Aihe: YUP - Keppijumppaa
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13
JKantonen
25.04.2005 10:13:25 (muokattu 25.04.2005 15:41:02)
Mä olisin ollut tuon setin näkemiseenkin erittäin tyytyväinen. Piru vie ku pohjoisen keikat peruttiin... :(

Ihan hyvä settihän se. Yllätystä tuli Porvoossa kun sulake pamahti valojen takia ;).
Akiman
25.04.2005 10:27:19

Keikalla tuli oltua ja sitä ennen tein myös haastattelun, johon osallistuivat Jarkko, Valtteri ja Jussi. Aikaa ei ollut kovin paljoa, mutta ihan mukavasti sitä juttua kuitenkin tuli.

Haastattelu -> http://www.sonosmetallicos.net/haastattelut.php?id=57
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET ::
sellisti
25.04.2005 13:12:40
Keikalla tuli oltua ja sitä ennen tein myös haastattelun, johon osallistuivat Jarkko, Valtteri ja Jussi. Aikaa ei ollut kovin paljoa, mutta ihan mukavasti sitä juttua kuitenkin tuli.

Erinomainen haastattelu! + Kiitos siitä.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Pelsi
25.04.2005 18:09:48

Plussaa täältäkin. Onko YUP:n levyistä kenties tulossa arvosteluja Sonosiin? 1990-1992 siellä jo olikin, mutta nyt sekin on hävinnyt.
Kalamies #3 >-)))>
Akiman
25.04.2005 18:24:07

Plussaa täältäkin. Onko YUP:n levyistä kenties tulossa arvosteluja Sonosiin? 1990-1992 siellä jo olikin, mutta nyt sekin on hävinnyt.

Juu, nappasin sen pois, kun olisi näyttänyt hölmöltä haastattelun yhteydessä, jos siinä listassa olisi ollut vain tuo 90-92. Työn alla on läpileikkaus YUP:n tuotantoon ainakin kokopitkien osalta, mutta ensin pitää hieman tasapainotella "uuden" ja "vanhan" materiaalin välillä. Siinä kun tulee olemaan hieman vaikeuksia arvioinnin suhteen juuri noista syistä, mitä heppujen kanssa määriteltiinkin.
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET ::
astroban
05.05.2005 13:45:45
04.05.2005 Tapiolan Garden, Espoo

tehdas
nero
mikään ei voi mennä vikaan
roswellin kattilaan
minä en tiedä mitään
intiaanit ymmärtävät
amor, amor
kirvesperseet
pääkaupunkiin
kaksi lähtee, yksi palaa
leonard ei laula
kuolemanlinja
koiran virka
soljan käsittely
balthasar oli naisten mies
joutilas
suomen suurin tv

Encore

nyrkkeilijä (Martikainen soitti yksin akustisesti)
paha vaatturi

YUP heitti eilen hyvän keikan Tapiolan Gardenissa. Gardenissa oli yllättävän vähän ihmisiä kattomassa. ( varmaan joku 100 ihmistä) Se varmaan johtuu siitä että eilen oli keskiviikko.
Timo Rautiainen oli myös kattomassa tota Tapiolan keikkaa.
Noi uudet biisit kuulosti paljon paremmalta livenä kuin Keppijumppaa levyllä.
Tän uuden kiertueen setti on kyllä yllättävän monipuolinen. Jokaiselta levyltä on semmosia biisejä mitä ei oo soitettu pitkään aikaan livenä kuten esim. Amor, Amor, Soljan Käsittely ja onneksi ne pakolliset hittibiisit kuten Myyrä, Homo Sapiens on jätetty pois tällä uudella kiertueella. Mä en tarkoita ettei ne olisi hyviä biisejä (Ne on loistavia) mutta YUP soittaa aina ne joka keikalla. Mielummin mä haluasin, että YUP ottaisi niiden tilalle jotain muita semmosia biisejä mitä ei ole soitettu pitkään aikaan kuten esim. toi Soljan Käsittely tai Roswellin Kattilaan! kuin soittais semmosia biisejä mitkä on kuullut monta kertaa livenä.

Plussat ja Miinukset

+ Vanhat biisit
+ Monipuolinen setti
+ YUP ei soittanu Myyrää tai Homo Sapiensia
- YUP olisi voinut heittää pikkasen pidemmän keikan
sellisti
05.05.2005 14:25:28
Hienolta setiltä vaikuttaa, ja hyvä että vaihteluakin on. Joka keikalla riittää varmaan niitä valopäitä jotka koko illan ajan karjuen vaatii lavan edessä Homo Sapiensia tai Myyrää ja ovat sitten vittuuntuneita koko keikkaan jos ei niitä soiteta. Nyt kun YUP ilahdutti tiedolla Savonlinnan keikasta, odotan innolla minkälainen setti sieltä on tulossa. Uusi levy on ihan perhanan hyvä, nyt kun sitä olen tarpeeksi kuunnellut. Tuntuu kuin voisi kuunnella sitä putkeen vaikka kuinka monta kertaa. Ja jos biisit kerran toimivat vielä paremmin livenä, niin johan on. Muistelisin Valtterin jossain sanoneenkin, että he haluavat tehdä levystä sellaisen, että se toimii livenä mahdollisimman hyvin, joten ei ihme sinänsä. Ja kova livebändihän YUP on aina ollutkin.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Kiviniemi
05.05.2005 14:30:12
04.05.2005 Tapiolan Garden, Espoo

tehdas
nero
mikään ei voi mennä vikaan
roswellin kattilaan
minä en tiedä mitään
intiaanit ymmärtävät
amor, amor
kirvesperseet
pääkaupunkiin
kaksi lähtee, yksi palaa
leonard ei laula
kuolemanlinja
koiran virka
soljan käsittely
balthasar oli naisten mies
joutilas
suomen suurin tv

Encore

nyrkkeilijä (Martikainen soitti yksin akustisesti)
paha vaatturi

Plussat ja Miinukset

+ Vanhat biisit
+ Monipuolinen setti
+ YUP ei soittanu Myyrää tai Homo Sapiensia
- YUP olisi voinut heittää pikkasen pidemmän keikan

Näyttäisipä olevan sama setti kuin mitä vetäsivät täällä Ylivieskassa viime viikon perjantaina.

Ihtellekkin oli mukava yllätys huomata ettei settiin kuulunut nuita ns. itsestään selviä YUP-tunnareita, Joutilas oli ehkä omaan mieleeni ainut semmonen biisi mitä ehkä odotti kuulevansa. Oli mahtava kuulla Roswellin Kattilaan ja Mikään ei voi mennä vikaan kuulosti paljon paremmalta kuin muistinkaan. Ja tuo ainut miinus minkä ylläolevan tekstin kirjoittajakin antoi, oli tuo setin lyhyys. Ja toisaalta myös se oli huono seikka, ettei täällä ollut niin hirveästi yleisöä, bändille varmasti potuttavaa mutta saipahan ihte olla suht rauhassa eikä vaatteet olleet kaljaroiskeissa eikä tupakalla poltettujen reikien peitossa.

Helvatan mahtava keikka oli, harmi ettei kesällä tule suunnattua semmoisille festareille joilla orkesteri esiintyy. No, taas toisaalta ajateltuna saattoi olla parempi että näki yhtyeen livenä jossain pienessä hikisessä baarissa kuin isolla lavalla.
Elämä on kurjaa ja juuri kun nostat päätäsi paskasta, vetää piru viikatteella
tuhti
12.05.2005 19:11:40
Vähän jälkijunassa kommentteja tästäkin taiteesta.. Levyä kuunneltu nyt kuukausi, ja täytyy sanoa, että hieno levyhän Keppijumppaa on! Erityisesti kolmikko Intiaanit ymmärtävät, Tehdas, Kaksi lähtee, yksi palaa nousee selvästi YUP:n parhaimpien kappaleiden kastiin!!

Hieman aihetta sivuten: Sattuuko joku tietämään, mistä Martikaisen Arpi on peräisin? Iteltä mennyt aina hieman ohi..
"persoonallista" - Kim
aikavaikea
12.05.2005 19:13:00
Hieman aihetta sivuten: Sattuuko joku tietämään, mistä Martikaisen Arpi on peräisin? Iteltä mennyt aina hieman ohi..

Auto-onnettomuus DDR:ssä pikkupoikana perheensä keralla, näin muistelen. Selaa YUP:n sivujen FAQ, niin löytynee.
I like to raise my glass. I like to praise the past. Some things go on forever. Some things never last. (Darrell Sweet, 1947-1999)
tuhti
12.05.2005 19:16:40
Auto-onnettomuus DDR:ssä pikkupoikana perheensä keralla, näin muistelen. Selaa YUP:n sivujen FAQ, niin löytynee.

Näinhän se taisikin olla!! Kiitos tiedosta.
(FAQ ei kyllä asiaa taida valaista)
"persoonallista" - Kim
bedlam
13.05.2005 10:17:05 (muokattu 13.05.2005 12:40:28)

Menipäs minun mielipiteeni levyarvioijien kanssa jälleen melkoisesti ristiin. Edellistä kahta levyä kehuttiin ihmetyksekseni vuoroin Soundissa ja Rumbassa bändin parhaaksi tekeleeksi, ja nyt kun se oikeasti räväytti ja teki minusta onnistuimman albumin sitten Yövieraiden, Rumba kutsuu sitä välityöksi.

Tosin, minusta tuntuu että kriitikot antavat kyseisen bändin tapauksessa enemmän painoarvoa sanoituksille, kuin musiikille. Minulle uutukaisen musiikillinen tarjonta upposi niin täysin, etten välitä vaikka sanoitukset eivät ehkä sieltä kaikkein terävimmästä päästä Jarkon kynää olekaan.
http://www.mikseri.net/kiasma
alanko
13.05.2005 12:27:32 (muokattu 13.05.2005 12:28:49)
Täytyypä itsekin vähän kirjoitella mielipiteitä.

Eli minä olen kyllä melkoisen pettynyt tähän uuteen levyyn. Se ei vaan kertakaikkiaan iske. Olen yrittänyt sitä kuunnella moneen eri otteeseen, mutta ei kun ei. Sama juttu kävi Martikaisen soololevyn kanssa. Ei vaan kerta kaikkiaan kuulosta hyvältä, vaikka niin kovasti haluaisin näistä tykätä... Ensimmäinen YUP-levy jonka ostin oli 90-92 joskus vuonna 1993 ja siitä lähtien olen levyt hankkinut kun ne ovat ilmestyneet, joten kyse ei voi olla siitäkään, että tykkäisin uudemmista ja en nyt "ymmärtäisi paluuta juurille" tms. Ja tuo 90-92 on kyllä paras YUP-levy, minun mielestäni. Olen kyllä pitänyt kaikista muistakin levyistä, mutta tämä nyt oli vaan suorastaan paska levy.

Kaippa se täytyy kuitenkin tulevaisuudessakin YUP:n levyt hankkia, mutta nyt kyllä odotukset romahtivat seuraavia levyjä ajatellen.

Että tämmöinen, vähän erilainen, mielipide tähän väliin. Täytyy toivoa, että keikalla asia korjaantuisi ja "ymmärtäisin" näidenkin biisien hienouden...
Nimismies
13.05.2005 12:54:34
Näyttäisipä olevan sama setti kuin mitä vetäsivät täällä Ylivieskassa viime viikon perjantaina.

Jaa kappas, sinäkin olit siellä. Jaajoo, jäsenkuvauksen perusteella tunnistankin miehen. Minä kyllä viihdyin vallan pirun hyvin, mitä nyt muutama känniääliö ärsytti.

"Minä olen myyrä!!". Prkle.
"Life is only about fucking and staying online." - Jim Goldworth
alanko
13.05.2005 14:13:50
En kyllä ihan yksi yhteen allekirjoittaisi näitä "paluu juurille" -määritelmiä uudesta levystä. Siinä mielessä toki joo, että materiaali on usein hyvinkin poukkoilevaa ja - sanotaan nyt sitten - progressiivista verrattuna pariin kolmeenkin aikaisempaan levyyn, mutta mielestäni se on toteutettu kuitenkin eri keinoilla kuin silloin 90-92 -levyn aikoihin, tai jopa vielä TT&TT -levyyn verrattuna.

Tuo "paluu juurille" vaan vähän särähtää korvaan, kun ei tätä nyt kuitenkaan ihan suoraan voi 10-12 vuoden takaiseen materiaaliin - saati sitten vielä vanhempaan, niihin oikeisiin "juuriin" - verrata.

Joo huono sanavalintahan tuo paluu juurille oli, mutta tarkoitin sillä nimenomaan tuota aika lailla erilaista meininkiä kuin parilla viime levyllä. Tosiaan ihan eri saundimaailmahan tässä on verrattuna vaikka TT&TT:hen. No täytynee vielä yrittää antaa tilaisuus tällekin levylle, mutta heikolta se meininki vaikuttaa...

Oon tosiaan yrittäny kuunnella levyä kotona kaikessa rauhassa kansilehteä selaillen, autoa ajaessa ja töissä töiden teon taustamusiikkina, mutta ei se vaan oo iskeny. QStokkia odotellessa...
bedlam
13.05.2005 14:21:38

No täytynee vielä yrittää antaa tilaisuus tällekin levylle, mutta heikolta se meininki vaikuttaa...

On se kumma miten samana vuonna syntyneillä, samat harrastukset omaavilla, YUP:ta lähes alusta diganneilla voikin olla uutukaisen levyn kohdalla näin erilaiset korvat! :)
http://www.mikseri.net/kiasma
sellisti
13.05.2005 14:29:45
Joo huono sanavalintahan tuo paluu juurille oli, mutta tarkoitin sillä nimenomaan tuota aika lailla erilaista meininkiä kuin parilla viime levyllä.

Joo, mä en niinkään tarkoittanut sua vaan niitä lukuisia levyarvostelijoita, jotka otsikoivat kritiikkinsä "YUP:n paluu juurille" sen kummemmin miettimättä, mitä ne juuret oikeasti ovat ja missä nyt mennään.

Oon tosiaan yrittäny kuunnella levyä kotona kaikessa rauhassa kansilehteä selaillen, autoa ajaessa ja töissä töiden teon taustamusiikkina, mutta ei se vaan oo iskeny.

Tee niin kuin mulla kävi; unohdin tarkoituksella sen levyn muutamaksi päiväksi, ja johan rupesi kummasti soimaan biisit päässä! Sitten kun tauon jälkeen taas kuuntelin, niin kas kummaa - aloin tykätä.
alanko
13.05.2005 14:30:10
On se kumma miten samana vuonna syntyneillä, samat harrastukset omaavilla, YUP:ta lähes alusta diganneilla voikin olla uutukaisen levyn kohdalla näin erilaiset korvat! :)

Sepä tässä itseäkin ihmetyttää :)
Hööki
13.05.2005 15:51:59 (muokattu 21.07.2005 02:40:50)
zzzzzzzzz
No pilluhan se on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)