Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Elixir kielet??
1 2 3 4 5 6 7
mikko_aromaa
25.05.2005 11:37:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin halusin vaan tietaa etta onko elixir merkkiset keilet hyvia kun ne maksaakin tuplasti enemman ku muut kielet ??
 
phiit
25.05.2005 11:38:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akustisessa tulee käytettyä ja kyllä siitä päällysteestä on hyötyä, kielet säilyvät uuden tuntuisina huomattavasti pidempään. Suosittelen!
 
Would You? www.below-me.com
Tomtom
25.05.2005 12:07:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytän Gretschissä pelkästään Nanoweb .11- settiä. Soi kirkkaasti tosi pitkään ja kestää ainakin kolme kertaa pidempään tuossa kitarassa, jolla ei soiteta kovin usein.
 
Ainoa negatiivinen puoli, jonka olen löytänyt on tuo gore-tex pinnan rispaantuminen pikkauskohdalta. Tämä siis plektrasta. Ei vaikuta kestävyyteen ainakaan mulla, mutta on pieni kosmeettinen ja ehkä "psyko-akustinen" juttu.
 
Kannattaa testata yks setti. Minä tein näin ja paluuta ei ole.
 
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
J.Hollström
25.05.2005 12:14:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin halusin vaan tietaa etta onko elixir merkkiset keilet hyvia kun ne maksaakin tuplasti enemman ku muut kielet ??
 
Hyviä ovat. Suosittelen. T-kaupasta saa kohtuuhintaan, jos on muuta rompetta tilaamassa. Muuten sieltä ei kyllä kandee ostaa mitään isompaa...
 
mikko_aromaa
25.05.2005 12:31:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko jollain kokemusta kielista lespaulin kanssa ??
 
weelie
25.05.2005 12:40:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://arbee.home.comcast.net/report.htm
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Jucciz
25.05.2005 12:41:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko jollain kokemusta kielista lespaulin kanssa ??
 
On.
 
Elixirin 11-setti tuntui vastaavan jäykkyydeltään normaalia 10-settiä. Kielten liukkaus saattaa vaatia totuttelua: itse en ainakaan oikein oppinut soittamaan niillä, tatsi vaan on jotenkin outo kun on ikänsä soittanut tavallisilla kielillä.
 
Ei varmaankaan tule ostettua jatkossa.
 
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Explorer
25.05.2005 12:45:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elixirit ovat parhaat kielet joita olen testannut, bravuuriominaisuutena juuri tuo pitkäikäisyys.
 
Karua vaan ettei ne tee 7-kielisen settejä. Omassa seiskassa on Elixirin 10-46 -setti, ja B-kielenä GHS:n .56. Tuo GHS meni merkille tyypilliseen tapaan tukkoon jo parin päivän soittelun jälkeen, kun Elixirit ovat vielä parin viikon jälkeen käytännössä kuin uusia. Sitä kosmeettista rispaantumista tosin esiintyy, mutta se ei vaikuta mihinkään.
 
Sanoisin että Elixirit ovat ilman muuta hintansa arvoisia.
 
Alive, multicolored, twitching in their dead monochrome world.
tubaduuri
25.05.2005 12:47:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen, itse olen kokeiltuani monia eri kielimerkkejä päätynyt Elixiriin niiden kauneimman äänen ja pisimmän kulutuskestävyyden takia.Itse vaihdoin viimeksi joulukuussa uudet Eliksiirit akustiseen, ja kielet kuulostavat vieläkin yhtä hyviltä kuin vaikkapa Martinin perussetti kolmen viikon (n.2h/päivä) soiton jälkeen.Tosin olen soittanut tänä vuonna epäsäännöllisesti, välillä tippunut soittelu tuntiin viikossa...
 
Mutta kokemuksesta voin sanoa, että silloinkin, kun olen soitellut pari kolme tuntia joka päivä, niin ne ovat kestäneet sellaista kolmea kuukautta, siinä missä pinnoittamattomat kuolettuvat käytössäni tuolla soittomäärällä viimeistään kuukauden kuluessa.
 
Myöskin Elixirien tarjoama "liukas" soittotuntuma on jotain niin paljon parempaa kuin "tervaslaidailu" normaalikielillä.Niin, ja tässä yksi hyvä syy lisää kokeilla:Kitarapajalta saa nykyään akustisen Elixir-setin 16 egellä ja sähkön 12 egellä, jotka ovat aivan kipeen halpoja hintoja.
 
Itsellä menee yli ymmärryksen moinen hinnanpudotus, kun muissa liikkeissä saa maksaa Elixirin akkarisetistä n. 25e ja sähkissetistä n.22e.Jokin koira haudattuna tässä?
 
Jucciz
25.05.2005 12:55:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jenkkiläisistä musakaupoista noita voi tilata postitse vajaaseen 7 euroon per setti, jos kiinnostaa. Velipoika testasi viidellä setillä ja hyvin onnistui.
 
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Tomtom
25.05.2005 12:56:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

DLX:ssä Nanoweb "rustfree" olisko ollu 20 tai 22€. Ei ollu aikaa tinkiä. Mikähän setti tuo 12€ on? Pajalle ei kyllä uskalla mennä, koska siellä tulee niin voimakkaita GAaSuvaivoja.
 
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
Explorer
25.05.2005 13:08:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jenkkiläisistä musakaupoista noita voi tilata postitse vajaaseen 7 euroon per setti, jos kiinnostaa. Velipoika testasi viidellä setillä ja hyvin onnistui.
 
Täytyy varmaan tilata itsekin, mansesterin paikalliset puljut huutavat niistä pari kymppiä per setti.
 
Tämän linkin takana esitellään Elixir-kielten juju, fläsh-animaatiolla:
 
http://www.elixirstrings.com/whyelixir/demo.html
 
Alive, multicolored, twitching in their dead monochrome world.
tubaduuri
25.05.2005 13:09:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

7e setti,no huhhuh.Suomeen syntyminen ei ole lottovoitto, mikäli sattuu isona kasvamaan muusikoksi, ja vieläpä köyhäksi sellaiseksi...Enpä kyl viiti alkaa jenkeistä saakka kieliä tilaamaan, tokkopa siinä paljoa säästää tullimaksujen(?) ja postituskulujen jälkeen, ellei sitten tilaa kymmeniä settejä kerralla.
 
tunkki
25.05.2005 13:11:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni Elixirille. Paluuta muihin kieliin ei enää ole.
 
-Strapping young lad-
lapio
25.05.2005 13:18:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni Elixirille. Paluuta muihin kieliin ei enää ole.
 
Itse en tottunut noiden elixirien outoon liukkaaseen tuntumaan ja siirryin takaisin GHS:iin. Enpä ole enää elixirien pariin palannut, vaikka soundi niissä säilyi hyvänä niin vaihdoin silti pois kun oli niin inha soittaa. Kaippa tuohonkin olisi tottunut.
 
"I refuse to play your Chinese food mind games!" . Pasin seikkailut.
starsailor
25.05.2005 13:26:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akustisessa jonka ostin netin välityksellä oli elixir kielet. Näyttivät ihan uusilta ja puhtailta, mutta paha sanoa, kun eivät varmaan kulu tavallisten kielten tapaan. Kitara kuulosti jotenkin elottomalta, enkä pitänyt kielten tuottamasta äänestä. Otin kielet pois ja laiton phospor-bronze kielet tilalle -> huomattava parannus soundiin ja äänenvoimakkuuteen. Näin akustisessa kitarassa. En kuitenkaan ryhdy yhden kokeilun jälkeen tuomitsemaan tuotetta ja varmaan testaan vielä kerran ihan pakasta vedetyillä kielillä.
 
Kielten vaihtamiseen menevä ajanhukka olisi jo itsessään hyvä syy käyttää elixir-kieliä, mutta jos sen mukana menettää osan soundia, niin ei kiitos. Sitäpaitsi säästän itse kuluneet, mutta hyväkuntoiset kielet (joita on noin 1/10 osa kielistä, muut kuluvat epätaisesti tai joku kieli on huonolaatuisempi kuin toinen), joita käytän joskus uudestaan kitaroissa. Eteenkin tummaa ja klassisen omaista näppäilysoundia hakiessa, vanhat ja kuluneet bronssi-kielet ovat ehdottomat!
 
weelie
25.05.2005 15:01:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tayloreissa ja Larriveissähän on elixirit tehtaalta. Ainakin kitaran myynnissä lienee oiva vaihtoehto, sillä paskaset ja kuluneet kielet tappavat helposti osto halut oli kitara mikä tahansa.
 
Elixiirien hinnathan on ameriikoissakin pudonneet selvästi. Ei ole enää uusi tuote eikä ainoa markkinoilla.
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
weelie
25.05.2005 15:13:07 (muokattu 25.05.2005 15:17:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jenkkiläisistä musakaupoista noita voi tilata postitse vajaaseen 7 euroon per setti, jos kiinnostaa.
 
Kerro kerro. Itse halvimman (akustisen) setin (posteineen, tietysti) löysin http://www.stringsandbeyond.com/elixir.html :sta, mutta sekin tulisi maksamaan 11€ / setti (eli 55€).
 
Itse tilailen kielet (ei siis Elixirit) USA:sta, maksaa jonkun 3€ setti nykykurssilla. Joten Elixirit siihen nähden ainakin 3-4 kertaiset hinnaltaan.
 
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
McNulty
25.05.2005 15:18:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin halusin vaan tietaa etta onko elixir merkkiset keilet hyvia kun ne maksaakin tuplasti enemman ku muut kielet ??
 
No jaa... aika jakautuneesti taitaa noiden suosio jakaantua. Itse kuuluun siihen porukkaan joka ei Elixireistä tykkää.
 
Ovat liian liukkaat minun makuuni. Itselläni on nyt ollut DR:n Hi-Voltage 9-42 ja 10-46 kielet parissa skitassa kiinni, ekan kuukauden ne olivat kuin uudet... nyt parin kuukauden jälkeen saundi ei enää ole yhtä kirkas ja napakka kuin uutena, mutta erittäin hyvä siitä huolimatta. (ehkäpä monen mielestä SE paras, kun kielet eivät enää ole niin uudet... jäänyt se klangi pois tonesta)
 
Elixirit tuntuivat myös löysemmiltä kuin saman paksuiset DR:t. Mielestäni Elixireissä on suomenmaassa tolkuttomasti ylihintaa, kun muistaakseni kaveri sai niitä jenkkilässä 8-10 USD:lla.
 
Akustisissa tuntuvat toimivan ihan hyvin, ainakin teräskielisissä. Jää fretnoiset vähemmälle (ainakin tuntui siltä) ja muutenkin soivat ihan ok. Yhteenvetona voisi kai sanoa omalta osalta sen että sähkikseen en Elixirejä laittais, teräskieliseen akustiseen voisin harkita.
 
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Zuhaz
25.05.2005 15:34:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kyllä ne ainakin mulla toimii, mut kukin tykkää jostakin, kaikki ei voi tykätä kaikesta. Mut kannattaa kokeillu, mä suosittelen!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «