Aihe: Livettömyys
1 2 3 4
Teijo K.
13.05.2005 16:08:42

En mä sitä tarkoitakaan. Vaan että olisi aika hupaisaa puhua "bändistä", jonka musisointia kukaan ei varsinaisesti koskaan kuulisi muuten kuin levyltä, jolla taas koko bändin ei välttämättä edes tarvitse missään äänitysvaiheessa soittaa yhdessä, bändinä. Voiko puhua "bändisoitosta" jos ei sitä kukaan koskaan kuule? No, aika epätodennäköistä se kai on ettei joku _koskaan_ esiintyisi livenä. Siksi aiemmin sanoinkin, että vähän kärjistetty esimerkki.

Leevi and the Leavings.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
kivi
13.05.2005 16:13:21 (muokattu 13.05.2005 16:13:45)
Leevi and the Leavings.

Beatles vuodesta 1966.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
jussiohman
13.05.2005 19:26:00
Beatles vuodesta 1966.

Good point.
Alan miehet #1
Hööki
13.05.2005 19:50:27 (muokattu 21.07.2005 02:40:19)
zzzzzzzz
No pilluhan se on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin!
Jani The Rock
13.05.2005 20:37:05

Kyseessähän oli kumminkin Göstan ihan ikioma juttu...(Gösta Sundqvist,tuo suomen oma Hector))

Ei pilkata siellä.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1
konehes
13.05.2005 20:48:22
Itseäni ei haittaa yhtään jos joku ei esiinny kivenä, mutta se on huono tekosyy, että jotain biisiä ei muka voisi soittaa keikalla, koska se on koottu miljoonasta osasta tietokoneella. On vain kyse siitä, että osaako sovittaa vai ei. En näe mitään estettä sille, että vaikka Radioheadin Kid A:ta ja Amnesiacia ei voisi soittaa läpi
mies ja kitara-meiningillä.
Musiikki on parhaimmillaankin paskaa.
Teijo K.
13.05.2005 20:50:17

p.s. Leevi&the Leavingseista sen verran että sitä en koskaan ole kokenut bändiksi. Kyseessähän oli kumminkin Göstan ihan ikioma juttu...(Gösta Sundqvist,tuo suomen oma Hector))

Mutta käsittääkseni kuitenkin soittajat pysyivät kokoajan samoina, ja sovitukset olivat yhteisiä. Näin olen antanut itselleni kertoa. Kyllä se minusta täyttää silloin bändin kriteerit.

Tiedänpä yhden m.nettiläisenkin pumpun jonka kitaristi on vannonut että ei koskaan aio esiintyä julkisesti.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Teijo K.
13.05.2005 20:52:28

Itseäni ei haittaa yhtään jos joku ei esiinny kivenä, mutta se on huono tekosyy, että jotain biisiä ei muka voisi soittaa keikalla, koska se on koottu miljoonasta osasta tietokoneella. On vain kyse siitä, että osaako sovittaa vai ei. En näe mitään estettä sille, että vaikka Radioheadin Kid A:ta ja Amnesiacia ei voisi soittaa läpi
mies ja kitara-meiningillä.

No tuo nyt on ihan kiinni siitä mihin korkeudelle sen riman asettaa. Voisihan oopperaakin esittää mies ja kitara pohjalta, mutta kyllä se aika erilaiselta kuulostaisi kuin oopperatalossa.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
konehes
13.05.2005 20:54:15
No tuo nyt on ihan kiinni siitä mihin korkeudelle sen riman asettaa. Voisihan oopperaakin esittää mies ja kitara pohjalta, mutta kyllä se aika erilaiselta kuulostaisi kuin oopperatalossa.

Jos haluaa kuulostaa samanlaiselta, niin sitten kannattaa soittaa playbackina.
Musiikki on parhaimmillaankin paskaa.
sellisti
13.05.2005 21:10:50
Jos luova yksikkö on bändi ja ne julkaisee jotain, niin miten niin ei voi kuulla?

No levyllä totta kai, mutta tarkoitin livenä, bändinä, reaaliajassa, omin silmin nähtynä. Onhan siinä nyt iso ero levynkuunteluun verrattuna.

Leevi and the Leavings.

Beatles vuodesta 1966.

Eivät ole esiintyneet koskaan livenä..?

No, makuasia tämä lie. Minä kunnioitan enemmän bändiä joka esiintyy edes joskus myös livenä kuin sellaista jota kuulee vain levyltä.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Chemo
13.05.2005 21:19:22 (muokattu 13.05.2005 21:19:37)

Eivät ole esiintyneet koskaan livenä..?

L&L ei tietääkseni esiintynyt koskaan, Beatles toki oli keikkaillut mutta lopetti sen tosiaan vuonna 1966. Tai tekiväthän ne sen yhden yllätyskattokeikan vuonna 1969, mutta kuitenkin.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Teijo K.
13.05.2005 22:46:30

Jos haluaa kuulostaa samanlaiselta, niin sitten kannattaa soittaa playbackina.

Samanlaiselta kuulostaminen ja esityksen laadullisen riman korkealla pitäminen on kuitenkin kaksi eri asiaa. Pysytään aiheessa nyt kuitenkin.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Teijo K.
13.05.2005 22:47:27

No levyllä totta kai, mutta tarkoitin livenä, bändinä, reaaliajassa, omin silmin nähtynä. Onhan siinä nyt iso ero levynkuunteluun verrattuna.

Joo, levyjä kuunnellessa ei vaatteet ala haisemaan. :)
Nälkä!
-Knut Hamsun.
slowdive
13.05.2005 22:56:56
Miten suhtaudutte musiikintekijöihin, jotka eivät kuitenkaan esiinny livenä? Ja onko bändin ylipäätänsä esiinnyttävä myös livenä?

No ei tarvi soittaa. Eihän siihen mitään yleistä sääntöä tarvita että "tehän soitatte keikkoja tai lakkaatte olemasta", levyjä ostava yleisö päättäköön. Kysyntää on tai sitten sitä ei ole.

80% levyhyllystä kuitenkin bändejä joita ei ole nähnyt tai tule näkemäänkään livenä, joten samahan se tavallaan itselle on.

Ei siis mitään keikkoja vastaan tietenkään, ainahan tuota omat suosikit pyrkii katsastamaan jos mahdollisuus on.
sellisti
13.05.2005 22:57:49
Joo, levyjä kuunnellessa ei vaatteet ala haisemaan. :)

Niin! Eikä tule humalaan!
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Teijo K.
13.05.2005 23:06:37

Niin! Eikä tule humalaan!

No se humalaan tuleminen ei ole ollut ongelma pariin vuoteen keikoillakaan, kun kaikki livet mitä olen ollut todistamassa on tullut vietettyä miksasupöydän takana. Ei oikein voi juoda siinä sitten.

Vaikka ei mulle ois kalja kyllä maistunutkaan.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
sellisti
13.05.2005 23:11:18
No se humalaan tuleminen ei ole ollut ongelma pariin vuoteen keikoillakaan, kun kaikki livet mitä olen ollut todistamassa on tullut vietettyä miksasupöydän takana.

Olet sitten päässyt vissiin oikein aitiopaikalta todistamaan miten sivistyneesti keikkayleisö taitaa alkoholin käytön? =) Ei oo kaljoja kaadeltu miksauspöydän päälle tms..?
Hööki
13.05.2005 23:17:45 (muokattu 21.07.2005 02:39:57)
zzzzzzzzzzz
No pilluhan se on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin!
Teijo K.
13.05.2005 23:20:32

Olet sitten päässyt vissiin oikein aitiopaikalta todistamaan miten sivistyneesti keikkayleisö taitaa alkoholin käytön? =) Ei oo kaljoja kaadeltu miksauspöydän päälle tms..?

Rokkarit ja hevarit on kilttiä porukkaa nykypäivänä. Erittäin asiallinen meininki ollut vaikka a-juomia kuluukin. Olen kuullut tavallisesti juotettavilta tahoilta, että tangoyleisö on huomattavasti hurjempikäytöksistä.

Jos ei projekti.liveä ja paria satunnaista muuta miksauskeikkaa olisi ollut, niin en olisi varmaan nähnyt yhtään keikkaa viiteen vuoteen. Että on ne ihan hyviä kyllä olleet. Ehkä se laiskuus lähteä minnekään vaikuttaa mielipiteeseeni tuossa livettömyysasiassakin. Aika sama mun kannalta pystyykö bändi soittamaan biisejään uskottavasti livenä, kun jokatapauksessa minä en siellä ole kuitenkaan. Soittivat huonosti tai hyvin. Tai ei ollenkaan.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)