Aihe: Keskustelua AC/DC:stä
1 2 3 4 520 21 22 23 24122 123 124 125 126
...And Justice For All
15.05.2005 12:19:58
Kysynpä ihan uteliaisuuttani: Angus, mikä on mielestäsi AC/DC:n huonoin levy jos yks pitää valita?
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
gogo
15.05.2005 12:37:45
Jeah. Tuossa viikonloppuna tapasin Lahdessa australialaistytön joka oli kotoisin Perthistä. Tytön mummo on haudattu samalle hautausmaalle kuin Bon Scott, aivan siihen viereen... Piti heittää rispektit siitä ja mukava tytsy oli muutenkin;). AC/DC-diggari tietty.
Ja kertoi myös olleensa mukana tässä taannoin ilmestyneessä aussilaisessa Thunderstruck-leffassa jossain joukkokohtauksessa. Leffahan kertoo jostain DC-faneista jotka ovat matkalla Bonin haudalle tjsp. Täytynee tehdä pyhiinvaellusmatka sinne joskus..
oksettaa.
waihen84
15.05.2005 14:56:48 (muokattu 15.05.2005 14:58:46)
No kun Angukselta pyytämääsi varmistusta ei kuulu, tsekatkaa vaikka tuolta missä piiseissä Malcolm vetää soolot:

http://www.acdc-faq.fsnet.co.uk/three/malcolmplay.html

No johan on. Vihdoinkin saan kuulla malcolmin soolot. =)
waihen84
15.05.2005 14:58:01 (muokattu 15.05.2005 14:59:44)
edit: piti muokata mut painoin vahingossa "lainaa" painiketta...
Angus
15.05.2005 15:38:33

Kysynpä ihan uteliaisuuttani: Angus, mikä on mielestäsi AC/DC:n huonoin levy jos yks pitää valita?

Fly On The Wall, Blow Up Your Video ja The Razors Edge ovat mielestäni ne heikoimmat levyt, mutta en nyt noista oikein yhtä osaa sanoa. Huonoimmat soundit jne. noilla levyillä ja ei ole oikein sitä samaa grooveakaan mukana kun Phil ei ole rummuissa jne. Kuitenkin loppupeleissä nuokin levyt ovat aivan loistavia.
"It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey
rheinone
15.05.2005 16:15:08

Saako tähän muutkin kommentoida?
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
rheinone
15.05.2005 16:23:22
No johan on. Vihdoinkin saan kuulla malcolmin soolot. =)

Alkuperäisellä/aussi High Voltage levyllä Malcolm siis vetää soolot kolmessa piisistä kahdeksasta. Ja '74 Jailbreakilla Malcolm hoitelee soolot kolmessa piisissä viidestä. Ilmankos levy on ollut aina mun suosikeita! Myös Eurooppa/US High Voltagella voi kuunnella Malcolmin vinguttelua Can I Sit Next To You Girlissä.
...And Justice For All
15.05.2005 17:17:10
Saako tähän muutkin kommentoida?

Tottakai! Kiinnosti vaan vannoutuneen AC/DC-miehen kommentti... :)
Mun mielestä Razor´s Edge on huonoin kuulemistani.
Flick Of The Switch on loistava!
overtake
15.05.2005 19:36:41 (muokattu 15.05.2005 19:38:28)
Hmph... mikäs siinä Razorissa muka on vikana? Onhan siellä loppupuolella levyä pari vähän heikompaa biisiä, mutta Are you ready, Rock your heart out, Fire your guns, Shot of love ja tietysti Thunderstruck sekä levyn nimibiisi... aivan loistavia.

Ei läheskään heikoin levy. Niin heikko kuin esim Blow up your video tai Flick of the switch, jotka mielestäni ovat selkeästi kaksi bändin huonointa levyä.
www.stonetabs.tk
Angus
15.05.2005 19:55:18

Hmph... mikäs siinä Razorissa muka on vikana? Onhan siellä loppupuolella levyä pari vähän heikompaa biisiä, mutta Are you ready, Rock your heart out, Fire your guns, Shot of love ja tietysti Thunderstruck sekä levyn nimibiisi... aivan loistavia.

Ei läheskään heikoin levy. Niin heikko kuin esim Blow up your video tai Flick of the switch, jotka mielestäni ovat selkeästi kaksi bändin huonointa levyä.

Mielestäni Flick Of The Switch on aivan perkeleen kova. Ehkä nuo Fly ja Blow Up Your Video ovat hieman heikompia tosin kuin Razor. AC/DC standardeilla nuo ovat mielestäni ne heikoimmat levyt, mikä ei tosiaankaan tarkoita, että ne olisivat huonoja levyjä, ei missään nimessä. Lähinnä noissa kolmessa levyssä "vikana" ovat ne soundit/tuotanto.
"It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey
Nor
15.05.2005 21:52:13
Mun mielestä kaikki levyt on hyviä, mutta ne ei jotenki toimi kokonaisuutena yhtä hyvin ku parhaimmat. Yhtä fiiliksissä oon kuunnellu Blow up your videota ja Razors edgeäkin kuin vaikka Highway to helliä, mutta niissä tuppaa kokonaisuus välillä rikkomaan fiiliksen. Silti jokainen biisi on omalla tavallaan todella hyvä. Mä ainakin valitsen biisin aina fiiliksen mukaan.

Sitten on biisejä, jotka iskee aina. TNT, Back in Black, Shoot to thrill. For those about the rock...Oikeastaan tekis mieli poistaa noi etten korota mitään biisiä toisten yläpuolelle.
rheinone
15.05.2005 21:52:54 (muokattu 15.05.2005 21:56:23)
Fly On The Wall, Blow Up Your Video ja The Razor's Edge ovat mielestäni ne heikoimmat levyt, mutta en nyt noista oikein yhtä osaa sanoa. Huonoimmat soundit jne. noilla levyillä ja ei ole oikein sitä samaa grooveakaan mukana kun Phil ei ole rummuissa jne. Kuitenkin loppupeleissä nuokin levyt ovat aivan loistavia.

Lasketaanko Who Made Who AC/DC-levyksi? Jos lasketaan, niin silloin se on heikoin mun mielestä. Mua ottaa päähän sellaiset levyt jossa on vanhoja piisejä sotkettu levylle niin että puurot ja vellit on täysin sekaisin, ja sitten vielä kaiken kukkuraksi pistetään muutama uusi piisi. Esimerkiksi Ride On ja For Those About To Rock ovat ihan eri planeetalta. Levyn uudet piisit on ihan ok, mutta kokonaisuus on kauhee sillisalaatti.

Razor's Edge on kova levy, mielestäni Ballbreakerin ja Stiff Upper Lipin luokkaa. Fly On The Wallin ja Blow Up Your Videon suhteen olen kanssasi suurinpiirtein samoilla linjoilla.
Angus
15.05.2005 22:22:25

Lasketaanko Who Made Who AC/DC-levyksi? Jos lasketaan, niin silloin se on heikoin mun mielestä. Mua ottaa päähän sellaiset levyt jossa on vanhoja piisejä sotkettu levylle niin että puurot ja vellit on täysin sekaisin, ja sitten vielä kaiken kukkuraksi pistetään muutama uusi piisi. Esimerkiksi Ride On ja For Those About To Rock ovat ihan eri planeetalta. Levyn uudet piisit on ihan ok, mutta kokonaisuus on kauhee sillisalaatti.

Olet aivan oikeassa, mutta en mä tota Who Made Who:ta varsinaisesti levyksi laske ja sehän on selväkin että ei tommoset levyt vaan kokonaisuutena toimi sitten millään. AC/DC:n tapauksessa siis ainakin.

Razor's Edge on kova levy, mielestäni Ballbreakerin ja Stiff Upper Lipin luokkaa. Fly On The Wallin ja Blow Up Your Videon suhteen olen kanssasi suurinpiirtein samoilla linjoilla.

Onhan tuo The Razors Edge kyllä kova lätty ja hieman parempi kuin Fly ja Blow, mutta ei se kyllä ihan Ballbreakerin ja Stiff Upper Lipin tasolle minun mielestäni yllä.

Loppupeleissä kuitenkin kaikki levyt ovat perkeleen kovia, niillä on vain vertailukohteina niin järjettömän kovia levyjä.
samwyse
16.05.2005 16:08:59

Flysta pidän vähiten, Sink The Pink on kyllä loistava ja muutama muukin hyvä löytyy. Stiff Upper Lip on soinut myös kohtalaisen vähän; kovaa meininkiä haetaan, muttei loppujen lopuksi päästä oikein minnekään.
...And Justice For All
16.05.2005 18:59:43
Kuuntelen just nyt Fly On The Wallia. Eipä tässä mitään vikaa ole, soundi hiukan eroaa muista mutta ei se levyä pilaa.
...And Justice For All
17.05.2005 07:35:51
Se on niin paljon tuotannosta kiinni, miltä levy kuulostaa. Hyvätkin biisit menettävät paljon tehostaan kehnosti tuotettuina, ja tästä kärsii mielestäni eniten Fly On The Wall -levy. Tai tuottaja on varmaan ollut ihan pätevä, muttei oikein ole löytänyt sellaista punaista lankaa siihen soundimaailmaan. Minua häiritsee tuossa levyssä aika paljon se, että basso on miksattu niin kovin hiljaiseksi - sillä kun kaikesta yksinkertaisuudestaan huolimatta on tärkeä rooli AC/DC-soundissa. Sen sijaan esim. Flick Of The Switch toimii tässä mielessä aivan loistavasti.

Joo, onhan se vähän kehno soundi. Ja olin huomaavinani laulussakin kaikua joka ei oikeen siihen sovi... mutta kyseessä ei musta oo kumminkaan mikään huono levy, ehkä Razorsia parempi.
Angus
17.05.2005 08:53:30

Joo, onhan se vähän kehno soundi. Ja olin huomaavinani laulussakin kaikua joka ei oikeen siihen sovi... mutta kyseessä ei musta oo kumminkaan mikään huono levy, ehkä Razorsia parempi.

Tuo laulusoundi on ehkä juuri niitä albumin suurimpia ongelmia.
rheinone
17.05.2005 13:04:14
... Fly On The Wall -levy. Minua häiritsee tuossa levyssä aika paljon se, että basso on miksattu niin kovin hiljaiseksi - sillä kun kaikesta yksinkertaisuudestaan huolimatta on tärkeä rooli AC/DC-soundissa.

Joo, olen samaa mieltä. Ja kun bassoa yrittää vääntää stereoista lisää, kumisevasaundinen bassorumpu tulee yli. Äänimaailmaksi tulee sellainen jumputtava kokonaisuus, joka ei ole ollenkaan AC/DC:lle ominainen.

Ja laulu on tosiaan miksattu useissa piiseissä liian alas ja sen saundikin tuntuu jotenkin omituiselta. Ehkä se on just se kaiku, jonka joku tossa mainitsikin.
sellisti
17.05.2005 13:35:24
mutta kyseessä ei musta oo kumminkaan mikään huono levy, ehkä Razorsia parempi.

Niin siis Fly:n biiseissähän ei oo mitään vikaa, sikäli ei ole huono levy ollenkaan, mutta sääli vaan että tuotanto ei ole oikein onnistunut.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)