Aihe: Kauan kestää kapulat?
1 2 3 4 5 6
ddrum54
06.02.2005 22:04:52
Mulla on Vater 7A Manhattanit ja viimeksi on hajonnut noin 2002 keväällä. Ostaessa tarkastan lasipöydän päällä suoruuden ja kriittisellä katseella oksat ja puun syiden suunnan.
Soittaessa kuluu lähinnä tipit, eli noin vuoden välein vanhat siirtyy pelkkään treenikäyttöön ja keikalle kaivetaan uudet esiin. Uudet soitetaan ensin treeneissä "sisään", että eivät keikalla luistele.
2`n 4
eljohnny
14.05.2005 13:19:05
Tuossa harmittelin kun pari viikkoa sitten ostamamistani Vic Firthin american classiceista (5B) rupesi alusta lähtien leviämään tipit.
Aluksi lähti palasia ja sitten meni muussiksi koko nuppi.

Tätä ongelmaa ei ainakaan kovin pahasti ollut Taman japanense oakeissa, jotka taas hajosivat varresta liiankin helposti (viime parista toinen 3. soittokerralla keskeltä poikki ja toinen parin viikon kuluttua halkesi).

Mikä ero on nylon-tipissä, vaikuttaako soundiin, kannattaako kokeilla?

Muuten vic firtheihin olisin varren osalta tyytyväinen, tasapaino ym. kohdallaan.

Täydellistä paria etsitään yhä...
Venyttely on kaiken A ja O.
drummer89
14.05.2005 14:38:29
Jep eli ite käytän Vaterin manhattan 7A:ta(kesto on n.2-4kk) mut tossa ku olin hesassa niin ostin tuolta musamaailmasta artbeatin 7A ja ihan hyvältä tuntus..en noista Vic Firthin kapuloista oikein perusta mutta maku kysymys se on;)
Pieni setti päältä kaunis...
porsas
14.05.2005 15:58:02
mulla kestää nykyään kapulat ku kapulat ainaki sen puoli vuotta
Moonsorrow
14.05.2005 16:27:31
Kapulat kestää yleensä 30-60min.. Eli kapuloita menee ahkerasti..
Hevi on huonoimmillaankin parasta.
dictatorsh*t
14.05.2005 17:01:10 (muokattu 14.05.2005 17:01:15)
Yleensä vähintään kuukauden.
Nyt on yhdet kapulat jotka ovat täydessä soittokunnossa vaikka ovat olleeet suht aktiivissessa käytössä pauttiarallaa vuoden.
"The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal."
HeavyMachinery
14.05.2005 17:15:13

Kannattais miettiä mitä teet väärin !!!

puoleen vuoteen 1 kapula poikki, tipit kestää noin kuukauden sen jälkeen roskiin. Säästää kalvoja ihan sairaana.
Minä tiedän - siis pelkään !
miscage
14.05.2005 17:49:58
Varmaan parista viikosta kuukauteen. Harvemmin nuo poikki menee, mutta niin syödyt ne ovat jo siinä vaiheessa, että soittotatsi kärsii.
Osta!
Järvihirviö
14.05.2005 18:16:40
"uusimmat" kapulat kestäny yli vuoden. Amerikan temppuja.
coitus
14.05.2005 18:45:16 (muokattu 14.05.2005 18:46:29)
Pjetkele... Kapulat kestää korkeintaan kuukauden vic firth 5A, tosin poikkeuksiakin sattuu. Milleniumin halppiskapulat on perseestä (5a), tilasin aika monta paria, ja lojuu käyttämättömänä kotosalla. Soitettaessa joko katkee heti tai lentää kädestä basistin silmään. Havaitsin myös hyväksi vic firthin sd9 driverin (riippu tietysti mitä soittaa). Alussa ehkä paino liikaa, mut kyllähän se haba kasvaa (ja pitääkin). Kapulat "muotoutui" kuukausien aikana aika hyväksi lemppari pariksi. Koska painoa oli enemmän, ei periaatteessa tarvinnut niin kovasti iskeä, vaan kevyt "tipautus" / "napautus" tuotti jo tarpeeksi voimakasta "ääntä"

Menee kohta ohi aiheen, mutta te joilla kapulat kestää vuosia, niin pidätteko haikkaanne kuinka korkealla, eli onko etäisyys virvelistä paljon, vai vähän. Ajattelin vaan, että haikan korkeus olisi yhteydessä pellin reunaan lyöntiin, joka puolestaa "syö" kapulaa
ddrum54
14.05.2005 23:05:28
Menee kohta ohi aiheen, mutta te joilla kapulat kestää vuosia, niin pidätteko haikkaanne kuinka korkealla, eli onko etäisyys virvelistä paljon, vai vähän. Ajattelin vaan, että haikan korkeus olisi yhteydessä pellin reunaan lyöntiin, joka puolestaa "syö" kapulaa

Hyvin pysyy aiheessa. Mulla on haikka matalalla, n. 15cm virpan tasosta yli. Lyönti osuu luontevasti tipillä. Kovempaa kohinaa tarvittaessa lyön haitsun "selkään" varsilyöntejä.

Jeesaa myös kestävyyttä, jos ei lyö ihan suoraan peltien keskelle, vaan tavallaan hiukan ohi. Silloin kapula ikäänkuin pyyhkäisee haitsua, eikä kulu läheskään niin paljon, kuin kohtisuorassa lyönnissä.
2`n 4
Groovi
14.05.2005 23:53:20

Kokeile sahata verhotangoista pätkät. Vois kestää tovin pitempään.
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
Niskamies
15.05.2005 01:36:37
Monta kuukautta kestävät Firthin 5a:t. Jopa vuosia. Ei ne kulu kovaa kun olen asetellut settini hyvin enkä mätä settiä.
Meitsi on meshissä.
HeavyMachinery
15.05.2005 11:58:11

Mullakin on haikka aika alhalla joten ei paljoa kapula "järsiinny".

Aikoinaan eräs nais puolinen laulajatar kysyi multa että " syökö rumpalit näitä kapuloita vai miksi ne näyttää että majava olisi niihin iskenyt"

Yleensä kapula katkeaa rimshotin seurauksena nyt kun on puu rimssit virpassa tuleekohan kapuloistani ikuisia.
Minä tiedän - siis pelkään !
nikkenakkertton
15.05.2005 21:22:48 (muokattu 16.05.2005 14:20:17)
vic firthit jonku pari viikkoo ja pro markit aika samaa luokkaa..kato kovuus on se juttu;) ei vaan kyl ne jonku 1-2 kk yleensä kestää...poikkeuksiaki on puolin ja toisin yleensä tonne alespäin.
wavelength
16.05.2005 12:44:59

Ennen vanhaan meni kapula kuin kapula kuukaudessa hajalle, mutta nykyään VF:t kestävät mallista riippumatta puolisen vuotta. Kehitystä on tapahtunut jollain alueella. :)
Pastilli?
NRJ
16.05.2005 18:43:16
Käytän Vic Firthin Peter Erskine signature -kapuloita ja tatsi on valtavan hyvä. En voisi kuvitellakaan palaavani Gaddeihin jotka olivat aivan ensimmäiseni. Luistaa, kun kädet hikoaa ja ovat liian lyhyet. Erskineissä löytyy "ulottuvuutta". Suosittelen lämpimästi kaikkia rumpaleita kokeilemaan näitä kyseisiä kapuloita. Olen saanut käännytettyä jo ainakin kaksi kaveria Erskinien valtaan!
Ainoa asia mihin ei koskaan totu on jääpuikko perseessä.
vapauskauppias
16.05.2005 18:54:34
Kapuloiden kesto on itselläni pidentynyt huomattavasti. Itselläni on tällä hetkellä käytössä Taman tamminen 7a, Vic Firthin 3A, Vaterin 3A fatback ja promarkin tammiset 2S Tommy Aldridge signaturet (psst. näitä on muuten nyt torilla myynnissä). En uskalla nyt hirveän luotettavaa tuosta kestosta antaa, mutta hajoamisen syynä ovat aina kanttilyönnit (ja silloin tällöin tipin lahoaminen).
anstir
16.05.2005 19:17:14 (muokattu 16.05.2005 19:17:37)
Erskineissä löytyy "ulottuvuutta". Suosittelen lämpimästi kaikkia rumpaleita kokeilemaan näitä kyseisiä kapuloita. Olen saanut käännytettyä jo ainakin kaksi kaveria Erskinien valtaan!

Juuh, muuten ihan hyvät mutta raskaampaan soittoon ajatellen ainakin mulle pikkasen liian ohuet, tipit hajoaa kans aika helposti jos noita mättää.. Kevyessä soitossa käytän noita.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)