Aihe: Ketkä soittaa SG:llä?
1 2 3 4
fox
06.05.2005 14:05:25

Jyväskylän Musapörssissä on asiakkaalta myynnissä tuollainen Gibsonin Doublecut, hintaa 1950euroa.

Ei oo halpaa, Suomessa, ei... Omani tuli Teksasista ja on "trans black"-värinen..Tulleineen, posteineen ja kuluineenki jonkun 650 euroo halvempi..olkoonkin että postikulut on aika holjakkaat.. ja silloin meni alvit ja muut vielä postikuluistakin..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Artist
06.05.2005 15:05:08
Keith Richards (enemmän kuin Les Paulilla)

Däh? Ootko varma? Mitään mistään tietämättömänä en saisi tietenkään epäillä, mutta mä en koskaan nähnyt edes kuvaa, jossa Keith vetäisi SG:llä, sen sijaan LP Customilla ynnä johdannaisilla olen nähnyt paljonkin vetävän. Mick Taylor taisi muuten soittaa SG:llä melko paljon, ainakin muistelisin näin.
I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker! *Bella Italia #10*
vimpio
06.05.2005 15:11:45
Ile Kallio ja Albert
Kossu
06.05.2005 16:12:34 (muokattu 06.05.2005 16:17:05)
Kyllä Ketihillä oli kausia jolloin se soitteli SG:llä. Katso 70-luvun taitteen keikka ja etenkin studio-kuvia.

Albert ei kai ole soittanut kovinkaan paljon SG:tä (vaikka on sillä varmasti sellainen ollut) mulla Ile Kallio taas useinkin.

Ai niin jäi yksi iso nimi pois: Les Paul itse tosin kepin nimi oli silloin vielä Les Paul - eikä herra Les Paul pitänyt SG:tä juuri minään - mutta pakkohan sen oli sitä soittaa. Sitähän otti sitten päähän rankasti kun SG myi paljon paremmin 60-luvlla kuin mitä Les Paul oli myynyt 50-luvulla.

Siitäkin huolimatta että 50-luvun alku oli folk-buumin takia akustisten kitaroiden aikaa ja sähkökitaroiden mynti laski.

PS: Huolisin muuten kernaasti Les Paulin: Les Paul Now - levyn kannessa olevan kaksimikkisen valkoisen Les Paul Customin - mistähän sen löytäisi.

http://www.everythingsg.com/adverts/Les%20Paul%20Now%20Rec.jpg
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Necromuru
06.05.2005 16:30:32

En minä ainakaan. En ainakaan silmät auki.

Tiedämme kyllä ettet pidä SG:stä. Ja ne jotka eivät tiedä niin tuskin kuolevat ilman sitä tietoa.

Jatkakaa...
Tämä on mielipiteeni ja yhdyn siihen täysin.
migeboy
06.05.2005 18:55:18 (muokattu 06.05.2005 19:00:32)
Tiedämme kyllä ettet pidä SG:stä. Ja ne jotka eivät tiedä niin tuskin kuolevat ilman sitä tietoa.

Onhan se jo päivän selvää että Jucciz sedälle on lähes turha mennä tarjoamaan SG:tä soitettavaksi.

EDIT: Kertokaahan mulle, että milloinka SG:tä on alettu valmistamaan sarjatuotantona, ja milloinka se on suunniteltu? Auttakaa pöljää!
fox
06.05.2005 19:40:29

Kertokaahan mulle, että milloinka SG:tä on alettu valmistamaan sarjatuotantona, ja milloinka se on suunniteltu? Auttakaa pöljää!

Les Paul uusiomalli korvas tuon klassisen LP: 1960-61 eli 1961 ei enää ainuttakaan LP-mallista kitaraa lähtenyt tehtaalta, sen sijaan noita "kaksisarvisia" 5815 kpl. Eniten eli 2151 oli 1-mikkistä Junioria. LP(SG-malli) Custom maksoi 3 mikkeineen 425 dollaria ja Std 290 dollaria. Kun Gibsonin ja Lester Polfusin sopimus umpeutui 1961-62 poistui teksti "Les Paul model" siitä kaulan ja etumikin välistä. Kitarat tunnettiin siitälähtien SG- eli Solid Guitar- malleina. Suunnittelu varmaankin oli alkanut jo hyvissä ajoin 1960...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Ekku01
06.05.2005 20:24:23 (muokattu 06.05.2005 20:25:28)
Kaikki meikäläisen tuntemat SG-hemmot ovatkin jo tainneet tulla sanotuiksi. Rossingtonin Garyn meinasin heittää, mutta sekin tuolla jo oli.

Mutta tätä ei ole tainnut vielä olla: Robert Dahlqvist (Hellacopters). Soittaa ainakin "Carry me home":n videolla Epiphonen SG Customia. Liekö sitten rekvisiittaa vain?

Niin ja minä soitan nykyään SG:llä ;o)))
PoLFus
07.05.2005 17:31:15 (muokattu 07.05.2005 17:32:02)

Ja tietenkin oma suuri vaikuttajani Spinal Tapin Nigel Tufnel
ja hänen valkoinen Juniorinsa.

VÄÄRIN. Sehän oli iki-ihana David St. Hubbins, joka tuolla kepitteli.

http://krug.org/unit/spinal/david.jpg
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ
hemmo
07.05.2005 18:09:25 (muokattu 07.05.2005 18:09:40)

Däh? Ootko varma? Mitään mistään tietämättömänä en saisi tietenkään epäillä, mutta mä en koskaan nähnyt edes kuvaa, jossa Keith vetäisi SG:llä, sen sijaan LP Customilla ynnä johdannaisilla olen nähnyt paljonkin vetävän. Mick Taylor taisi muuten soittaa SG:llä melko paljon, ainakin muistelisin näin.

Keeffin 68' mallin SG pöllittiin Olumppiastadionin keikalla 69 tai 70. Mie_ehkä_luulen tietäväni missä se on.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)