LMN 12.05.2005 11:23:16 | |
---|
Itselleni ehdottomasti tärkein yhtye hevin saralla. Taisi olla juurikin vuonna 1995 X-Factorin ilmestyessä, jolloin ensimmäisen kerran kuulin meideniä. Top 40:ssä tuli Man on the Edgen video ja olin aivan myytyä miestä Nickon patteriston vuoksi :) Koko tuotanto löytyy nykyään hyllystä ja koneellakin on jonkin verran materiaalia (lähinnä live-bootleggeja) mm. Somewhere on the Road -kiertueelta. Rakkaimmat levyt löytyvät kulta-ajalta: Somewhere in Time ja Seventh Son. Etenkin seiskan Infinite Dreams ja nimikkokappale saavat aina kylmät väreet kulkemaan selässä. On totta, että suurin osa kappaleista on hyvinkin pitkälle samasta muotista valetut, mutta aina niistä jotain uusia juttuja löytää... Välillä menee todella pitkiäkin aikoja ilman rautaneitoa, mutta nytkin tämän ketjun innoittamana ja ensi kesän keikkaa odotellessa tuli Fear of the Dark kaivettua levyhyllystä esille ja stereoihin pauhaamaan! Nyt soi: Iron Maiden - Fear is the Key Up the Irons! |
Basil79 12.05.2005 11:57:48 | |
---|
Minusta tuo Death On the Roadin olisi pitänyt olla dokumentaatio levyn teosta ja seuranneesta kiertueesta. Lisänä sinne sitten nuo DOD biisit livenä boonuksiksi jne.. Eli siis toisinpäin kun on tehty. Tästä livelevystä jää kyllä itselleni ikävä rahastuksen maku, vaikka olenkin paatunut maidenfani since 1992. No tuo tulee kuitenkin hankittua pitkälti tuon dokumentin takia ja onhan siellä DOD biisien lisäksi Lord Of the flies Brucen laulamana mikä kiinnostaa kovasti. Ei nuo perinteiset kiinnosta enää taas uusina liveversioina...... |
Squirrel 12.05.2005 12:28:47 | |
---|
Iron Maiden on yksi harvoista bändeistä, jota tulen kuuntelemaan hautaan asti.Maidenia on tullut kuunneltua ala-asteelta asti , eli reilu 10 vuotta.Tärkein bändi minulle tässä maailmassa. Maidenin 1982 - 1988 -vuosien ura on aivan huippua. Nykytilanne on myös aivan mahtava tällä bändillä.Iron maidenin suosio täällä Pohjoismaissa on erinomainen, keikat myydään loppuun hetkessä. Up The Irons! Be Quick Or Be Dead ! |
sellisti 12.05.2005 13:12:54 | |
---|
Ei.Tästähän voisi jauhaa enemmänkin ,mutta sanottakoon nyt ,että Maiden ei ole sointupohjaista musiikkia. Miksikö? No soittakaapa vaikka Trooper pelkillä soinnuilla ja verratkaa.Jos ette huomaa merkittävää eroa - unohtakaa koko juttu. Sepä se. Siinähän se onkin kun bändi on onnistunut piilottamaan hyvin samankaltaisia sointukulkuja niin monen erilaisen kitarariffin alle, ettei niitä välttämättä äkkiseltään edes huomaa samankaltaisiksi. Mutta otapa ne riffit pois niin johan olis vaikea tunnistaa biisiä. Sehän kertoo vaan siitä että toimiva idea kestää monta erilaista toteutustapaa. "Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?" |
Sahtimies666 12.05.2005 13:24:41 (muokattu 12.05.2005 13:25:58) | |
---|
ääntänyt aitoa hevimetallia Ite en oo ikinä tykänny maidenistä...mutta sellanen kysymys: Onko se nyt sitten metallia? ite en osaa ainakaan mieltää maidenia metalliksi... edittiä:Tarkotus nyt ei oo sit vittuilla... vaan tämä oli rehellisen tyhmä kysymys.. "Prima Nocta" - the right to sleep with any new bride on their wedding night. |
Risto Mustalisä 12.05.2005 13:51:32 | |
---|
Mitäpä siitä, jos biisi toimii. Samalla lailla voisi kyllä harjaantumaton sanoa aika monesta bändistä/musiikkityylistä. Veikkaan, että mummoni mielestä Iron Maiden ja Judas Priestkin kuulostaa yheltä ja samalta. Ja bluesista...ja klassisesta...lista on oikeastaan loputon koska harvemmin nämä tuomitsijat ovat sitten perehtyneet itse musiikkiin. Minusta esim.Panteran koko tuotanto (sitä glam-kautta lukuunottamatta) kuulostaa kahden saman biisin toistolta. Born to be wild - paitsi kotona |
Loistava bändi, täytyy myöntää. Vähän myöhäisherännäinen Maidenin suhteen, mutta hyvää kamaa pojat vääntää ja kuten sanottua, onhan Dickinson ihan älytön laulaja. Myöskin tuo 1,5 vuotta sitten ollut hartwall arenan keikka oli helevetin hyvä. Lavashow niin kuin 4 keikkaansa soittavalla bändillä - siis hyvässä mielessä! ei muuta kun run to the hills sitten vaan! |
kouranka 12.05.2005 14:42:39 | |
---|
Transylvania on ihan loisto biisi! Kun Mustanaamiolla on darra muut pitää turpansa kiinni. |
...And Justice For All 12.05.2005 15:27:41 | |
---|
Ei.Tästähän voisi jauhaa enemmänkin ,mutta sanottakoon nyt ,että Maiden ei ole sointupohjaista musiikkia. Miksikö? No soittakaapa vaikka Trooper pelkillä soinnuilla ja verratkaa.Jos ette huomaa merkittävää eroa - unohtakaa koko juttu. Kaiken kaikkiaan musiikin arvostelu sointukuvioiden perusteella on hieman turhaa yksinkertaistamista. En mä sointuja tarkottanut. Vitosiahan noi on, olisko pitänyt sanoo notta säveliä? Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
KTR 12.05.2005 16:01:33 | |
---|
Ite en oo ikinä tykänny maidenistä...mutta sellanen kysymys: Onko se nyt sitten metallia? ite en osaa ainakaan mieltää maidenia metalliksi... edittiä:Tarkotus nyt ei oo sit vittuilla... vaan tämä oli rehellisen tyhmä kysymys.. Kyllähän se sitä heavy metallia on, vanhan ajan tyyliin. |
Robert 12.05.2005 16:03:57 | |
---|
En mä sointuja tarkottanut. Vitosiahan noi on, olisko pitänyt sanoo notta säveliä? "C, D ja E, Maidenin tapposointukulku millä pohjalla kaikki biisit on tehty, eikö?" Kröhöm... No joo. Aika kulunut juttu alkaa olla. Ei mene kyllä läheskään joka biisi tolla kaavalla. :)
kalamies#4 >-)))>
Punttisika #4 |
Flick 12.05.2005 16:09:41 | |
---|
Tulihan siinä Rock In Rio:n ja Dance Of Deathin välillä se videokokoelma DVD. Vicions Of The Beast, jo nyt en ihan väärin muista. For those about to Rock I salute you..... |
Starlia 12.05.2005 16:31:24 | |
---|
Pitää tähän väliin vielä mainita, että Dickinsonin soolotuotanto hakkaa kyllä nyky-Maidenin mennen tullen. Ennemmin minä paskon hunajaa kuin Iron Maiden tekee esim. Tears Of A Dragon tyylisen helkutin hienon biisin. |
Squirrel 12.05.2005 17:55:26 | |
---|
Pitää tähän väliin vielä mainita, että Dickinsonin soolotuotanto hakkaa kyllä nyky-Maidenin mennen tullen. Ennemmin minä paskon hunajaa kuin Iron Maiden tekee esim. Tears Of A Dragon tyylisen helkutin hienon biisin. Dickinsonin Accident of Birth- ja Chemical Wedding-levyt ovat sen verran kovaa materiaalia, että ei voi väittää vastaan. Be Quick Or Be Dead ! |
...And Justice For All 12.05.2005 18:32:41 | |
---|
"C, D ja E, Maidenin tapposointukulku millä pohjalla kaikki biisit on tehty, eikö?" Kröhöm... No joo. Aika kulunut juttu alkaa olla. Ei mene kyllä läheskään joka biisi tolla kaavalla. Luitko, sanoin etten TARKOITTANUT sointuja. Mitä olis pitänyt sanoa? Ihan sama mitä intetään, 90% biiseistä perustuu samaan kaavaan tavalla tai toisella. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
meanbone 12.05.2005 18:36:29 | |
---|
Dickinsonin Accident of Birth- ja Chemical Wedding-levyt ovat sen verran kovaa materiaalia, että ei voi väittää vastaan. Olen täysin samaa mieltä. “I am hoping that I can be known as a great writer and actor some day,” Seagal once said, “rather than a sex symbol.” -Steven Seagal |
Necromuru 12.05.2005 18:43:33 | |
---|
Taisi olla meikäläisen musiikilliselle kasvulle suurin käänne kun Maidenin näin -03 kesällä. Ja Murrayn kitaranheittelyt on parhautta. Arvostus bändiä kohtaan tosiaan nousi parilla potenssilla kun luin tuon Run To The Hills kirjan. Senverta kovasti on Harrison yhtyeen eteen työtä tehnyt että hattua nostan ja kumarran. Tämä on mielipiteeni ja yhdyn siihen täysin. |
Spawn 12.05.2005 18:58:52 | |
---|
Ja Murrayn kitaranheittelyt on parhautta. Kyllä se on Gers joka sitä keppiään nakkelee. |
Lappis 12.05.2005 20:04:22 | |
---|
Taisi olla meikäläisen musiikilliselle kasvulle suurin käänne kun Maidenin näin -03 kesällä. Ja Murrayn kitaranheittelyt on parhautta. Arvostus bändiä kohtaan tosiaan nousi parilla potenssilla kun luin tuon Run To The Hills kirjan. Senverta kovasti on Harrison yhtyeen eteen työtä tehnyt että hattua nostan ja kumarran. Mr. Harris, ei Mr. Harrison |
vomithrash 12.05.2005 21:39:53 | |
---|
Yksi parhaista ja tärkeimmistä bändeistä ikinä, ihan minulle henkilökohtaisesti sekä noin yleisesti ottaenkin. Yhtäkään huonoa levyä bändi ei ole tehnyt, eikä varsinaisesti huonoja biisejäkään (lukuunottamatta The Apparitionia), keskinkertaisempia vetoja toki löytyy. Selkeästi parasta levyä on todella vaikea valita, mutta jos nyt kirveellä uhaten pakotettaisiin valitsemaan niin kallistuisin Somewhere In Timen puoleen. Aliarvostettu klassikko! Blaze Bayleyn aikaiset levyt ovat myös todella aliarvostettuja, etenkin The X-Factor on synkkyydessään erinomainen levy. Tosin eipä miehestä tietenkään Dickinsonin korvaajaksi ollut, mutta noille levyillä joilla lauloi, sopi mielestäni ihan hyvin. IF YOU DON'T LIKE IRON MAIDEN YOU DON'T LIKE HEAVY METAL! |