konehes 27.04.2005 21:55:06 | |
---|
Tietenkin on sellaisia levyjä, jotka on pakko hankkia. Liian usein tulee kyllä osteltua heräteostoksena jotain. Opiskelijalle se ei tee hyvää. Eilenkin ostin täysin yllättäen 8 levyä ja nyt mietitään, että kuinka niistä saisi tehtyä ruokaa. Musiikki on parhaimmillaankin paskaa. |
laulava_hamsteri 28.04.2005 12:28:33 | |
---|
Mulla on kans ollu joskus sellanen cd-levy ostoslista, mut ei se koskaan toiminu... Saatan levyliikkees nähdä jonkun levyn, jossa on aivan älyttömän upea kansi, ja sit ostan sen(vaikka bändistä en oo koskaan kuullukaan). Eli totaalisen spontaanisti niitä levyjä ostelen. Äiti-muori laittanut useamman kerran shoppauskieltoon, kun raahailen kotiin viittä levyä joka viikko (no, nyt on kyl rahapulakin tehnyt stopin siihen hommaan :D)... nyt ootellaan vaan et sais kevään palkan ja pääsis alotteleen kesätyöt :) "onhan se bussi pituudeltaan yhtä painava kuin henkilöauto" pikkuveljeni kännissä |
Heartwood 28.04.2005 12:39:23 | |
---|
Kyllä minulla tavallaan sellainen miljardin kilometrin mittainen Pakko Ostaa -lista on, mutta useimmiten se tahtoo unohtua täydellisesti levykauppaan saavuttaessa. Harkittuja ostoksia tulee silti tehtyä, varsinkin suosikkiartistien uudet levyt hommaan yleensä jahka ne ovat ilmestyneet. Spontaaniuskin on välillä kivaa, esimerkiksi Catharsiksen Passion ja Devin Townsendin tuotanto on hankittu ja hyväksi havaittu ilman minkäänlaista aiempaa käsitystä musiikista. Myöskin Tooliin levyihin olen tutustunut nähtyäni yhden kerran Jyrkissä Schismin videon. Tiivistettynä fiilispohjalta teen ostokset; joskus lyhennetään Pakko Ostaa -listaa ja joskus ostetaan hienon kannen tai nimen perusteella sokkona joku uusi levy. "The colonel is breakdancing! Give me a break!"
-William Shatner |
wrshredder 28.04.2005 12:57:55 (muokattu 28.04.2005 12:58:40) | |
---|
Raha on vähä kortilla joten todella harkitusti, ja ennen kuin ostan katon että saisiko levyn vaikka kirjastosta.. "Olen syntynyt samana vuodenpäivänä kuin Ynkkä ..ja 100 vuotta Liztin kuoleman jälkeen .. mussa on pakko olla jotai virtuoosiverta tai jotain.." |
unorthodox 28.04.2005 13:04:52 | |
---|
Ostan usein aika lailla spontaanisti. Päätän aina joskus, että ostan sen ja sen levyn, mutta yleensä lähden muuten vaan levykauppaan ja otan mukaan mitä silloin tekee mieli. Heräteostoksia tulee tehtyä aika paljon. |
miän vain 28.04.2005 13:24:14 | |
---|
Mulla oli joskus sellainen 'älä osta näitä' -lista. Ainut lista, joka piti edes hetken. Halvennuskorit pitää aina katsoa, niistä löytää usein parhaat. Kansi, nimi ja levy-yhtiö riittävät kertomaan tyylin aika pitkälti. Tuollaisia muutaman euron levyjä voi ostaa köyhäkin spontaanisti. Kiintoisia uutuuksia ja puuttuvia klassikoita tulee ostettua aina välillä, vähän johdonmukaisemmin. |
Torniojaws 28.04.2005 13:29:49 (muokattu 28.04.2005 13:30:12) | |
---|
Sekä että. Päivittelen tuossa ostoslistaa aina silloin tällöin hintojen puolesta ja jos jotain sopivaa löytyy hyvällä hinnalla, tai jokin harvinainen levy löytyy joltain sivulta, niin yleensä lähtee tilaus muutaman mietityn lisä-CD:n kera. So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
gandar 28.04.2005 16:10:34 (muokattu 28.04.2005 16:11:00) | |
---|
Minulla on erityinen "puutoslista" ja jos sen levyjä tulee sopivan halvalla vastaan, niin myös levyn ostan, eli harkitusti. Toisaalta jos tulee alelaarissa vastaan oikein hävyttömän halvalla jonkun hyväksi havaitun, tai suositellun yhtyeen tuotantoa, niin spontaanisti saattaa lähteä mukaan levy jos toinenkin. Ceci n'est pas une signature |
Cruzzi 10.05.2005 15:53:57 | |
---|
no kun tota rahaa ei vielä oikeen tule kun noista kesätöistä niin en ole raaskinut hyvin paljon noita levyjä ostella mutta kyllä niitä nyt joka kuukausi tulee n. kolme ostettua ja ainkun tulee jolku hyvä tarjous/poisto myynti niin ostan vaikka ei oikeasti olisi edes rahaa ostelen oikeestaan kaikkien "lemppareiden" eri levyjä en vain yhden |
jarkkkk 10.05.2005 21:33:10 | |
---|
sekäettä. |42| miten ajetaan grungeparta? -haulikolla |
Pitkavirta 11.05.2005 11:59:57 | |
---|
0-5e levyjä ihan vaikka hienon kannen perusteella 5-10e pitää olla jo tiedossa minkä tasoista & tyylistä tavaraa sisällä on, silti melko spontaanisti. 10-15e (yleisin) tällä hinnalla pyrin levyt löytämään. Alkaa olla jo aika harkittuja ostoksia 15-20e Tämän hintaiset levyt on jo "pakko-ostoksia", esim. jonkun suosikkini upouusi lätty (viimeisimpänä Stereophonicsin uus.) 20-Xe En osta. Paitsi tuplia tai DVD:llä varustettuja, mut silloinkin pitää olla aika essential. |
-Spade- 11.05.2005 12:23:35 | |
---|
0-5e levyjä ihan vaikka hienon kannen perusteella 5-10e pitää olla jo tiedossa minkä tasoista & tyylistä tavaraa sisällä on, silti melko spontaanisti. 10-15e (yleisin) tällä hinnalla pyrin levyt löytämään. Alkaa olla jo aika harkittuja ostoksia 15-20e Tämän hintaiset levyt on jo "pakko-ostoksia", esim. jonkun suosikkini upouusi lätty 20-Xe En osta. Paitsi tuplia tai DVD:llä varustettuja, mut silloinkin pitää olla aika essential. Näin. |
jussiohman 11.05.2005 12:30:48 | |
---|
En osta. Maksavat liikaa. Viimeksi ostin neljä kuukautta sitten levyn, ja aion olla tänä vuonna ostamatta yhtään ainutta. Paitsi uuven Nollapisteen. Joskus käyn kirjastossa ja lainaan muilta, mutta kaupasta en musiikkia enää hae. Alan miehet #1 |
sellisti 11.05.2005 14:00:29 (muokattu 11.05.2005 14:01:04) | |
---|
Sekä että. Jos tiedän haluavani jonkin tietyn levyn niin haen sen pois, mutta melkeinpä useammin tulee vaan käveltyä hetken mielijohteesta levykaupan ovesta sisään katselemaan, "josko sattuisi löytymään jotain kiinnostavaa ja vaikka kohtuuhintaan vielä". Tämä on usein paljon jännempää, kun ei tiedä etukäteen mitä saattaa käteen tarttua. Yleensä aina on jotain tarttunut. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
Angus 11.05.2005 14:09:49 | |
---|
Sekä että. Jos tiedän haluavani jonkin tietyn levyn niin haen sen pois, mutta melkeinpä useammin tulee vaan käveltyä hetken mielijohteesta levykaupan ovesta sisään katselemaan, "josko sattuisi löytymään jotain kiinnostavaa ja vaikka kohtuuhintaan vielä". Tämä on usein paljon jännempää, kun ei tiedä etukäteen mitä saattaa käteen tarttua. Yleensä aina on jotain tarttunut. Jep, tuo on aina erittäin mukavaa ja itsekin tuota tulee erittäin usein harrastettua. Tai "käynpä ostamassa tuon levyn kun sen kaupassa vähän aikaa sitten näin, mutta jos kaupasta sattuu löytymään jotain mielenkiintoisempaa niin ehkä ostankin jotain muuta". Piristää aina. Levyjen ostaminen on aina yhtä mukavaa ja palkitsevaa. "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
Jos on rahaa. Kyllä mä keksin vaikka sata levyä, jotka olisi kiva saada, mutta lompakko ei kamalan usein anna myöten. Pönäkkä is king |