...And Justice For All 15.05.2005 17:22:34 | |
---|
Susta huonon soittajan on jotenkin parempi soittaa huonoilla kamoilla? "Ai että kun lähtee hyvin kun nää viritystapit irtoilee koko ajan ja nauhat tulee sentin yli otelaudasta molemmin puolin, nyt jamit pystyyn!1 Vielä kun kannen maalit rapisis syliin ja vahvistin räjähtäis naamalle niin sit ois groovii" Kai se nyt on itsestäänselvää että hyvillä kamoilla on hyvä tehdä. Paskoilla huonompi. Hoho, sait plussan! (+) Asiatekstiä! Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
Oukki 15.05.2005 19:22:31 | |
---|
Luuletko tosiaan, että kitaraa vaihtamalla kielten kankeus häviää ja vire säilyy ikuisesti? Otetaanpas vähän pakkia ja rauhoitutaan. Samat sanat. Rauhotutaan. En luule noin, mutta luulen,että sinuakin alkaisi kyrsimään hyvin pian jos virhe horjuisi 3 minuutin jälkeen. Kaikki energia ja soittohalu menee siihen että tappeja pitää väännellä kun on yhden kerran biisiä harjoitellut. |
No mikäpä ettei. Ei millään ihan ritsalla kannata aloittaakaan, soittoinnostus lopahtaa helposti alkuunsa, jos on ihan surkeat soittokamat. Harjoittele vaan, kyllä sinäkin opit soittelemaan. Tosin parempiakin kitaroita, kuin Fender Stratocaster, on olemassa (Provo), ettei kannata olla niin kovin huolissaan... Jea, rait! Vhat evö... |
Makuupussimies 22.05.2005 03:38:43 | |
---|
Itsellä huono kitara, mutta hyvä vahvistin. Kyllä siitä nykyisin saan hyvät soundit. Aika pitkälti itsestä kiinni. Eli siis sormista soundit lähtee. Mutta toisaalta, jos on huono vahvistin, niin siitä voi kyllä olla aika vaikeaa saada hyvää soúndia. Harr |
Torniojaws 22.05.2005 12:14:35 | |
---|
Itse olen päätynyt pitämään montaa halpaa kitaraa yhden kalliin sijaan. Saa laajemman soundivalikoiman, eivätkä 2000€ kitarat kuulosta omaan korvaan 5 kertaa paremmilta kuin 400€ budjettikepit. Niin jos pelkkää soundia ajattelee, niin kyllä se kylmästi on niin, että kunnon vahvistimella huonokin kitara kuulostaa kohtuulliselta. Huomattavasti vaikeampaa, ellei mahdotonta, on saada kallis kitara kuulostamaan hyvältä halvalla vahvistimella. So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
jannu 23.05.2005 02:06:55 (muokattu 23.05.2005 02:08:44) | |
---|
Kaikki energia ja soittohalu menee siihen että tappeja pitää väännellä kun on yhden kerran biisiä harjoitellut. Jos susta tuntuu siltä, että ongelmasi ratkeaa hankimalla uusi kitara, niin sitten sun on niin tehtävä. Ja jos sitten on semmoinen fiilis että "kyllä nyt lähtee", nii hyvähän se vaan on. Kirjoituksistasi päätellen, kitaran pysyminen vireessä tuntuisi olevan nyt kuitenkin se juttu josta kannattaisi vähiten ottaa stressiä. En halua mennä henkilökohtaisuuksiin, enhän edes tunne sua, mutta soittaminen ei ole lyhytjännitteiselle kovin palkitseva harrastus. Toivotan vilpittömästi tsemppiä ja kärsivällisyyttä kitaran parissa. "Täydellisessä maailmassa ihmiset eivät tarvitse virastoja kertomaan milloin heitä kusetetaan taloudellisesti."
- jannu 7.5.2005 |
Ed_Guy 23.05.2005 20:59:22 | |
---|
Tietysti huono voi soittaa hyvillä vehkeillä! Olen itsekkin ihan paska ja tarkoituksena olisi hommata joku häävimpi kitara loppuelämäksi. Uskon, että harjoittelu tuottaa tulosta meni siihen sitten vielä vuosi tai kymmenen.... "I can play everything."
-Yngwie Malmsteen |
Chronic 30.05.2005 00:18:22 | |
---|
Siis eiköhän me kaikki olla oltu siinä pisteessä et kadehditaan jotai tuttua joka soittaa niin pirun hyvin. Mut ei sitä kannata lähtä miettiin et en osaa soittaa siis miksen osta huonoa kitaraa. kitaran tulee olla sellanen josta pidät ja millä tykkäät soittaa. |
samueld 18.07.2005 15:58:31 | |
---|
Minä olen myös niitä, jotka eivät ole kamoissa antaneet tasoitusta paremmilleen. Vaikka mulla on pitkään olleet kamat miestä parempia, niin en kyllä koe, että ne hyvät kamat olisivat tehneet soitonopettelusta jotenkin naurettavan helppoa. Sen kyllä myönnän, että romujen vehkeiden kanssa olisi "vittusaatana" raikunut rappukäytävässä useammin. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Makuupussimies 19.07.2005 10:28:59 (muokattu 19.07.2005 10:29:15) | |
---|
Siis eiköhän me kaikki olla oltu siinä pisteessä et kadehditaan jotai tuttua joka soittaa niin pirun hyvin. Mut ei sitä kannata lähtä miettiin et en osaa soittaa siis miksen osta huonoa kitaraa. kitaran tulee olla sellanen josta pidät ja millä tykkäät soittaa. Niin. Tuossa kohtaa voi vaikka ajatella, että perkele, kyllä minäkin tuohon pystyn. Toiset tykkää soitella parin tonnin Ibanezeilla, ja toiset taas parin sadan Squiereilla. Se mikä syliin ja sormiin istuu. Harr |
Artist 19.07.2005 20:45:32 | |
---|
Oli soitin kallis tai halpa, on tärkeintä, että se on inspiroiva. Soittamisesta kun on kuitenkin tarkoitus nauttia, niin ei ole mitään järkeä vetää kamoilla, jotka tappaa innostuksen. I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker!
*Bella Italia #10* |
Bassolow 22.07.2005 22:36:15 | |
---|
Arvokas soitin on myös hyvä sijoitus. Jos ostaisin nyt kaksikymmentä vuotta vanhan straton, niin sen arvo on todennäköisesti noussut huimasti kahdenkymmenen vuoden päästä. Hassu Iron Maideniin liittyvä oma kuva. |