Aihe: Mättö vs. Melodinen
1 2 3 4 5
Phobophile
27.05.2005 12:27:28
Se on kyllä ihan sekä että, riippuu vaan mielialasta, joskus pitää kuunnella möykkää ja toisinaan taas jotain melodista ja rauhallisempaa.Ja tosiaan, myös minulle toimii parhaiten jos on molempia samassa paketissa hyvässä suhteessa.
Kauko Säädin yhtyeineen esittää kappaleen Remote Control
LNA
27.05.2005 12:38:34

HUOM! Jos joku ihmettelee mihin on hävinneet mm. Sauna ja tuskaketjut täältä niin ne on nykyään tuolla Konsertit-osiossa kuin myös kaikki muutkin festari ynnä muut keskustelut. Tai kovin ainakin siirrellään sinne...

Ja jos joku suree edelleen vitsipalstan ja erityisesti THV:n uupumusta, niin kannattaa tarkastaa musiikkiin liittymättömien aihioiden aihio.
Tänään en sorru. Bella Italia #11
musti_dog
27.05.2005 12:53:26

No nyt tuli hyvä aihe... Mätöllistä melodiaa vai melodista mättöä!??? Jos joku jaksaa käydä tsekkaamassa linkin ja antaa palautetta mulle kommentein. En oikeen ittekkää osaa päättää kumpaan meidän musiikki menee.

Ja jos joku ottaa herneen nenään mainostamisesta, ni ihan sama!!

http://www.mikseri.net/artists/?id=39741
Ja mullahan on sitä selekäruotoa!!!!
LNA
27.05.2005 13:01:25

Herne on nenässä ja pysyy. On ollut syntymästä asti.. Ei sitä kukaan saa pois.. Tästä voisi tehdä biisin. Mättöä olis. (Sori mun provokatiivinen sävyni.)
Ben_D
27.05.2005 13:01:29 (muokattu 27.05.2005 13:03:04)

No nyt tuli hyvä aihe... Mätöllistä melodiaa vai melodista mättöä!??? Jos joku jaksaa käydä tsekkaamassa linkin ja antaa palautetta mulle kommentein. En oikeen ittekkää osaa päättää kumpaan meidän musiikki menee.

http://www.mikseri.net/artists/?id=39741

Älä helvetti mainosta täällä...Eikös tästä puhuttu ;)

Ei vaan...Mätöllistä melodiaa kai sitten. Hyvää menoa paitsi, että miksi sen laulajan pitää välillä vetää niitä puhtaita väliin? Tai no paskaako se mulle kuuluu, mutta mä en vaan tykkää noista puhtaista lauluista välissä.

Varsinkin toi Promisses lähtee rullaan oikein mukavasti meikäläisen makuun, mutta sitten tulee taas sellanen suvantovaihe...kunnes taas mennään. Koko biisi menovaihetta kiitos.
Maardi
27.05.2005 13:06:56
Mättö iskee enemmän, mutta sopivasti ja tyylillä käytettynä ne melodiat voivat tuoda ihan uusia ulottuvuuksia siihen musikkiin. Sitten on taas sellaista musiikkia johon niitä melodioita ei todellakaan pidä laittaa, tai lässähtää ihan täysin.
la m quina
27.05.2005 13:07:31
Mättö on parasta!
Melodiat pois musiikista!
reino
27.05.2005 13:20:32
Molempi parempi niinq joku sano.
Vitut sano Vatanen
Ragorn
27.05.2005 13:36:18
Joko melodinen tai melodisen ja mätön valimaasto.
Mutta jos sitten mennään 'puhtaaseen' mättöön, niin ei iske ei. Se on vain niin puuduttavaa.

Mutta jos esim. melodisessa metallissa tulee välillä, oikein ajoitettuna, hyvin toteutettuna, niin toimii.
Vittu, lefa iski heti.
Mrezzye
27.05.2005 14:01:48

Notta mistä se johtuu?

Se on se alkukantainen agressiivisuus, joka ihmistä viehättää. Tässä maailmassa, jossa pitää muuten käyttäytyä niin asiallisesti ja olla aina hyvää pataa, on tilaus juuri sellaisille vihan ja raivon purkauksille, jota mättömusiikista löytyy.
Jea, rait! Vhat evö...
luopio
27.05.2005 14:17:18
Melodinen useimmiten, ne on ne melodiat jotka mulla jää mieleen, mutta ei mitään Sonta Arcticaa, ja kirjoitusvirhe oli tahallinen. Mut tää on vähä vaikeeta sanoo enne ku tietää mitä tällä mätöllä tarkotetaan varsinaisesti. Jotenkin miellän sen aina tähän thrash/grind/vanhempi death -akseliin.
I'll throw the first rock.
Kampuzzjeah!
27.05.2005 14:27:10
mättöä kannatan!
kyllä se melodinenkin kolahtaa minuun jotenkin,mutta kaikki nämä Rhapsodyt,hammerfall ym.muut soturihevibändit ei uppoa minuun millään!(lyriikat ovat hauskoja!)

So we'll fight against the wind
for the glory of the kings
to defeat the evil enemies
And we'll ride with our lord
for the power and the throne
in the name of holy thunderforce

suomennettuna parasta viihdettä! =D
Starlia
27.05.2005 14:48:00
Älä helvetti mainosta täällä...Eikös tästä puhuttu ;)

Hehe :)

offtopic

Tuli vaan mieleen, että eikös kaikista bändeistä puhuminen pitäisi sitten kieltää? Minkä takia signatuista bändeistä saa keskustella, muttei signaamattomista? Mikä ne erottaa? Aika moni signaamaton on kyllä parempi kuin suurin osa siitä kaupallisesta paskasta mitä kaupoista löytyy...

/offtopic
LNA
27.05.2005 15:05:49

Mainos: TÄnään kaikille tr00mätön ystäville ekskursio helikopterimusiikkiin Nosturissa.
Veco
27.05.2005 15:19:35
no jaa, kyllä mielestäni uudempi Behemoth pistelee Ihsahnia ja Samothia pataan 100-0 :)

Ei rienata siellä! :)
Erittäin tosi ison järkyttävän kokoisen valtava.
Mrezzye
27.05.2005 16:57:22

offtopic

Tuli vaan mieleen, että eikös kaikista bändeistä puhuminen pitäisi sitten kieltää? Minkä takia signatuista bändeistä saa keskustella, muttei signaamattomista? Mikä ne erottaa? Aika moni signaamaton on kyllä parempi kuin suurin osa siitä kaupallisesta paskasta mitä kaupoista löytyy...

Minusta on ok keskustella mistä tahansa bändistä, kunhan kyseessä ei ole bändin oma itsensä mainostaminen. Jos joku ulkopuolinen, joka on bändiin tykästynyt, siitä kirjoittaa, niin se on puolueeton arvostelija. Tällöin kirjoittelu on enemmän kuin ok ja bändi on ansainnut tulla huomatuksi.

/offtopic ja piste.
Jea, rait! Vhat evö...
sellisti
27.05.2005 18:52:11
Vaikka LNA ei sitä varmaan tarkoittanutkaan, saa aloitusviestistä helposti sellaisen käsityksen, että nämä ("mättö & melodinen") olisivat jotenkin toistensa vastakohtia. Eli mättö olisi aina melodiatonta ja melodinen aina "mätötöntä" (keksinpä hienon sanan). Kuten moni on jo sanonut, ovat nämä yhdisteltävissä täysin uskottavin lopputuloksin. Melodia on siinä mielessä tärkeä musiikin peruselementti, vaikkei kaikki musiikki siihen perustukaan, että jos se puuttuu kokonaan niin sitten biisissä pitää kyllä olla jotain muuta joka korvaa sen puutteen. Kuten joku kiinnostava rytminen tms. elementti. Itse en ole täysin melodiattoman mätön ystävä, mutta täytyy sanoa että kun näitä M.netissäkin itseään mainostavien bändien tuotoksia kuuntelee, niin kyllä parhaat niistä on tosi hyviä vaikkei melodioita olisikaan. Siinä on tilalla sitten jotain muuta tehokasta. Pelkkä mättö mätön vuoksi ei jaksa kauaa kiinnostaa.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Exhausted
27.05.2005 18:54:05

Parasta on, kun on molempaa sopivasti sekaisin. Mättöä melodisilla mausteilla, tai melodista mätöllisillä. Eikö?

word!
Deathrace King
27.05.2005 19:22:52

Molempia miulle, kiitos!
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)