Aihe: Keskustelua Iron Maidenista
1 2 3 4 543 44 45 46 47
Mechanizm
11.05.2005 21:12:59
Somewhere in Timen ilmestymisestä asti on kuulunut lempibändeihin. Kolme kertaa nähty livenä ja Harrisin nimmari on tarttunut matkaan. Useampi vuosi 90-luvulla tuli oltua ilman, mutta nyt taas kolisee.
"Forever is a long time" - Yngwie Malmsteen
MV
11.05.2005 21:13:10 (muokattu 11.05.2005 21:13:55)
En mitenkään järkyttävän paljon tykkää mutta ohan ne hitit ihan ässä-kamaa. Ite omistan vaan tuon Rock in rio-dvd:n mutta sehän on helvetin kova paketti. Ihan loistava fiilis keikalla! Aika sympaattista nähdä vanhat äijät pomppimassa lavalla noinkin innostuneena meiningistä vieläkin:)

Ja sanottakoon vielä että Dave Murray on yksi tyylitajuisimmista tiluttajista ja jos Suomeen vielä ensi kesän jälkeen tulevat niin varmaan täytyy silloin olla viimeistään paikalla...
mitä tähän pitäis laittaa perkele?
sellisti
11.05.2005 21:35:20
Itse en ollut kovinkaan suuri Iron Maiden -fani, kunnes kuulin biisin Run To The Hills, joka valaisikin paljon.

Se oli tosiaan varmaan eka biisi jonka kuulin, mutta varsinaisesti tutustuminen alkoi Somewhere In Time -albumista, jonka tilasin yhtenä kolmesta tutustumistarjouslevystä Fazerin musiikkikerhoon liittyessä. (Muut kaksi olivat Bon Jovin Slippery When Wet ja Acceptin Hungry Years.) Levy oli tuolloin (-86) uusi, joten olen ollut siis kymmenvuotias (huh.) Tiukka mutta melodinen musa tarttuvilla kitarariffeillä ryyditettyinä vei mukanaan pojankoltiaisen, ja monen vuoden ajan uudet levyt olivat aina ns. pakkohankinta-osastoa. Myös vanhemmat julkaisut toki hankin, joskin DiAnno vaati vähän totuttelua ennen kuin aloin tykätä. Baileyn astuttua remmiin kiinnostus vähän lopahti, vaikkei hänen aikainen tuotantonsa varsinaisesti kai huonoa olekaan. Ei vaan ole ollut oikein kiinnostusta tutustua kun on niin tottunut Dickinsoniin. Brave New Worldin hankin vähän aikaa sitten Brucen paluusta innostuneena, ja ihan kelpo levy onkin, vaikka se vanha hohto ei ehkä ihan enää niin kirkkaasti mukana. Livenä en ole harmi kyllä päässyt todistamaan.

Summa summarum: Yksi parhaista lajissaan, kestää kuuntelua ja parhaat levyt klassikoita. Diggaan kybällä.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Deathrace King
11.05.2005 21:53:11

Ihan loistava fiilis keikalla! Aika sympaattista nähdä vanhat äijät pomppimassa lavalla noinkin innostuneena meiningistä vieläkin:)

Eiköhän sitä itse pomppisi vaikka 100 vuotiaana, jos saisi soittaa 250 000 päiselle hullulle Brasilialaisyleisölle ;)

Rock In Rio on kyllä parhautta.
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!!
Nassu Muunvalo
11.05.2005 21:59:48
Pistetään vaikka tänne, että Maiden julkaisee Death On Tour -DVD:n ja -CD:N ens elokuussa. Keikka kuvattu Dortmundista.

www.ironmaiden.com

Mahtavaa, taas uusi Maiden dvd, jonka joutuu ostamaan. Samat vanhat biisit jälleen kerran uusissa kuoseissa! Loistavaa.

Ps. "Early Days" -dvd:ssä on kuulemma piilotettuja ekstroja. Miten ne saa esiin?
Keskivartalo betonia!
Antti1997
11.05.2005 22:03:42
Itse löysin Maidenin vasta viime keväänä, biisin Aces High myötä (kuinkas muuten... :P), sittemmin on jokunen albumi ja muutama dvd tullut hankittua, ja etenkin tuo Rock in Rio on yksi kovimmista live-dvd:istä mitä olen nähnyt.
Ärlä #024
Pelsi
11.05.2005 22:05:13
Mahtavaa, taas uusi Maiden dvd, jonka joutuu ostamaan. Samat vanhat biisit jälleen kerran uusissa kuoseissa! Loistavaa.

No voi vittu. Tarvitseeko maailma enää uutta liveversiota Run to the Hillsistä tai Number of the Beastista? Joudunhan ostamaan tuonkin pitääkseni kokoelmani ajan tasalla. Onneksi DoD-biisejä on suhteellisen paljon:
WILDEST DREAMS
WRATHCHILD
CAN I PLAY WITH MADNESS
TROOPER
DANCE OF DEATH
RAINMAKER
BRAVE NEW WORLD
PASCHENDALE
LORD OF THE FLIES
NO MORE LIES
HALLOWED BE THY NAME
FEAR OF THE DARK
IRON MAIDEN
JOURNEYMAN
THE NUMBER OF THE BEAST
RUN TO THE HILLS
Kalamies #3 >-)))>
Holy Diver
11.05.2005 22:05:34
Ps. "Early Days" -dvd:ssä on kuulemma piilotettuja ekstroja. Miten ne saa esiin?

Tällaista maidenfans.comissa:

Hidden Extras

The so-called "Easter eggs" (I personally find this expression rather silly) are quite easy to find. On the second DVD, their appear on every menu when you highlight the "Main Menu" option and press the arrow down once more. The West Ham hammers will then be visible in the top right-hand corner of the screen. All you have to do is hit "enter" and enjoy.

These hidden extras comprise the following (in no particular order):

* Jeff Daniels – Riot at the Queen Elizabeth
* Terry Wapram – Catching fire on stage
* Bob Sawyer – Eventful gig at the White Lion
* Doug Sampson – 'I Wish I Was Back On The Farm'
* Rod Smallwood – Lost in Japan with Nicko
* Rod Smallwood – Going through the customs with Steve
* Ross Halfin – The "Rod Faces" photo sessions
* Barry Drinkwater – Driving through Europe without a license
* Bruce Dickinson – An evening with Ozzy
lapio
11.05.2005 22:26:05

Joskus yläasteella tuli aloitettua maidenin kuuntelu. Ei ole pitkään aikaan enää urakalla tullut kuunneltua eikä soiteltua noita biisejä. Ihan hyvää tavaraahan ne ovat ja potkivat edelleen, vaikka ovatkin aika tarkasti läpi kuunneltuja. Uudetkin Brucen kanssa tehdyt levyt miellyttävät kovin.

Suurin osa levyistä löytyy hyllystä. Kaikkia kokoelmia ja dvd:itä en edes aio alkaa ostamaan.
"I refuse to play your Chinese food mind games!" . Pasin seikkailut.
Gulo
11.05.2005 22:46:04
Biisit aika AC/DC meininkiä; kun yhden biisin on kuullut, on kuullut melkein kaikki.
Mitäpä siitä, jos biisi toimii. Samalla lailla voisi kyllä harjaantumaton sanoa aika monesta bändistä/musiikkityylistä. Veikkaan, että mummoni mielestä Iron Maiden ja Judas Priestkin kuulostaa yheltä ja samalta.
KTR
11.05.2005 22:52:40
Kyllä se Maiden on perskuleen kovaa. Parasta levyä en osaa sanoa, koska kaikilla on hyviä ja myös vähemmän hyviä biisejä. Erityisesti Powerslaveen mulla on kaksijakoinen suhtautuminen. Puolet ihan ässäbiisejä ja loput sitten..vähemmän ässää. Löytyy levyt ekasta Seventh Soniin asti lukuunottamatta livejuttuja. Brucen aikaiset on ehdottomasti parempia kuin D'iannon. Kyllähän ne sitä samaa sointukulkua kierrättää, mutta kyllä mun mielestä hyvin sitä toistoa on vältetty. Aces High:n musavideossa tiivistyy mun mielestä jotain oleellista heavy metallista. Äijät heiluu kireissä housuissa ja laulaa hävittäjistä ja sodasta kuin innokkaat pikkupojat. Siinä on sitä metallia ja meininkiä. Livenäkin nähty ja kyllähän ne vanhat sedät heiluu enemmän kuin useimmat nuoret bändit. Erityisesti Brucen kunto jaksoi hämmästyttää.
sellisti
11.05.2005 23:10:55 (muokattu 11.05.2005 23:11:48)
Biisit aika AC/DC meininkiä; kun yhden biisin on kuullut, on kuullut melkein kaikki.

Tämähän se suosittu klisee on. Mutta mitä enemmän tuotantoon perehtyy, niin sitä enemmän huomaa miten paljon siinä on vaihtelua. Eihän DiAnnon aikaista Maidenia kaikkine punk-vaikutteineen nyt ihan suoraan voi edes verrata vaikkapa Seventh Son... tai No Prayer... -levyihin. Jopa AC/DC:stä löytyy sitä vaihtelua, kun jaksaa kuunnella. Mutta se nyt ei kuulu tähän ketjuun.
"Mitäs sinä teet työkses?" "Minä olen muusikko." "Ai... jaha. Onkos vaimos sitten oikeissa töissä?"
Flick
11.05.2005 23:20:45

Onhan silla Rock In Riolla kieltämättä kova meno, mutta mua vaan ärsyttää siinä niitten kuvauskohteiden(??) älyttömän nopea vaihtelu. Ei ole yhdessäkään biisissä yhden kameran kuvaa varmaan kolmea sekuntia pidempää putkeen. Ei saa sellasta selkeää kokonaiskuvaa....
For those about to Rock I salute you.....
Spawn
11.05.2005 23:36:30 (muokattu 11.05.2005 23:36:59)
Onhan silla Rock In Riolla kieltämättä kova meno, mutta mua vaan ärsyttää siinä niitten kuvauskohteiden(??) älyttömän nopea vaihtelu. Ei ole yhdessäkään biisissä yhden kameran kuvaa varmaan kolmea sekuntia pidempää putkeen. Ei saa sellasta selkeää kokonaiskuvaa....

Joo, Harrisin mahtavaa asiantuntevuutta ne nopeat leikkaukset. Sen takia tässä kauhistellaankin tulevaa julkaisua. Muutenkin mielestäni tuo tuleva julkaisu on täysi rahastus, koska vastahan tässä tuli Rock in Rio ja välissä julkaistiin mitä? Yksi albumi! Ja settilistakaan ei taas niin kauheasti eroa. Taas tämmöinen "tosi-faneille" ja sellaisille, jotka eivät ole muihin maidenin livetaltiointeihin tutustuneet -paketti. Omaan hyllyyn ei päädy tuo tuleva julkaisu vaikka Maidenia on tullut fanitettuakin paljon ja ensi kesänäkin molemmille keikoille menen. Early Daysin voisi kyllä joskus napata mukaansa.
Phobophile
11.05.2005 23:39:45
Pointsit topikista. Sovitaanko kaikki sitten niin että tähän yhteen topikkiin pannaan ne kaikki jutut uusista kokoelmalevyistä ynnä muista ettei tule taas miljoonaa uutta Maiden topikkia?
Kauko Säädin yhtyeineen esittää kappaleen Remote Control
Spawn
11.05.2005 23:44:54
Pointsit topikista. Sovitaanko kaikki sitten niin että tähän yhteen topikkiin pannaan ne kaikki jutut uusista kokoelmalevyistä ynnä muista ettei tule taas miljoonaa uutta Maiden topikkia?

Mielellään, sillä Maiden-julkaisuja tulee aika tiuhaan tahtiin. Tuskin menee kauan kun Early Daysin aloittama sarja saa jatkoa.
Miksihän tuohon Early Daysiin on niitä promovideoita muuten työnnetty, sillä vastahan se Visions of the Beastikin julkaistiin. Loistava julkaisu onkin, vaikkei kovin tiuhaan käykään soittimessa. On ne videot kuitenkin sen verran kertakäyttökamaa. Bonuksiakin harmillisen vähän.
Rock in Riokin pitäisi ehkä joskus hommata. Tai vähän arvelluttaa, sillä Harrisin leikkauksien takia homma kärsii. Live After Death dvd:lle niin avot, se on siinä. VHS-formaatissa tuo löytyykin jo. Saisi kyllä tulla jo se seuraava Early Days (en usko, että on tuolla nimellä toinen osa) sisältää kyseisen tallenteen. Enemmän mielenkiintoni tosin kohdistuu Somewhere in Timen aikaisiin tallenteisiin.
overtake
11.05.2005 23:59:12

C, D ja E, Maidenin tapposointukulku millä pohjalla kaikki biisit on tehty, eikö?

Ei, vaan E, C, D.

;)
www.stonetabs.tk
FatSam
12.05.2005 06:27:50

Ei, vaan E, C, D.

;)

Paitsi nyt on ollut havaittavissa uudistumista joissain biiseissä suuntaan A, F, C, G. Ja modulaatiot tuosta.
Joskus ilmestyy vuosisadan thrash-levy.
Risto Mustalisä
12.05.2005 10:58:13
C, D ja E, Maidenin tapposointukulku millä pohjalla kaikki biisit on tehty, eikö?

Ei.Tästähän voisi jauhaa enemmänkin ,mutta sanottakoon nyt ,että Maiden ei ole sointupohjaista musiikkia.

Miksikö? No soittakaapa vaikka Trooper pelkillä soinnuilla ja verratkaa.Jos ette huomaa merkittävää eroa - unohtakaa koko juttu.

Kaiken kaikkiaan musiikin arvostelu sointukuvioiden perusteella on hieman turhaa yksinkertaistamista.
Born to be wild - paitsi kotona
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)