LNA 16.05.2005 15:00:11 | |
---|
Onkos kukaan nähnyt / kuullut tätä Rautavaaran oopperaa? Olen ka tänään menossa katsomaan ja kuulemaan, ja kiinnostaisi, notta otanko tyynyn mukaan vaiko en. Kuka on Rautavaara? Ärripurri itkun alkaa, äksyilee ja polkee jalkaa..
Bella Italia #9 |
northern 16.05.2005 15:03:52 | |
---|
Olen nähnyt kyseisestä oopperasta pätkiä kun olin oopperatalolla työssäoppimassa. Visuaalisesti näytti todella komealta. Kuulin vain pätkiä sieltä täältä enkä muutenkaan hirveästi oopperaa ymmärrä vaikka haluaisinkin. Kyllä minun korvaani kuitenkin ihan hienolta kuulosti. Minun sanaani ei kyllä kannata ehkä ensimmäisenä uskoa oopperajutuissa. Kuolemaa kauheampaa ei ole muu kuin elämä. |
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
LNA 17.05.2005 08:21:41 | |
---|
Woe helevata. Näin koko yön painajaisia. Matti Salminen oli pelottava.. mahtava Rasputin. Eilisiltainen oli tähänastisen elämäni koskettavin oopperakokemus. Tarinaan oltiin musiikillisesti ennennäkemättömässä kosketuksessa - mahdollisesti syystä että säveltäjä oli itse kirjoittanut libreton ja pureutunut stooriin käsittämättömän syvälle. Rock Hell! (Pakollinen:) Suosittelen. Ärripurri itkun alkaa, äksyilee ja polkee jalkaa..
Bella Italia #9 |
Tosca 24.05.2005 10:27:53 | |
---|
tjaah... Jostain kumman syystä olen päätynyt näkemään oopperan kolmeen kertaan ja voin kertoa, että siihen tulee kivasti vielä uutta näkökulmaa, kun käy katsomassa vähän eri paikoista katsomoa... Mitä musiikkiin tulee, niin minä kyllä olen tykännyt ( tosin siippani väitti jossakin määrin monotoniseksi tai jotain...) Vaan pitääkö sen mustalaistyyppisen melodian ja sen Siperia kipaleen soida päässä ikuisesti...? "Ajatuksia vastaan vain iho." |