leka 23.05.2005 22:38:09 | |
---|
Van Halen - 1984 JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
jazzmies 23.05.2005 23:28:56 | |
---|
Kun kyse on rock-levyistä, tai vaikka livelevyistä, ei termiä overture näe käytettävän. Kyseessä on silloin nimenomaan intro, elikäs introduction. Ja introksi tuo on yleensä levyillä nimettykin. Ihan sama mitä rock-levyillä seisoo, sillä intro: (jazz) kappaleen 'esivalmistelu', intro, tavalliseesti 4, 8 tai 12 tahdin mittainen aloitus introduction: johdanto; alkusoitto overture: 1) alkusoitto (ooppera, oratorio t. baletti); 2) konserttialkusoitto (itsenäinen teos) Ervola, Kaija 2001. Musiikkisanakirja. Helsinki: Oy Finn Lectura Ab. |
Angus 23.05.2005 23:40:48 | |
---|
Ihan sama... ...Oy Finn Lectura Ab. Hyvin mielenkiintoista... jos kuitenkin keskustellaan vain niistä levyn introista. Kyllä se kai itse pitää tuo Hellion (Priest/Screaming For Vengeance) sanoa, on se vain sen verran mahtava. Ja pakko kai se on Wotans Procession (Danzig/Circle Of Snakes) myös mainita, sen verran hyvin on kuitenkin mieleen jäänyt tuo. "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
Pelsi 23.05.2005 23:46:09 | |
---|
Hyvin mielenkiintoista... jos kuitenkin keskustellaan vain niistä levyn introista. Ai siis (jazz) kappaleen 'esivalmisteluista', tavallisesti 4, 8 tai 12 tahdin mittaisista aloituksista? Eihän nyt jumalauta, jos levyn kannessakin lukee jotta "Intro", niin silloin se on se eikä mikään helvetin esivalmistelu. Ja tuossahan puhuttiin jazzista ja klasarimusiikista, eikä rokista pätkääkään. Kalamies #3 >-)))> |
Härski 23.05.2005 23:48:32 | |
---|
Hurriganes - Son of Falcon Eddie |
sellisti 23.05.2005 23:50:22 (muokattu 23.05.2005 23:51:26) | |
---|
Helloweenin Initiation ja Invitation levyiltä Keeper of the Seven Keys I & II. Mainitaan hauskoina vielä Mötley Crüen Terror 'N Tinseltown albumilta Dr. Feelgood sekä Poisonin Strange Days of Uncle Jack albumilta Flesh & Blood. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
Endymion 24.05.2005 00:01:16 | |
---|
Mahtavaa, 80% vastanneista ei edes lue aloitusviestiä ja sitten on vielä keijo joka haluaa viilata pilkkua siitä että viesti on "väärin" kirjoitettu... M.net rulaa taas... Mutta aiheeseen: Pakko se on itsekin sitä The Hellionia suitsuttaa, loistava avaus. Luulot pois heti kättelyssä. Mutta jos levy avataan jollain ambient-huminalla ja parin minuutin jousifiilistelyllä niin olenko ainoa joka eka kerran jälkeen skippaa yleensä sen intron (KYLLÄ!) aina ja aloittaa suoraan ensimmäisestä "oikeasta" kappaleesta? "If you're a good player, you play loud so people can hear it" - Nigel Tufnel |
jazzmies 24.05.2005 00:01:23 | |
---|
Ai siis (jazz) kappaleen 'esivalmisteluista', tavallisesti 4, 8 tai 12 tahdin mittaisista aloituksista? Eihän nyt jumalauta, jos levyn kannessakin lukee jotta "Intro", niin silloin se on se eikä mikään helvetin esivalmistelu. Ja tuossahan puhuttiin jazzista ja klasarimusiikista, eikä rokista pätkääkään. Kuka tässä keskustelussa on rockista puhunutkaan. Aluksi kysyttiin missä on parhaat introt, eikä missä rock-kappaleessa on paras intro. Tämä on muusikoiden.net, eikä rockmuusikoiden.net. |
Pelsi 24.05.2005 00:09:39 (muokattu 24.05.2005 00:14:25) | |
---|
EDIT: ei mitään, sääh Kalamies #3 >-)))> |
etnopoju 24.05.2005 00:14:06 | |
---|
dion 'houli daivaah' saa joka kerta hetulat esille siitä introsta. uuuuh, tosi mystistä, herkkää ja diippiä tuulta. |
Nazareth 24.05.2005 00:15:38 | |
---|
Maidenin The Ides Of March. Tämä. yks kalja ja yks lapin kultaIMIK #27 |
Angus 24.05.2005 00:21:27 | |
---|
Kuka tässä keskustelussa on rockista puhunutkaan. Aluksi kysyttiin missä on parhaat introt, eikä missä rock-kappaleessa on paras intro. Tämä on muusikoiden.net, eikä rockmuusikoiden.net. Piti sitten saada vielä viimeinen sana. Se on ihan sama onko se rock- jazz tai mikä tahansa levy, niin etköhän säkin sen pointin tajua jos kysytään, että paras levyn intro? Virtuaalikulli varmasti kasvaa kun pääsee noin pätemään, mutta mieluummin mä ainakin keskustelisin siitä threadin aiheesta. "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
sellisti 24.05.2005 00:27:18 | |
---|
Kuka tässä keskustelussa on rockista puhunutkaan. Aluksi kysyttiin missä on parhaat introt, eikä missä rock-kappaleessa on paras intro. Tämä on muusikoiden.net, eikä rockmuusikoiden.net. Näinhän se. Mä sanon siis sittenkin, että paras alkusoitto on Wagnerin oopperassa Lentävä hollantilainen. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
Torniojaws 24.05.2005 00:39:59 | |
---|
Helloween - Deliberately Limited Preliminary Prelude Period In Z Black Sabbath - The Gates of Hell Terror 2000 - Terror In Time So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
aikavaikea 24.05.2005 06:36:30 | |
---|
Artist: Kun kyse on rock-levyistä, tai vaikka livelevyistä, ei termiä overture näe käytettävän. Electric Light Orchestra - Eldorado Overture (levyltä Eldorado, ensimmäinen raita). Oisko tota nyt poliittisesti korrektia äänestää? I like to raise my glass. I like to praise the past. Some things go on forever. Some things never last. (Darrell Sweet, 1947-1999) |
omarklah 24.05.2005 12:25:15 | |
---|
Thin Lizzy - Chinatown Tilutilutilu.... Tää sit sanois tälleen... |
Viceroy 24.05.2005 15:12:04 | |
---|
Running Wildin "March to the Final Battle" on komean kuuloinen. Intron melodia toistuu monilla muillakin levyn kappaleilla pienin variaatioin. Toi on kyllä hyvä pätkä. Rivalry kun pamahtaa sitten soimaan niin avot. Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
Lord of the strings 24.05.2005 15:24:14 | |
---|
Van Halen - 1984 Munsta olisi parempi, että ko. albumi alkaisi suoraan Jumpista. En tiedä mitään parempaa kuin uudet kielet... Paitsi ehkä Sacher-leivokset IHKK #14| Pastilli? |
PomppoK 24.05.2005 15:33:58 | |
---|
Tom Waits - Lucky Day Overture Ihanaa. Take me don't leave me. |
No Doubtin s/t-levyn introkappale BND on niin julmetun iloinen, että hymy nousee korviin ja aivot räjähtävät! Släpädipatadoppappou! ~ Who do I have to sleep with to get a decent orgasm around here? ~
~ Ajatusten Tenava ja lyriikoiden Mätäjoki ~ Ajassa Irrallaan |