiiksi kiinni mikserissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)