Vondur 16.04.2005 15:23:51 | |
---|
Onko sähkörummuilla hyvä reenata. Kokemuksia /soitto/tuntuma |
Mosse0 16.04.2005 16:52:46 | |
---|
Tänään itseasiassa kun kävin ne tuplikset ostamassa (Päädyin Yamahan ketjuvetoisiin johinkin), kokeilin elämäni ekaa ekrtaa sähörumpuja. Okei, oli niillä ihan hauska soitella, mutta ei minulle. Akustiset on tosimiehen rummut. Maailmassa oli
turhan paljon sanoja
liikkellä eikä sillä,
joka sanoo paljon
ole sana hallussaan |
Barley 16.04.2005 17:11:30 | |
---|
Sähköillä voi ihan hyin opetella kaikenlaista, mihin ei varsinaisesti liity akustisten rumpujen tuntuma ja muut ominaisuudet. Eli vaikka jotkin koordinaatiolta vaikeat uudet asiat tai uusien biisien kulku. Raakasti yleistettynä sanoisin, että sähkörummuilla voi kätevästi opetella soittamaan biisejä, mutta ei rumpuja. But now the holy dollar rules everybody's lives. Gotta make a million doesn't matter who dies. |
joHa 16.04.2005 17:22:59 | |
---|
Akustiset on tosimiehen rummut. Samaa mieltä. Mutta koska akustisia rumpuja ei voi esim. kerrostalossa soittaa, on sähkörummut hyvät treenailuun. Itelläni on akustiset treenikämpällä ja sähkörummut kotona. Ei tunnu yhtään niin orvolta hypätä sine "oikeeseen" kiskaan kun kotona naputtaa sähkörumpuja. Olen, siis rummutan. |
wavelength 16.04.2005 18:35:25 | |
---|
Sähkörummuilla on hyvä ja mukava treenata timea, koska moduulissa yleensä on jonkin sortin klikki tai jopa valmiita sekvensoituja biisejä. Myös settikoordinaation ja interdependencen harjoittelu onnistuu hyvin. Oikeaa soittotatsia pitää sitten harjoitellakin ehdoilla rummuilla ja pelleillä. Pastilli? |
Deino 16.04.2005 18:37:40 | |
---|
Sähkörumpujen tuntuma verrattuna oikeisiin rumpuihin on todella huono. Eivät mitenkään pärjää akustisille. Ne sopivatkin sitten johonkin kerrostaloon kun voi vetää vaikkapa kuulokkeet päässä. |
aarnikotka 17.04.2005 11:02:51 | |
---|
Raakasti yleistettynä sanoisin, että sähkörummuilla voi kätevästi opetella soittamaan biisejä, mutta ei rumpuja. Sähkörumpujen tuntuma verrattuna oikeisiin rumpuihin on todella huono. Eivät mitenkään pärjää akustisille. Ne sopivatkin sitten johonkin kerrostaloon kun voi vetää vaikkapa kuulokkeet päässä. Taasko tämä asia pitää ottaa puheeksi. Sähkörummut on ihan eri soitin, kuten kontrabasso ja sähköbasso. Tai akustine - ja sähkökitara. Itselläni on molemmat ja käytän soittaessani molempia tarpeen / biisin mukaan. Totta kai soittotuntuma on erilainen. Molemmat ovat lyömäsoittimia, kuten vibrafonikin, joka sekin on ihan erilainen soitettava. Sähköisissä on iso soundimaailma ja muunneltavuus. Soundia voi vaihtaa vaikka kesken biisin. Mutta huonompi dynamiikka ja vaatii jossakin määri erilaisen soittotekniikan kuin akustiset. Mutta molemmille löytyy paikkansa. Puhuisinkin siis mieluummin sähköisistä ja AKUSTISISTA, kuin sähköisistä ja oikeista kyllä ne SÄHKÖRUMMUTKIN ON IHAN OIKEAT RUMMUT. Ovat siis ihan eri soittimia |
aarnikotka 17.04.2005 11:10:35 (muokattu 17.04.2005 11:23:59) | |
---|
Sanoikohan ensimmäinen sähköbasisti, että ei ole yhtään oikean basson tuntuinen. Voisin tehdä tähän pitkän listan soittimista joissa on erilainen soittotuntuma, kuten: puhaltimia: Huilu ja saksofoni. tai kosketinsoittimia: Urkuharmooni ja syntikka. jne........ |
Aimo 17.04.2005 13:54:31 | |
---|
Sähkörummuissa on ehkäpä suuremmat tatsierot kuin akustisissa, koska on sähkörumpuja, joissa on padit ja sitten semmosia kalvollisia. Niissä, joissa on kalvot, tatsi on aika lähellä akustisia, että kerrostalotreenaamisen mahdollisuus houkuttelisi semmosia ostamaan, mutta kyllä minä keikat ainakin mieluummin akustisilla soittasin. Menkää kotiinne ja kuskaa housuunne, niin ymmärrätte lapsianne paremmin. |
Klooni 17.04.2005 18:29:02 | |
---|
Noh kun väsätään laulajan rivariin kotistudiota niin käytännössä ainoa vaihtoehto on sähkörummut. Ei melua ja äänet menevät kahdella piuhalla räkkiin, helppoa ja yksinkertaista. Mielestäni sähkörummuilla on ihan ok treenata, vaikka tatsi sun muut ei akustista vastaakkaan niin varmaa on se että tunti per päivä, silloin kun ei olla kämpillä, sähkörummuilla on paljon parempi kuin ettei soita mitään ... Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna !
http://kloonin.omaservo.net/ |
Outkast 17.04.2005 18:59:05 | |
---|
Voisin tehdä tähän pitkän listan soittimista joissa on erilainen soittotuntuma, kuten: puhaltimia: Huilu ja saksofoni. Anteeksi nyt vain, mutta huilulla ja saksofonilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Omakuvassani on kumut joissa on PINSTRIPET. |
aarnikotka 17.04.2005 19:56:44 | |
---|
Anteeksi nyt vain, mutta huilulla ja saksofonilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Ymmärsit yskän. Ei nimittäin olekkaan, muuta kun se, että ovat molemmat puhaltimia. Kaalisoppaa voisi syödä vaikka täydellä vatsalla! |
drummer89 17.04.2005 20:28:58 | |
---|
Mulla on sähkörummut, että akustiset rummut.Kyllä niillä on erilainen tuntuma kun rupeaa vertailemaan,mutta sähkösetissä on sitä luksusta esim.clikki,erilaiset äänet eikä tarvi virittää tai ostaa uusia kalvoja ja voi soittaa kerros ,että rivitaloissa!! Sähkörummuilla pystyy treenaamaan melkein samalla tavalla kuin akustisilla mutta kyllä lyönnin erottaa kun lyö sähköihin tai akustisiin.. oma mielipide on että sellaset olisi hyvä omistaa....Minulta vaan ostamaan ku olisi myynnissä..(Pakko myydä koska on isoveljen setti eikä ole rahaa ostaa sitä pois). Pieni setti päältä kaunis... |
henkka8 10.05.2005 10:14:23 | |
---|
Sähköillä voi ihan hyin opetella kaikenlaista, mihin ei varsinaisesti liity akustisten rumpujen tuntuma ja muut ominaisuudet. Eli vaikka jotkin koordinaatiolta vaikeat uudet asiat tai uusien biisien kulku. Raakasti yleistettynä sanoisin, että sähkörummuilla voi kätevästi opetella soittamaan biisejä, mutta ei rumpuja. juuri noin. motoriikka kordinaatio harjoitukset, mutta ei ne oikein esim. rudimenttien treenaukseen sovi, kun tuntuma on niin erilainen. .tx7qut3. |
HeavyMachinery 10.05.2005 10:50:25 | |
---|
Anteeksi nyt vain, mutta huilulla ja saksofonilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Poikkihuilu ja saksonfoni =samat sormitukset. Minä tiedän - siis pelkään ! |
Pena 11.05.2005 11:42:35 | |
---|
eihän niissä ole oikeeta tuntumaa, mutta onhan ne ihan hyvät, jos kotona ei voi akustisia rumpuja soittaa. Sähkörummut on hyvät äänittäessä kun ei tarvitse mikkejä. |
NRJ 11.05.2005 13:30:15 | |
---|
Puhuisinkin siis mieluummin sähköisistä ja AKUSTISISTA, kuin sähköisistä ja kyllä ne SÄHKÖRUMMUTKIN ON IHAN OIKEAT RUMMUT. Ovat siis ihan eri soittimia Sillä lailla! Täysin samaa mieltä. Omistan itse molemmat ja olen päätynyt samaa ajattelemaan. Ainoa asia mihin ei koskaan totu on jääpuikko perseessä. |
voi soittaa kerros ,että rivitaloissa!! Kyllä minä ainakin hakkaan ihan akustisia rivitalossa.. Eikä haittaa mua yhtään xD Se on vaan tahdonasia.. Ja taas pääsee siihen pointtiin, että ihan säännöstenhän mukaan akustisia soittimia saa soittaa inhimillisissä aikatauluissa vaikkapa kerros-tai rivitalossa... Itse en juurikaan ole harkinnut edes sähköisten ostamista.. Sitten ehkä, kun opiskelemaan lähtö tulee eteen.. Mosh your ass off!!! |
markkuliini 12.05.2005 01:11:29 | |
---|
Poikkihuilu ja saksonfoni =samat sormitukset. Hehee. Huilu on monen bigband-fonistin kakkossoitin. Plussaa yleissivistyksestä. www.vasamayhtye.com |
HeavyMachinery 14.05.2005 04:02:20 | |
---|
Hehee. Huilu on monen bigband-fonistin kakkossoitin. Plussaa yleissivistyksestä. Kyllä vanha fonisti tietää.. Minä tiedän - siis pelkään ! |