Aihe: 400-500 euron akustiset
1 2
Cujo
12.05.2005 19:06:18 (muokattu 12.05.2005 19:07:01)
Onhan näistä akustisista kitaroista puhetta ollut, mutta vielä koitan vähän kysellä. Älkää suuttuko :) Syksyllä kun tulisi noin 400-500 euron akustisen ostaminen vastaan. Alvarezeja olen katsellut, mutta löytyykö Yamahalta tai Ibanezilta tms. parempia kitaroita tuohon hintaluokkaan? Vai joitain pienempiä merkkejä?

Ja mitenkäs kun olen käsittänyt että noissa Alvarezeissa on aika kapeat otelaudat. Pitääkö paikkaansa? Mitenkäs muissa. Itse kun isosormisena pidän vähän leveämmistä. Vaan tottuu kai sitä kapeampaankin.

Kiitos, jos kehtasit vastata!

E: kirjoitusvirhelöisiä...
Yst. vast. tälle palstalle ASAP.
Les Paul
12.05.2005 19:55:14
moro.. itse ostin viime viikolla Ibanez AEL 20E VV kitaran. kitarassa on soololovi ja 20 nauhaa. kansi on hienosti loimuava ja kitara on yleisilmeeltään ja viimeistelyltään todella hyvä. erityinen plussa tulee mikeistä. b-bandin squeal repeal mikki ja ibanezin srt toimivat todella hyvin yhdessä. en keksi kitarasta tässä vaiheessa pahaa sanottavaa eli tätä kitaraa kannattaa ainakin minun mielestä kokeilla jos haluaa hyvin soivan ja todella hyvin mikitetyn akustisen. hinta oli 370€.

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176915.html
Cujo
12.05.2005 20:40:01
Joo, no itselleni tuo mikitys ei ole niin pakollinen. Tietysti aina plussaa (jos hyvin tehty). Soololovellista en halua, kokopuukansi pitäisi olla.
Solex
12.05.2005 21:07:48
Elektroakustisista Yamahan APX sarja on omasta mielestäni markkinoiden paras hinta&laatu-suhteeltaan. APX 5 -mallin saa juuri tuohon 500e kevyesti.

Perinteisistä akustisista Yamahan FG sarja on myös näin muutaman mallin kokeilun perusteella ihan asiallinen.
On vaikeaa olla nöyrä kun on niin vitun hyvä!
phiit
13.05.2005 09:00:47
Annan ääneni myös Yamahalle tuossa hintaluokassa
Would You? www.below-me.com
Jouni Antero
13.05.2005 17:28:11
Jos nyt vielä tarkennan niin ajattelin ostaa akustisilta ominaisuuksiltaan mahdollisimman hyvän kitaran. Tietenkin tuohon hintaluokkaan.

Sitten se ei ainakaan ole Yamahan APX-sarjaa - se on ennenkaikkea vahvistettuun soittoon. Itse katselisin käytettyjä, muistelen kanssa jonkun tsekkiläisen suht koht uuden firman saaneen tuossa hintaluokassa kehuja, mutten millään muista mikä :(
LaXu
13.05.2005 17:53:00
muistelen kanssa jonkun tsekkiläisen suht koht uuden firman saaneen tuossa hintaluokassa kehuja, mutten millään muista mikä :(

Furch?
Cujo
14.05.2005 11:47:55
Furch?

Myydäänkö noita Suomessa?
Sebamed
14.05.2005 17:20:37
Myydäänkö noita Suomessa?

Furchit ovat vähän kalliimpia. Mallistoon tosin kuuluu Durango-niminen malli, joka maksaa Into-Luthmanin (maahantuoja) mukaan 495€.

http://www.intoluthman.fi

Durangosta en mitään voi sanoa, mutta niitä muita akustisia kehuttiin Riffissä joskus.

Jos joku on näitä testannut, niin kiinnostaisi kuulla mielipiteitä.
Cujo
14.05.2005 17:26:32
Vieläkö löytyisi alkuperäiseen kysymykseen mielipiteitä?
Les Fender
14.05.2005 17:40:01
Mulla on tuollainen Durango, ostin vuosi sitten. Tykännyt olen kovasti! Ääni on ihan eri luokkaa kuin tuon hintaluokan idän kitaroissa. Tosin ainakin viimevuonna toimitus oli todella hidasta, ilmeisesti menekkiä riittää, Tilasin maaliskuussa, piti tulla parissa viikossa. lopulta sain heinäkuussa. Kitara oli valmistettu kesäkuussa hyväkun lakat edes ehtineet kuivua... Akustisesti ei voi kun kehua!! Miinuksena kitaran satiinilakkaus on todella herkkä tosin nyt vanhemmiten jo kestää paremmin. Olis saanu olla kuivumassa muutaman kuukauden, en malttanu odottaa. On myös kokopuukantisena (ohut kansi) arka huoneilman kuivumiselle talvella. Niin ja se "Luutmannin" hinta sisältää kyllä tinkivaraa, itse maksoin 420 Tampereella.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Kuha
14.05.2005 22:57:51

Kokeile ihmeessä Kanadalainen Seagull: leveä kaula, kokopuukansi, erittäin hyvä hinta/laatu. Millbrook ainakin myy.
Muistakaa venytellä.
pekkaautio
15.05.2005 07:20:25
Yamahan kokopuukantiset ovat hinta/laatusuhteeltaan erinomaisia, itse omista FGX-423SC-BL mallin, joka on erinomaisen kaunissoundinen kitara myös pa-laitteiden kautta bändisoitannassa. Ainut, että siinä kyllä on se soololovi, mutta testaa ihmeessä se....
Jouni
15.05.2005 11:45:13
Yamaha tietysti tekee sitä omaa tasalaatuistaan.. olen itse aivan kahden vaiheilla tuon CPX-sarjan ja hieman kalliimman Takamine EF261 SC:n välillä... hetken säästöä vielä vaatii.. Toisaalta, nyt kun puheeksi on tullut tämä Furch (kehuja muualtakin... tosi on..) niin saattaa mennä harkintaan..

Henk.koht. kokemuksia minulla on Takaminesta ainoastaan positiivisella sektorilla. Olen soitellut useammallakin hintaluokassa 500-800 ja armottomia vibekoneita ne kyllä on.. ne nyt on luonnollisesti suurin osa eq:lla varustettuja, mikä nostaa puusointiin nähden hintaa..
I want maximum basses in all frequencys, sano reggae-mies...
Cujo
15.05.2005 18:14:33
Mitenkäs mielestänne nuo Alvarezit sijoittuu Yamahaan, Furchiin, Seagulliin tai Takaminen verrattuna?
rauno v
15.05.2005 21:03:11
suomessahan on talvisin kovia ja pakkasia ja ilmankosteus laskee alas, on asia mitä moni ei ajattele. ja sehän tekee akustiselle huonoa. ibanezin suhteen on kai niin että maahantuoja ei tuo kitaroita kuivimpaan talviaikaan, ja käsittääkseni ibanezit ovat kestäneetkin hyvin talven kuivat ajat. yamaha myös on luotettava valintaan, joskaan ei kovinkaan "seksikäs" merkki.
Keke Urlaub
15.05.2005 21:25:57

suomessahan on talvisin kovia ja pakkasia ja ilmankosteus laskee alas, on asia mitä moni ei ajattele. ja sehän tekee akustiselle huonoa. ibanezin suhteen on kai niin että maahantuoja ei tuo kitaroita kuivimpaan talviaikaan, ja käsittääkseni ibanezit ovat kestäneetkin hyvin talven kuivat ajat. yamaha myös on luotettava valintaan, joskaan ei kovinkaan "seksikäs" merkki.

Olen nähnyt kaksi ibanezia, toinen 12-. toinen 6-kielinen, joissa molemmissa tallan alta kansi pomppas "irti" eli kielistä lähti samalla jännitykset...omituista käyttäytymistä kyllä, johtunee juurikin kuivuudesta. Molemmat tapaukset sattuivat talvisaikaan.
rauno v
15.05.2005 22:25:40
sitä sattunee merkillle kuin merkille. Ja tarkalleen ottaen kriittisintä aikaa on kun pitkään ollut kovia pakkasia ja nopeasti alkaa lämmetä. kokopuukantiselle kitaralle kannattaa ostaa kotelo ja talvisin pitää kotelossa kitaran sisälllä ns. kostutinmatoa tahi vastaavaa, maksaa 10-15 euroa, voi tehä itekin. halpa vakuutus.
Les Fender
16.05.2005 13:00:42
Enpä tuota minäkään murehtinut ennenkuin tuon Furchin ostin. Tuollainen kokopuukantinen satiinilakattu kitara on kuin kosteusmittari, elää kyllä rajusti. Tässä suhteessa käytettynä osto olis järkevämpää. Meinaan se ensimmäinen talvi voi olla kitaralle kohtalokas. En kylläkään ole yhtään Furchia käytettynä nähnyt... Tuota kehuttua Canadan Segullia en ole kokeillut mutta oon ihmetelly minkätakia niitä on käytettyinä niin paljon myynnissä??? Voisko joku omansa myynyt valottaa. Niin ja itse tuon kosteusongelman ratkaisin ostamalla ihan tuollaisen perinteisen Ufox kostuttimen, eihän se ole ainoastaan kitara joka siittä kuivuudesta kärsii.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)