fox 06.05.2005 14:05:25 | |
---|
Jyväskylän Musapörssissä on asiakkaalta myynnissä tuollainen Gibsonin Doublecut, hintaa 1950euroa. Ei oo halpaa, Suomessa, ei... Omani tuli Teksasista ja on "trans black"-värinen..Tulleineen, posteineen ja kuluineenki jonkun 650 euroo halvempi..olkoonkin että postikulut on aika holjakkaat.. ja silloin meni alvit ja muut vielä postikuluistakin.. |
Kossu 06.05.2005 14:57:12 | |
---|
SG:llä on soittanut yllättän moni legenda ottaen huomioon ettei sillä ole 50-luvun blues-, country ja rock-legendojen tukea kuten Lepalla, Stratolla, 335:llä ja Telellä. Muutama suuri vaikuttaja puuttuu vielä: Jerry Garcia uransa alussa John Cippolina joka taas sai aikaan sen että Manin Micky Jones ja Deke Leonardo soittivat niillä. Carlos Santana uransa alussa (silloin kun sitä voi kuunnella). Doorsien Robby Krieger Sladen Dave Hill (Custom ) ja Noddy Holder (Junior) Blue Öyster Cult Geroge Harrison (ei paljon mutta soitti kuitenkin) Keith Richards (enemmän kuin Les Paulilla) Hilton Valentine (huono kitaristi mutta Animals oli massiivisen suosittu joten se toi SG:lle 60 luvulla näkyvyyttä.) John Mc Laughlin (tosin taas se tuplakaula) Zal Cleminson (loistavasta Sensational Alex Harvey Bandistä) Johny Marr Ja tietenkin oma suuri vaikuttajani Spinal Tapin Nigel Tufnel ja hänen valkoinen Juniorinsa. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Artist 06.05.2005 15:05:08 | |
---|
Keith Richards (enemmän kuin Les Paulilla)
Däh? Ootko varma? Mitään mistään tietämättömänä en saisi tietenkään epäillä, mutta mä en koskaan nähnyt edes kuvaa, jossa Keith vetäisi SG:llä, sen sijaan LP Customilla ynnä johdannaisilla olen nähnyt paljonkin vetävän. Mick Taylor taisi muuten soittaa SG:llä melko paljon, ainakin muistelisin näin. I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker!
*Bella Italia #10* |
vimpio 06.05.2005 15:11:45 | |
---|
Ile Kallio ja Albert |
Kossu 06.05.2005 16:12:34 (muokattu 06.05.2005 16:17:05) | |
---|
Kyllä Ketihillä oli kausia jolloin se soitteli SG:llä. Katso 70-luvun taitteen keikka ja etenkin studio-kuvia. Albert ei kai ole soittanut kovinkaan paljon SG:tä (vaikka on sillä varmasti sellainen ollut) mulla Ile Kallio taas useinkin. Ai niin jäi yksi iso nimi pois: Les Paul itse tosin kepin nimi oli silloin vielä Les Paul - eikä herra Les Paul pitänyt SG:tä juuri minään - mutta pakkohan sen oli sitä soittaa. Sitähän otti sitten päähän rankasti kun SG myi paljon paremmin 60-luvlla kuin mitä Les Paul oli myynyt 50-luvulla. Siitäkin huolimatta että 50-luvun alku oli folk-buumin takia akustisten kitaroiden aikaa ja sähkökitaroiden mynti laski. PS: Huolisin muuten kernaasti Les Paulin: Les Paul Now - levyn kannessa olevan kaksimikkisen valkoisen Les Paul Customin - mistähän sen löytäisi. http://www.everythingsg.com/adverts/Les%20Paul%20Now%20Rec.jpgChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Necromuru 06.05.2005 16:30:32 | |
---|
En minä ainakaan. En ainakaan silmät auki. Tiedämme kyllä ettet pidä SG:stä. Ja ne jotka eivät tiedä niin tuskin kuolevat ilman sitä tietoa. Jatkakaa... Tämä on mielipiteeni ja yhdyn siihen täysin. |
Tiedämme kyllä ettet pidä SG:stä. Ja ne jotka eivät tiedä niin tuskin kuolevat ilman sitä tietoa. Onhan se jo päivän selvää että Jucciz sedälle on lähes turha mennä tarjoamaan SG:tä soitettavaksi. EDIT: Kertokaahan mulle, että milloinka SG:tä on alettu valmistamaan sarjatuotantona, ja milloinka se on suunniteltu? Auttakaa pöljää! |
fox 06.05.2005 19:40:29 | |
---|
Kertokaahan mulle, että milloinka SG:tä on alettu valmistamaan sarjatuotantona, ja milloinka se on suunniteltu? Auttakaa pöljää! Les Paul uusiomalli korvas tuon klassisen LP: 1960-61 eli 1961 ei enää ainuttakaan LP-mallista kitaraa lähtenyt tehtaalta, sen sijaan noita "kaksisarvisia" 5815 kpl. Eniten eli 2151 oli 1-mikkistä Junioria. LP(SG-malli) Custom maksoi 3 mikkeineen 425 dollaria ja Std 290 dollaria. Kun Gibsonin ja Lester Polfusin sopimus umpeutui 1961-62 poistui teksti "Les Paul model" siitä kaulan ja etumikin välistä. Kitarat tunnettiin siitälähtien SG- eli Solid Guitar- malleina. Suunnittelu varmaankin oli alkanut jo hyvissä ajoin 1960... |
Ekku01 06.05.2005 20:24:23 (muokattu 06.05.2005 20:25:28) | |
---|
Kaikki meikäläisen tuntemat SG-hemmot ovatkin jo tainneet tulla sanotuiksi. Rossingtonin Garyn meinasin heittää, mutta sekin tuolla jo oli. Mutta tätä ei ole tainnut vielä olla: Robert Dahlqvist (Hellacopters). Soittaa ainakin "Carry me home":n videolla Epiphonen SG Customia. Liekö sitten rekvisiittaa vain? Niin ja minä soitan nykyään SG:llä ;o))) |
PoLFus 07.05.2005 17:31:15 (muokattu 07.05.2005 17:32:02) | |
---|
Ja tietenkin oma suuri vaikuttajani Spinal Tapin Nigel Tufnel ja hänen valkoinen Juniorinsa. VÄÄRIN. Sehän oli iki-ihana David St. Hubbins, joka tuolla kepitteli. http://krug.org/unit/spinal/david.jpg "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
hemmo 07.05.2005 18:09:25 (muokattu 07.05.2005 18:09:40) | |
---|
Däh? Ootko varma? Mitään mistään tietämättömänä en saisi tietenkään epäillä, mutta mä en koskaan nähnyt edes kuvaa, jossa Keith vetäisi SG:llä, sen sijaan LP Customilla ynnä johdannaisilla olen nähnyt paljonkin vetävän. Mick Taylor taisi muuten soittaa SG:llä melko paljon, ainakin muistelisin näin. Keeffin 68' mallin SG pöllittiin Olumppiastadionin keikalla 69 tai 70. Mie_ehkä_luulen tietäväni missä se on. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |