pardy 25.05.2005 10:43:08 | |
---|
Eka nelikielisen setti mallia .50-.115 ja sit paksu irtokieli... Itellä on ollu .140 ja .145... Molemmat toimii mielestäni hyvin Aahan viritettynä. Kuitenkin miellyin tohon sataneljävitoseen himpun verran enemmän. :) Mistä ihmeestä löydät 145-kielen? |
Typhus 25.05.2005 10:45:00 | |
---|
Mistä ihmeestä löydät 145-kielen? Tuon miekin tahon tietää! :O "Play with your soul, Not only with your hands" |
ozmo 25.05.2005 10:48:27 | |
---|
Mistä ihmeestä löydät 145-kielen? Hohoo, se onkin suuri salaisuus... :) Ihan vaan musakauppaan menee ja sanoo niille et tilaavat. Ei siinä kestä kauaa. Kauppias sanoi et lähes kaikki valmistajat tekee noin paksuja kieliä. Itellä ollu tähän mennessä vaan GHS:n Boomersseja. Huvittais kyl kokeilla DR:n kieliäkin, jos noin paksuja valmistavat... Fuck pride! Pride only hurts, it never helps... |
Wil-J 25.05.2005 10:49:57 | |
---|
Vajavaiset teoriapuolen taidot, vaikka varmaan ne onkin ihan perusluokkaa, silti rajoittaa soittoa... Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
pardy 25.05.2005 10:50:48 | |
---|
Liika laiskuus, en ole pitkään aikaan treenannut juuri lainkaan. Korkeintaan muutaman tunnin viikossa. |
Meegs86 25.05.2005 10:58:48 | |
---|
Sormet väsyy nopeasti, sormilla soitettaessa 16-osia tarkkuus on heikkoa, teen keikoilla virheitä, släppipuoli on aika hidasta ja teorian tietämys päässyt unohtumaan suureksi osaksi... Ja mitä tulee laitteisiin, niin voisin ilmaista sen näin että itselleni sattuu AINA laitteita, jotka hajoavat. Olen kirottu. Jokaikinen basso tuo mukanaan ystävänsä frettbuzzin jossain vaiheessa ja vahvistinosaston elementit alkavat särkeä hyvin pian... "Tykkään alapäästä" |
projekti 25.05.2005 11:00:02 | |
---|
D-VIRE. bändissä jossa soitan on jo alusta asti otettu käyttöön D-vire ku se on niin "Rankka!" ... mutta myöhemmin huomasin että D-vire pilaa saundia aika paljonkin. kielet eivät vain soi yhtähyvin kuin e-vireessä! noh, onneksi minulla on vain yksi basso D-vireessä. muut oon visusti pitäny eessä :) Tallaa vain uskollisesti omaa polkuasi ja pidä E-vire! Äläkä välitä jos bändikaverit huomauttaa asiasta ;) Heittäkää radionne järveen niin maailma pelastuu... |
ozmo 25.05.2005 11:02:20 (muokattu 25.05.2005 11:04:46) | |
---|
Tallaa vain uskollisesti omaa polkuasi ja pidä E-vire! Äläkä välitä jos bändikaverit huomauttaa asiasta ;) Niinpä! Vedät vaan kaikki vapaisiin kieliin pohjautuvat riffit sävelaskelta korkeempaa! ;D Kukaan kuitenkaan huomaa... :) Fuck pride! Pride only hurts, it never helps... |
NYdoll 25.05.2005 11:09:26 | |
---|
Tarkkuus on välillä vähän mitä sattuu. Plekulla tulee hakattua välillä turhan paljon ohi kielistä ja teoriantietämys on aika huteraa... metalli sykkii... |
Soittokaver(e)ista uupeloa. Teoriatietämyskin vajavaista. Ensinmainitulla on osuutta viimeeksimainittuun ropleemiin, yksin on tylsää reenata itsellensä. Soittotekniset ongelmat? Don't get me started... Tai no, vasemmalle kädelle (kaulakädelle) ois mukava löytää se oikea asento, erityisesti seisten soittaessa, pitempään soittaessa vasurin peukkulihas kipeytyy ja muutkin sormet alkavat hyytyä, mikä lienee huono merkki. "Mun WinAmpin randomi toimii ihan miten sattuu" |
Jalmus 25.05.2005 18:54:35 | |
---|
Älkää nyt murehtiko keikoilla tekemiänne virheitä tai vääriä ääniä! Jokainen soittaa keikoilla väärin, kyse on vain taidosta naamioida virheet muka "harkituiksi liikkeiksi" ja se taito tulee vain tuhansien treeni- ja bändisoittotuntien kautta. Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi. |
Wil-J 25.05.2005 19:03:36 | |
---|
Älkää nyt murehtiko keikoilla tekemiänne virheitä tai vääriä ääniä! Jokainen soittaa keikoilla väärin, kyse on vain taidosta naamioida virheet muka "harkituiksi liikkeiksi" ja se taito tulee vain tuhansien treeni- ja bändisoittotuntien kautta. Toi on kyllä totta. Keikalla olen monasti todennut että kukaan ei huomaa virheitä jos ite näyttää siltä että tietää mitä tekee. Kerran oltiin koko pänti ihan hukassa yli choruksen verran, kaikki eri kohdassa jne, mutta asiasta selvittiin kunnialla kun fonisti ja pianisti iskivät siihen sooloilua ja kohta alettiin sitten choruksen alusta kun mä vedin sen siihen sitten... Kukaan ei huomannut mitään, kai. Sönkötystä ja röytöä jo vuodesta 1986. |
Epämuusikko 25.05.2005 19:09:26 | |
---|
time Plussa tuli. En oo basisti, mutta olen joutunut sietämään niitä. Tuon ongelman rinnalla muut pikkupulmat kalpenee 100-0. Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009 |
Samu S. 25.05.2005 19:45:57 | |
---|
Mun suurin ongelmani bassonsoitossa on se, että en osaa soittaa rumpuja. Kokisin, että auttaisi hirviästi, kun ymmärtäisi syvällisemmin sen etummaisen komppimiehen tekemistä. Rumpalin perässä mää ainakin meen, ja joskus saveen, johtui kummasta johtui. I dress in women's clothing and hang around in bars. |
Niskamies 25.05.2005 19:57:39 | |
---|
Plussa tuli. En oo basisti, mutta olen joutunut sietämään niitä. Tuon ongelman rinnalla muut pikkupulmat kalpenee 100-0. Hirveintä on kun rumpalin time on perseellään, ja basisti joutuu ikäänkuin ohjaamaan rumpalia ja pitämään taimia. Onneksi en ole tota joutunut kokemaan. Time on kyllä basistin yksi tärkeimmistä ominaisuuksista Virallisesti semi-pro! |
Samu S. 25.05.2005 19:59:53 | |
---|
Hirveintä on kun rumpalin time on perseellään, ja basisti joutuu ikäänkuin ohjaamaan rumpalia ja pitämään taimia. Kyllä se on hirveätä toisinkin päin. Sinne tänne soittava basisti pilaa koko homman. Se on basson kohdalla vielä vähän niin, että siitä säheltämisestä tulee kuulijalle semmonen hämmentynyt fiilis, että joku tässä nyt ei futaa, mutta mikä ihme se on? Ja min en kyllä usko, että se basisti rumpalia perässään paljon vetelee. I dress in women's clothing and hang around in bars. |
Force 25.05.2005 20:00:36 | |
---|
teoria puoli on hakusessa. Kun bändi treenaa uusia biisejä, niin kestää aika kauan ennen kuin keksin jotain juttuja biisiin..oikeasa sävellajista. Släppi ei onnistu oikein. Tosin en sitä tarvitsekaan, mut se olis "näyttävää" :D Laiskuus! Sillontällöin soittelen itsekseni. Yleensä muutaman kerran kuussa bändin kanssa. Haluttas kehittyä, mutta kun ei oikein tiedä mitä treenata..semmosta mielenkiintosta. prkl http://www.forcesite.net |
Bilharzia 25.05.2005 20:19:53 | |
---|
Bassolinjat ei oo niin eloisia ku pitäis olla. Mää mukailen liikaa kitaraa. Ehkä mielikuvituksen puute tai teorian tuntemattomuus syy. www.thefucksociety.com
tai
www.thefriendsociety.com |
Hairi 26.05.2005 03:25:36 | |
---|
Se kun herra alkoholi saapuu aina liian aikaisin :D :D :D ::::::: |
jogo3000 26.05.2005 08:56:32 | |
---|
Olen soittanut pitkään kitaraa ja se on päätoiminen instrumenttini muutenkin. Basisti tietää jo mikä ongelmani on. "Muut jutteli lepposia soffalla, Jogo tilutti sielä nurkassa synkkiä säveliä..." -Bonham |