Aihe: The Band on Se Band
1 2
Marlowe
19.05.2005 20:45:26
Oletteko kuunnelleet miten paljon bändin (niinpä) jäsenten soolotuotantoa? Pyörittelin jokin aika sitten Levon Helmin soololevyä käsissäni, mutta en uskaltanut sitten ostaa sikaa säkissä. Robertson on ilmeisesti tehnyt jonkinlaisia amerikkalaiseen alkuperäisväestöön kytköksissä olevia albumeita.

tää on itsellekin vähän mysteeri, semminkin kun esim. joku sukulaissieluinen Little Feat kolisee ja lujaa...

Minulla se on juuri toisin päin. En ole saanut mitään otetta Little Featiin, vaikka olen kuinka yrittänyt. George ja kumppanit hoitavat hommansa kyllä taidokkaasti läpi, mutta musiikki ei ole samalla tavalla sielukasta kuin the Bandilla.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
sormunen
19.05.2005 21:38:08

Minulla se on juuri toisin päin. En ole saanut mitään otetta Little Featiin, vaikka olen kuinka yrittänyt. George ja kumppanit hoitavat hommansa kyllä taidokkaasti läpi, mutta musiikki ei ole samalla tavalla sielukasta kuin the Bandilla.

Mulla on ihan sama juttu. Periaatteessa mä tiedän, että Little Featin pitäisi toimia, mutta musta se nyt vain on kolmantenatoista tusinassa pelaava keskitien bändi.

Noista jäsenten levyistä: aikoinaan Helmiä oon ostanut alelaarista ja ei siinä musta mitenkään pety. Duunari, joka laulaa erittäin hyvin. Robertsoneita oon kuullut muualla ja joka kerta on tuntunut siltä, että tähän pitäisi perehtyä...En tiedä, mikä siinä sitten, oisko vähän ohjelmallista?

Muuten aikaisemmin oli puhetta Last Waltzista: musta se juuri sen takia on hyvä lopetus, että siitä näkee, että nyt mennään viimeistä valssia. Että ei kannata enää. Lisäksi kaikki vierailijat sun muut viimeinkin tekivät selväksi, kuinka tärkeä bändi Band oli. Se olisi ollut komea sinetti.
sakkemule
19.05.2005 22:59:54
Robertson on ilmeisesti tehnyt jonkinlaisia amerikkalaiseen alkuperäisväestöön kytköksissä olevia albumeita.

.

robertson on ittekkin inkkari. taisi olla mohawk.
Deja Voodoo
Blue Moon
20.05.2005 11:41:11 (muokattu 20.05.2005 11:41:50)

The Band teki mainiota jälkeä myös Ronnie Hawkinsin taustayhtyeenä nimellä The Hawks 50/60-lukujen taitteessa. Varsinkin v. -63 Roulette-sinkku "Who Do You Love"/"Bo Diddley" on kerrassaan väkevä esitys. (Last Waltzilla olevaa löperöä luentaa ei parane sotkea tuohon.)
poppamies
21.05.2005 13:50:09

Minua kiehtoi The Bandissä varsinkin kanttori Garth Hudson. Minulle ei koskaan selvinnyt oliko täysin selväjärkinen mutta soitti urkujaan ilmiömäisellä tavalla ja kokonaan omalla tyylillään.
Myytävänä Alesis Microverb III MYYTY!
Blindlemon
21.05.2005 20:07:33
Richard Manuelilla oli kyllä upea lauluääni.

Suosittelen muuten kakkosalbumin tekemisestä kertovaa dokumenttia, joka on tullut parikin kertaa televisiosta. On saatavana myös DVD:llä.

Vaikka bändin studiolevyistä pidänkin aivan mahdottomasti, minulle parasta Bandia on klassinen Dylanin Manchesterin keikka vuodelta 1966. Siinä ei tosin ollut Levon Helm rummuissa ja sen minäkin maallikkona huomaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)