Rautiainen 20.05.2005 12:37:09 | |
---|
Kohdallani ammatilaisten arvostelut antavat suuntaa, mutta lopullinen päätös on minun. Kavereilla on oma maku, joten hälläväliä. hymiöt vittuun |
Leper Messiah 20.05.2005 12:46:18 | |
---|
jos levy, jota en ole pahemmin kuullut saa hyvät arvostelut, ajattelen 'tuohan kannattas kuunnella' mutta EN 'tuohan kannattas ostaa' ei ne siihen itse mielipiteeseen sitten oikeastaan vaikuta. maailmassa on ihan vitusti hyvää musiikkia. jos kuuntelisin kaikkea "hyvää" tulisi ylikuormitus. kuuntelen ainoastaan parasta musiikkia. - julmettu Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
Feggy 20.05.2005 13:19:30 (muokattu 20.05.2005 13:22:12) | |
---|
Kohdallani ammatilaisten arvostelut antavat suuntaa, mutta lopullinen päätös on minun. Kavereilla on oma maku, joten hälläväliä. Kriitikot (ainakin musiikkilehdessä) eivät yleensä ole ammattilaisia. jos levy, jota en ole pahemmin kuullut saa hyvät arvostelut, ajattelen 'tuohan kannattas kuunnella' mutta EN 'tuohan kannattas ostaa' Eikös tuo ole arvostelujen tarkoitus? Asian voi tarkistaa levykaupassa kuuntelemalla ennen ostamista. Less is more. |
Artist 20.05.2005 13:29:35 | |
---|
Yleinen kritiikki ei omaan mielipiteeseeni musiikista vaikuta. Sen sijaan, kritiikki saattaa herättää mielenkiintoni jotain levyä kohtaan, hyvät arvostelut hyviltä kriitikoilta joskus johtavat mielenkiinnon heräämiseen ja siihen, että haalin levyn kuunteluuni. Ostopäätös sitten muodostuu ihan oman mielipiteeni mukaan. Mulla kuitenkin on aina sen verran paljon levyjä hankintalistalla, että kriitikoiden kirjoitukset harvemmin uusiin levyihin mua oikeasti tutustuttaisivat. I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker!
*Bella Italia #10* |
Tapani L 20.05.2005 13:41:31 | |
---|
Kaikki vaikuttaa mielipiteisiini. Näin se taitaa mulla vähän olla. Pitäisi lukea vain sellaisia arvosteluita, joissa on annettu paljon pisteitä/kehuttu levyä hyväksi. |
Juugeli 20.05.2005 14:47:49 | |
---|
Eipä se juuri vaikuta. Soundin arvostelut olen kyllä monia kertoja kokenut hyvin suuntaa antaviksi, mutta lopulliseen mielipiteeseen ei mitkään arvostelut vaikuta. Esimerkkinä Misfitsin Famous Monsters ei yleisesti kovin pidetty levy ole, mutta onpahan yksi suosikkilevyistäni. Here we are nowhere, nowhere left to go/Here we are nowhere, maybe that's where we belong - Jake Burns IHKK #3, IMIK #28, Bella Italia #8
Pastilli? |
sellisti 20.05.2005 14:52:43 | |
---|
Saattaa vaikuttaa ostopäätökseen, mutta kyllä mielipide muodostuu ihan itse. Tosin jos levy on mielestäni huono mutta suurin piirtein kaikki muut sitä kehuvat, niin tietysti yritän uteliaana löytää siitä sen piirteen, mikä tekee siitä niin hyvän muiden mielestä. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
LNA 20.05.2005 15:02:27 (muokattu 20.05.2005 15:05:23) | |
---|
Yleinen mielipide vaikuttanee siten omiin mielipiteisiini, että esim. joihinkin aluksi ällöttäviin kliseisiin radiohitteihin saattaa tottua jopa niin hyvin, että ne jossain vaiheessa alkavat soida päässä, niitä alkaa hyräilemään mukana - ja joutuu pian itselleen myöntämään että onhan tuo loppupeleissä aika mukiinmenevä viisu. Meinaten siis sitä, että kun yleinen mielipide on soitettavan biisin puolella (luonnollisesti, jos sitä ylipään soitetaan radiossa), niin se saattaa kääntää mieleni puolelleen "taka-kautta". Lisäksi charmikkaat ihmiset (kuten rakas mieheni), joilla on vahvat kortit käsissään sinisilmäisten pikkutyttöjen manipulointia ajatellen, saattavat sangen helposti ainakin pitkällä aikavälillä saada pääni käännettyä isommissakin asioissa. Vrt. esim. henkeen ja vereen punaisen muuttumista siniseksi jne.. Ihmeellistä on rakkaus. Mutta tällä ei tainnut olla mitään merkitystä sitten yleisen mielipiteen kanssa.. ...Why don't you do right like some other men do...
Pehmeä keksi on leivos - Bella Italia #11 |
Schnowotski 20.05.2005 15:03:19 | |
---|
Jos jotain hehkutetaan paljon/ siitä puhutaan niin onhan se nähtävä mistä se melu johtuu. Ja aika hyviä löytöjä on tullut tehtyä: CMX, viikate... Mutta automaattisesti en hyvänä/huonona pidä vaikka yleinen mielipide olisi mikä. Harvoin edes luen levyarvosteluita. Ne ovat suhteellisen turhia - vaikka yleisöstä on tietenkin kiva kuulla kun omaa suosikkia/inhokkia kehutaan/haukutaan. Tyttö kouluttautuu lääkäriksi, diagnosoi itsellään aivokasvaimen ja ampuu itsensä. Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle? - elämä yksin ei ole vaikeaa, mutta elämä ilman sinua... |
LNA 20.05.2005 15:03:35 (muokattu 20.05.2005 15:04:08) | |
---|
Kunhan sekoan. ...Why don't you do right like some other men do...
Pehmeä keksi on leivos - Bella Italia #11 |
Feggy 20.05.2005 15:12:33 | |
---|
Mutta automaattisesti en hyvänä/huonona pidä vaikka yleinen mielipide olisi mikä. Harvoin edes luen levyarvosteluita. Ne ovat suhteellisen turhia - vaikka yleisöstä on tietenkin kiva kuulla kun omaa suosikkia/inhokkia kehutaan/haukutaan. Aika iso osa arvosteluista koskee bändiä, joka ei ole Suomessa ennestään tunnettu tai joka tekee ensilevynsä. Esimerkiksi monen muusikko-nettiläisen levyä. Less is more. |
Schnowotski 20.05.2005 15:16:44 | |
---|
Aika iso osa arvosteluista koskee bändiä, joka ei ole Suomessa ennestään tunnettu tai joka tekee ensilevynsä. Esimerkiksi monen muusikko-nettiläisen levyä. Niinno. On niissä toki myös sitten se, että voi tsekata millaista menoa joltain levyltä löytyy. Mutta kuvailun saa yleensä varmemmin kotisivuilta/m-nettiläiseltä. Tosin itse yleensä halua kuulla musiikkia ihan omin korvin, joten tuo kuvailu on melko yhdentekevää ostopäätökseni kannalta. Toki jokainen saa tehdä kuten lystää: en nyt tuputa omaa malliani ainoana oikeana. ja joutuu pian itselleen myöntämään että onhan tuo loppupeleissä aika mukiinmenevä viisu. Hoo. Moni varmaan diggailee hitestä, mutta ei vaan kehtaa myöntää. Katso vaikka tuo "mikä kappale pyörii päässäsi" -ketju... ;) Tyttö kouluttautuu lääkäriksi, diagnosoi itsellään aivokasvaimen ja ampuu itsensä. Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle? - elämä yksin ei ole vaikeaa, mutta elämä ilman sinua... |
Niinno. On niissä toki myös sitten se, että voi tsekata millaista menoa joltain levyltä löytyy. Mutta kuvailun saa yleensä varmemmin kotisivuilta/m-nettiläiseltä. Levyarvostelut eivät ole kuvailuja, vaan arvioita. Bändi kuvaus omasta musiikistaan on yleensä ihan erilainen kuin jonkun ulkopuolisen kuulijan. Joka tietenkään ei ole välttämättä sen enempää oikeassa kuin bändikään. Tosin itse yleensä halua kuulla musiikkia ihan omin korvin, joten tuo kuvailu on melko yhdentekevää ostopäätökseni kannalta. Toki jokainen saa tehdä kuten lystää: en nyt tuputa omaa malliani ainoana oikeana. Toki, jokainen taaplaa tyylillään. Levyjä vaan ilmestyy ainakin mulle liian paljon, jotta jaksaisin kaikkia kahlata läpi. Less is more. |
wrshredder 20.05.2005 15:28:02 | |
---|
Ei. Jos 99,9 prosenttia ihmiseistä kuuntelee jotain räp/tekno kakkaa. nii em mää kuuntel. mä kuuntelen klasarii,hevii pluussii jne. hyvää musiikkia. hähää! "I can play ANYTHING!" - Vladimir Horowitz |
Teijo K. 20.05.2005 15:34:34 | |
---|
Levyarvostelut eivät ole kuvailuja, vaan arvioita. Bändi kuvaus omasta musiikistaan on yleensä ihan erilainen kuin jonkun ulkopuolisen kuulijan. Joka tietenkään ei ole välttämättä sen enempää oikeassa kuin bändikään. Miulle levyarvostelut ovat yhden ihmisen mielipide musiikista. Aika vähiin niissä jää se objektiivinen osuus yleensä. Mielipiteet on taas mielipiteitä, jokaisella on se omansa. |
Schnowotski 20.05.2005 15:35:48 | |
---|
Levyarvostelut eivät ole kuvailuja, vaan arvioita. Miulle levyarvostelut ovat yhden ihmisen mielipide musiikista Toki. En vain aina näe kovin mielenkiintoiseksi lukea pitkitettyjä mielipiteitä. Bändi kuvaus omasta musiikistaan on yleensä ihan erilainen kuin jonkun ulkopuolisen kuulijan. Joka tietenkään ei ole välttämättä sen enempää oikeassa kuin bändikään. Mutta koska itse on aina oikeassa niin pitää itse kuulla... Toki, jokainen taaplaa tyylillään. Levyjä vaan ilmestyy ainakin mulle liian paljon, jotta jaksaisin kaikkia kahlata läpi. Niin... itse tosin en uskalla luottaa arvioijien tyylitajuun, että antaisin heidän suositella. Toki tässä pätee se mitä sanoin aluksi: jos sitä _jokainen_ hehkuttaa niin pakko se sitten on tsekata. Eli sillä tavalla kyllä... mutta yksittäisinä tapauksina arvostelut ovat huminaa korvilleni. Tyttö kouluttautuu lääkäriksi, diagnosoi itsellään aivokasvaimen ja ampuu itsensä. Rakastitko minua kun katsoit minua silmiin, kun pidit minua kädestä, kun tulit puhumaan minulle? - elämä yksin ei ole vaikeaa, mutta elämä ilman sinua... |
etnopoju 20.05.2005 16:27:12 | |
---|
en lue musiikkiarvosteluita koskaan , sillä kriitikoille maksetaan niiden mielipiteistä. eli ei vaikuta lainkaan. |
Feggy 20.05.2005 16:38:19 | |
---|
en lue musiikkiarvosteluita koskaan , sillä kriitikoille maksetaan niiden mielipiteistä. eli ei vaikuta lainkaan. Tarkoitatko, että kriitikot ovat lahjottavissa vai sitä, että arvostelujen kirjoittamisesta saa palkkion? Jos tarkoitat jälkimmäistä, se pitää paikkansa vain pieneen osaan (suomalaisista) kriitikoista, jos edellistä, en usko. Less is more. |
Anonymous-jazz 21.05.2005 00:02:28 | |
---|
Jazz-levyjen arvionti on yleinsä peruskriitikoilla melko lapsen kengissä koska eivät itse kuuntele tai ymmärrä jazz-musiikkia niin ilmankos jokaiselle levylle usein annetaan heti alussa se kolme tähteä. Mutta ei koskaan uskalleta tyrmätä edes jonkun tunnetun freejazz-yhtyeen levyä koska jazz musiikissa on kuitenkin jotain koskematonta mihin kriitikot eivät uskalla kajota. Mutta heti kun kyseessä on jonkun lehtien palstoilla paistattelevan julkkuartistin julkaisu niin kriitikot uskaltavat lyödä heti levyarvion lyttyyn. "We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories conserning the attacs of September 11:th, malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists themselves, away from the guilty."
George W. |
etnopoju 21.05.2005 00:48:41 | |
---|
Tarkoitatko, että kriitikot ovat lahjottavissa vai sitä, että arvostelujen kirjoittamisesta saa palkkion? Jos tarkoitat jälkimmäistä, se pitää paikkansa vain pieneen osaan (suomalaisista) kriitikoista, jos edellistä, en usko. jälkimmäistä. riippuu tietty julkaisusta, mutta minua ei kritiikkien lukeminen yleensä kiinnosta. mä en muutenkaan lue musiikkilehtiä. |