Aihe: YUP - Keppijumppaa
1 2 3 4 59 10 11 12 13
J.Hollström
16.05.2005 14:25:46
Kaksi lähtee, yksi palaa. Vuoden hienoin kappale, tähän mennessä.

Ei muuta tällä kertaa.
patonki
16.05.2005 15:24:18

Ei muuta tällä kertaa.

Meikäläinen oli pitkään sitä mieltä, että tuo kyseinen kappale kuulostaa aivan liikaa Don Huonoilta. Nykyisin en koe tuota seikkaa enää niin häiritsevänä. Kelpo kappalehan tuo.
sellisti
16.05.2005 22:36:02

On tosiaan valtavan hieno biisi. Melkeinpä hienoin koko levyllä, vaikka niin paljon hyvää sieltä löytyykin. Loistavat lyriikatkin. Tämä se on taidetta.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Todenpuhuja
20.05.2005 19:27:31
Tänään sitten väki Tavastian keikalle, itse olen ainakin menossa!
Nimismies
20.05.2005 20:42:01

Juuri ostin levyn ja kuuntelussa on kappale nimeltä Tehdas. Tämon hyvä.

Ens viikonloppuna Nivalaan keikalle, iee iee.
"Life is only about fucking and staying online." - Jim Goldworth
Jaristoteles
20.05.2005 21:41:26

Minä ja Juoppis ainakin tullaan.
14 000 taloutta elää ilman Kähköstä! [v a l t a v a] - Ylistyslaulun musavideo Tästä. Uutta Kuningas Asperiinia!
Tuomas
20.05.2005 22:13:55

Minä ja Juoppis ainakin tullaan.

Minä ja Jaristoteles ainakin mennään.
~ Who do I have to sleep with to get a decent orgasm around here? ~
~ Ajatusten Tenava ja lyriikoiden Mätäjoki ~ Ajassa Irrallaan
meitu
21.05.2005 12:38:42

Kertokaas tunnelmia Tavastian keikasta!
Ne jotka soittaa, ne tietää.
tuhti
21.05.2005 15:32:23
Kertokaas tunnelmia Tavastian keikasta!

Jups, setti oli samainen kun täällä jo aikaisemminkin mainittu, mikä ei siis ole huono asia. Hienostihan pojat veti ja innolla. Itse tykkäsin kovasti. Ainoa hieman tunnelmaa latistava seikka oli Martikaisen säätö ennen Nyrkkeilijä-encorea, akustinen kitara ei tykännyt lähteä toimimaan. DI-boksi se taisi vihoitella tj. Mutta hienot fiilikset jäi.
"persoonallista" - Kim
Tuomas
21.05.2005 15:50:27

Ainoa hieman tunnelmaa latistava seikka oli Martikaisen säätö ennen Nyrkkeilijä-encorea, akustinen kitara ei tykännyt lähteä toimimaan. DI-boksi se taisi vihoitella tj. Mutta hienot fiilikset jäi.

Mutta spiikki oli hieno. "Direct Injection-boksi ei ollutkaan kovin direct, joten sillä ei tee hevon helevettiäkään."
~ Who do I have to sleep with to get a decent orgasm around here? ~
~ Ajatusten Tenava ja lyriikoiden Mätäjoki ~ Ajassa Irrallaan
Tampio
21.05.2005 18:34:14
Tänään sitten kattoon Nokian Iiisoppiin. Minkähänlainen paikka tuo Iisoppi on keikkapaikkana? Ja aloitellaanko sieläkin siinä puolenyön aikoihin?
Älä viitti, ota Pastilli
Tampio
22.05.2005 14:23:53 (muokattu 20.06.2005 19:14:46)
Oli aika hiljasta siä Nokian keikalla. Korkeintaan 10 oli tullut vain YUP:n takia paikalle. No siinä sitte pokottiin kaverin kanssa ihan täysiä ja saatiin hieman erityiskohtelua... Mutta mutta, keikka oli loistava. Porukkaa olis kyllä saanu olla enemmän paikalla.

EDIT...
Älä viitti, ota Pastilli
carnation
26.05.2005 11:26:16 (muokattu 26.05.2005 11:27:14)
Ilmaisenpa minäkin mielipiteeni tästä uudesta YUP-albumista. Kumma kyllä, tämä levy ei kolahda sitten millään, lukuunottamatta paria satunnaista biisiä. En tiedä mistä johtuu, mutta kappaleet eivät ole sävellyksinä kovin kummoisia ja se paljon puhuttu progressiivisuus ja poukkoilukin tuntuu suurimmaksi osaksi hyvin teennäiseltä ja väkinäiseltä, että "laitetaanpa tähän lauluun nyt tällainen kohta".

Nero, Kaksi lähtee, yksi palaa, Kaikki kaikkia vastaan ja Maailmassa on virhe ovat hyviä biisejä, mutta en kertakaikkiaan ymmärrä seuraavia: Kuolemanlinja, Pitkä putki, Pääkaupunkiin, Taas myöhässä. Ei vain jostain syystä sytytä. Tylsiä ja sävellyksinä varsin kehnoja kappaleita. Tehdaskin kuulostaa hivenen teennäiseltä monine osineen.

Epätasainen Lauluja Metsästä ja liiankin turvallinen ja yllätyksetön Leppymättömät kuulostavat oikeasti hyviltä levyiltä Keppijumpan rinnalla. Tässä ei vain ole tarpeeksi hyviä biisejä, valitettavasti. Martikaisen soololevystä taasen tykkäsin, siinä oli sitä jotain. Keppijumpassa ei.

Keppijumppaa 6/10
"Etsin itseäni, mmm."
booster
26.05.2005 17:23:16
Ainoa hieman tunnelmaa latistava seikka oli Martikaisen säätö ennen Nyrkkeilijä-encorea, akustinen kitara ei tykännyt lähteä toimimaan. DI-boksi se taisi vihoitella tj.

Sama homma kävi Tampereella. Ehkäpä se kuuluu settiin? Hehee.

Uusi levy on hyvä, ehdottomat suosikit on "Intiaanit ymmärtävät", "Tehdas" ja "Kaksi lähtee, yksi palaa".
Myydään: käsintehty germanium-fuzz
Katso tori!
Nimismies
29.05.2005 15:45:29
Nivalan keikka oli erinomainen ja noudatti hyvin pitkälti edellämainittua settilistaa. Eturivissä oli rauhallista ja hyvä meininki. Tapasinpa pari m.nettiläistäkin, leppoisaa.
"Life is only about fucking and staying online." - Jim Goldworth
bedlam
29.05.2005 17:19:24 (muokattu 29.05.2005 17:22:21)

en kertakaikkiaan ymmärrä seuraavia: Kuolemanlinja, Pitkä putki, Pääkaupunkiin, Taas myöhässä. Ei vain jostain syystä sytytä. Tylsiä ja sävellyksinä varsin kehnoja kappaleita.

Taas myöhässä on minullekin se biisi, jonka ensimmäisenä olisin levyltä pois jättänyt, mutta Pitkä putki ja Pääkaupunkiin ovat järjettömän mukaansatempaavia viisuja ja jäivät jo ekalta kuuntelemalta päähän takomaan. Kuten loputkin biiseistä.
http://www.mikseri.net/kiasma
Tampio
20.06.2005 19:15:31
Mites tuo festarisetti? Onko hitit palannu settilistalle?
Älä viitti, ota Pastilli
lxi
20.06.2005 21:02:35 (muokattu 21.06.2005 09:52:40)
Mites tuo festarisetti? Onko hitit palannu settilistalle?

Eivätpä erityisesti, Keppijumppaa tarjoiltiin kovasti edelleen. Provinssissa kuultiin (ei ihan järjestyksessä):

Mikään ei voi mennä vikaan
Tyly puhe
Paha vaatturi
Tehdas
Minä en tiedä mitään
Intiaanit ymmärtävät
Pääkaupunkiin
Leonard ei laula
Balthasar oli naistenmies
Kaksi lähtee, yksi palaa
Meitä odotellaan mullan alla
Suomen suurin TV
Amor, Amor
Kirvesperseet

Unohtuiko jokin?

EDIT: Unohtui. Leppymättömiltä kuultiin Joutilas ja Jos saisin kolme elämää.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
Tapio79
20.06.2005 21:38:35
Hitto vieköön, soittaisivatpa Tylyn puheen myös Savonlinnassa 30.6. kun ovat sen kerran Provinssissa ottaneet settiinsä. Happy Time Pubiin pitää mennä katsomaan, kun satun olemaan kaupungissa juuri silloin.

Tyly puhe kun kuuluu helposti meikäläisen YUP-top vitoseen: kyllä hatutti kun varmaan 20 keikkaa sai kiertää ennen kuin kuuli ko. kappaleen livenä. Ja kyllä muuten toimi. (Miksikö tuosta mainitsin? No, kun tuo Tyly puhe tuntuu olevan sellainen biisi mistä ei YUP-keskusteluissa hirveämmin sauhuta: ajattelin vaan hehkuttaa sen erinomaisuutta. =) )
Allekirjoitus.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)