Aihe: Korvasi mukaan valetut korvatulpat
1 2
MattiAuer
17.05.2005 10:16:01

No mulla on nyt semmoset keskimäärin -23db, mut nei tunnu keikoil ihan riittävän, aina tinnitus voimistuu pirusti seuraavan päivän ajaks. Mut mahtaakohan se sit johtuu siit et nei pysy kunnol korvas, vai?

Joko sulla on korvat lasia, tulpat eivät pysy kunnolla korvassa tai sitten tulpat on ei niin hyvät. Kyllä tuon -25dB Elacinin pitäisi riittää, sen verran hyvin ne tulpat kovassa paineessa minuakin suojelee, joka en melua siedä oikein nimeksikään.
"Uniikki unikorni olikin korni koni"

DISCLAIMER: en tiedä tästä asiasta mitään.
Juntunen
17.05.2005 12:02:36

Oudolta myös kuulostaa keikan jälkeen voimistuva tinnitys..

Oisko kyse ihan korvien soimisesta. Sitähän tulee usein metelistä seuraavaksi päiväksi.

Onko muuten kukaan huomannut uudessa Intoluthmanin läpyskässä niitä Turbosoundin in-ear -luureja? Minkähänlaiset mahtanee olla. Niissä oli muistaakseni kolme eri kokovaihtoehtoa sille korvaan laitettavalle osalle. Semmoset litistetyn korvatulpan muotoiset oli ne.
Tsekkaa biisi. Tsekkaa toinen. | Dian
Fuzzy Boner
17.05.2005 12:09:08
Kuis paljon noilla saa desibelejä pois? saaks niiltä 35db vaimentavia?

Mulla on -9db ja -15db. En oo vielä ikinä tarvinnu noit 15. Ysit tuntuu välillä jopa liialta.

Noh; tottumiskysymyksiä...
Olet kirjoittanut keskusteluun 8300 kirjoitusta
duane
17.05.2005 19:36:13
mulla on Elacin -15db monitorimiksauskeikoilla piisaa hyvin... Vaimokkeella on -9db, mutta se onki klasarisoittaja... Saako -25dbllä vielä jotain selvää?
Roudarikin on ihminen.
oprahk
17.05.2005 19:45:04
Kaverin faija on joku hammas-alan työntekijä ja tekee noita korvakäytävän mukaan valettuja tulppia pimeenä muistaakseni n. 30€ pari.

Meikalla oli muistaakseni Vaasan hammas tai hammaskeskuksen tekema valu ja tulpat 15 db filtterilla 50 egea...Soittokunnasta matkamuisto :)
Olo on kuin orvokilla
McNulty
17.05.2005 21:54:03 (muokattu 17.05.2005 21:58:16)
pikkasen vierestä... mutta itselleni nuo "valetut" ovat olleet liian tyyriitä. EAR:n ja/tai Bilsomin kuuset ovat riittäneet... niitäkin kun saa hieman eri kokoisina.

EDIT: montakohan desibeliä nuo syövät? Kotelosta on lähtenyt merkit litoon...
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
jazzmies
17.05.2005 22:27:20
Mulla on jo toinen Elacin-pari finaalissa, taisi olla 1998 kun hankin ensimmäiset. -25 dB on filtterin teho. Tehokkaampia ei kannata tehdä, sillä äänet vuotavat kuuloelimiin myös luita pitkin johtaen. Verratkaa -25:sta pitämällä sormia korvilla: ei järin paljoa eroa.
wavelength
18.05.2005 09:18:53

Olen käyttänyt -25dB Elacineja puolen vuoden ajan, eikä äänen kirkkaudessa ja selkeydessä ole ollut mitään valittamista. Pikkujututkin kuuluu oikein hyvin. Riippuu tietysti omasta kuulosta, onko 25 dB paljon vai vähän...
Pastilli?
Tomtom
18.05.2005 09:47:02
Totta tuo edellinen. Mulla onnkanssa 25:set ja vähempi ei riittäisi millään. Olisi se mukavaa jos 9:t riittäisi, vaan eipä riitä..
"Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson
gösplstorm
18.05.2005 12:04:44
Totta tuo edellinen. Mulla onnkanssa 25:set ja vähempi ei riittäisi millään. Olisi se mukavaa jos 9:t riittäisi, vaan eipä riitä..

joo kyllä mullaki yleensä riittää noi -25db, mutta joskus jossain *tanallisissa luukutustilaisuuksissa (esim.velvet revolver viime syssynä) ei ihan riitä. Se taitaa tosiaan johtuu siitä että nei oo valetut eikä oikeen uppoo kunnolla. Joskus kun ne uppoo kunnolla niin kyllä riittää.
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä, niitä jotka osaavat laskea ja niitä jotka eivät osaa. www.TheZippyWackos.com SAFBSRIYA #1
hörhö
18.05.2005 19:00:37

pikkasen vierestä... mutta itselleni nuo "valetut" ovat olleet liian tyyriitä. EAR:n ja/tai Bilsomin kuuset ovat riittäneet... niitäkin kun saa hieman eri kokoisina.

No ei ne nyt niin hirveän kalliita musta ole. Vertaa vaikkapa, paljonko olet sijoittanut muihin soittokamoihin ja sitten, kuinka tärkeä osa soittoa kuuleminen on.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara, myy mulle halpa av-etunen
L.Ruoska
19.05.2005 20:14:34

Hah, apteekista 5 egen siniset kuusitulpat. Nuolaset tulppaa kunnolla, venytät korvalehteä ja tuikkaan tulpan ineen. Siel on ja pysyy, enpä ole toistaiseksi suurempaa vaimennusta tarvinnu.

Mutta jos totta puhutaan niin haluaisin kyl tollaset Elacinit, ihan vaan pro-statuksen vuoks. 30e voisin vielä maksaakin.
SF3YLO
19.05.2005 21:09:46

Hain eilen kaupasta kotiin finfonicin (www.finfonic.fi) 15db:n tulpat. Jumanklavita pojat, että kulee diskantitki! Earin kuusilla ennen leikkiny ja nyt tuntu siltä, että kuusissa on ihan tumppusaundi!
Eläin
20.05.2005 00:21:46 (muokattu 20.05.2005 00:30:07)

Hain eilen kaupasta kotiin finfonicin (www.finfonic.fi) 15db:n tulpat. Jumanklavita pojat, että kulee diskantitki! Earin kuusilla ennen leikkiny ja nyt tuntu siltä, että kuusissa on ihan tumppusaundi!

Mites noi Fonicit on noin halvat, 55e? Ovatko merkittävästi huonompia kuin Elacinit?

EDIT: Eikun ne onkin uima- ja unitulpat, kyllä noi oikeat näköjään maksaakin jo paljon...
Sinap
20.05.2005 08:43:33

Mulla on finfonicin valetut -15dB tulpat...toisiin en vaihda.
tulinen vai mieto?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)