Thomas 09.03.2005 09:34:46 (muokattu 09.03.2005 09:35:51) | |
---|
Otsikko kertookin aiheesta jo paljon. Kiinnostaisi kovasti kuulla Petersonin Strobostomp ja VS-2 viritysmittareista! Eli käyttäjä kokemuksia? Ovatko suht helppokäyttöisiä , vaikka todella monipuolisia ovatkin jne? Onko selkeätä järkeä hankkia ed. mainittu viritin jos ei ihan kaikkia ominaisuuksia siitä tarvitsisikaan, vaiko pärjääkö perus bossin spedulla tässä tapauksessa?? Omalla kohdalla ideana olisi ostaa kerralla kunnon vekotin viritystä varten ja nuo vaikuttaisivat juuri sellaisilta, mutta vielä kuitenkin kukkarolle sopivissa rajoissa! |
Pauli 09.03.2005 13:06:33 | |
---|
Otsikko kertookin aiheesta jo paljon. Kiinnostaisi kovasti kuulla Petersonin Strobostomp ja VS-2 viritysmittareista! Eli käyttäjä kokemuksia? Ovatko suht helppokäyttöisiä , vaikka todella monipuolisia ovatkin jne? Onko selkeätä järkeä hankkia ed. mainittu viritin jos ei ihan kaikkia ominaisuuksia siitä tarvitsisikaan, vaiko pärjääkö perus bossin spedulla tässä tapauksessa?? Mulla on VS-2, perusviritys on aika helppoa, en ole vielä joutunut manuaaliin tarttumaan. Huomattavaa on kuitenkin että koska se on todella tarkka, on viritys vähän hitaampaa kuin "normaali" mittarilla. Tuo Boss on varmasti keikkakäytössä monelle ihan tarpeeksi hyvä, mutta intonaation säädössä tämä on aivan ehdoton. Kerran kun tän kanssa laittaa hienovireen kohdalleen niin ei enää tee mieli alkaa millään muulla virittämään. Tosin maailmalla on puhuttu että Strobostomp olisi nopeampi ja helpompi keikkakäytössä, joten kannattaa kokeilla sitäkin. Omalla kohdalla ideana olisi ostaa kerralla kunnon vekotin viritystä varten ja nuo vaikuttaisivat juuri sellaisilta, mutta vielä kuitenkin kukkarolle sopivissa rajoissa! Jos budjetti kestää niin suosittelen. En vaihtaisi. |
askomiko 09.03.2005 13:09:21 (muokattu 09.03.2005 13:11:18) | |
---|
Miulla on VS-2. Superhyvä, koska se on oikeasti tarkka ja näyttää justiinsa missä mennään, eikä tyyliin, "ylemmäs, ylemmäs, ylemmäs, nysse ois lähes, ny meni ohi, alemmas, boing boing, emmätiijä". Satulan (Earvana) ja intonaation säätö on helppoa ja mukavaa kun ei tarvitse arpoa yhtään. Stomp-versio on varmasti kätsempi pedaalilautaan, mutta miulla tulee käytettyä tuota omaa enempi pöydällä. Oisin kai stompin ostanut jos se olisi ollut olemassa kun omani hankin. Ihan eri kaliiberia kuin perus ledi, saati neulaviritin, joka muuttaa "virettä" kun mittaria kallistaa.. Nopeasti virittäminenkään ei ole ongelma kun vaan hahmottaa notta minkälainen liikemäärä on tarpeeksi lähellä. Toisaalta, siihä pari sekuntia lisää niin se on justiinsa.. |
Thomas 09.03.2005 14:54:38 | |
---|
Hoh! Kiitoksia, nyt tuli semmoista kommenttia jota kaipasinkin! Saattaapa tässä itsekin päätyä Petersonin omistajaksi lähiaikoina ;) |
askomiko 09.03.2005 18:31:38 | |
---|
Lompakkosi olisi onnellisempi jos olisimme haukkuneet Petersonin alimpaan hornaan. Aina ei voi voittaa... |
poppamies 09.03.2005 19:45:29 | |
---|
"G-strings are for strippers" |
MrGuitarist 09.03.2005 22:19:59 | |
---|
Onko Petersonin näytössä jotain taustavaloa, näkeekö virittää pimeällä lavalla? |
Pertsi 09.03.2005 23:19:41 (muokattu 10.03.2005 00:03:56) | |
---|
Samat mielipiteet rahikaisella, kunnon tuuneri maksaa itsensä takaisin elämänlaatuna, kun soitin on kunnolla korvia lepuuttavassa vireessä intonaation tarkan säädön ja virityksen jälkeen. Stomppia käyttävänä sanoisin sitä helppokäyttöiseksi, käytettävät ominaisuudet löytyy kätsästi kahden napin takaa painelemalla. Vireen epätarkkuuden näyttötapa on luonteva ihmissilmälle, joka erottaa pienenkin liikkeen ja paikallaan seisomisen toisistaan. Valaistun strobonäytön kestävyys on sitten asia, mitä ei voi tässä kohtaa ennustaa. Mun käsittääkseni Petersonin laatu on kuitenkin ollut yleisesti kohdallaan. Mun mielestä kannattaa investoida heti laatuun kun lompsa turvottaa riittävästi, oli se tunerin merkki mikä vaan, kunhan se on riittävän tarkka myös intonaation säätämiseen. EDIT: typot etc. |
Niskamies 09.03.2005 23:23:40 | |
---|
Ovatkos nuo petersonit ylivertaisia jos verrataan vaikka Bossin TU-2:een? Olisi kiva kyllä tuollainen tarkka viritin, mutta hintaahan sillä on... Meitsi on meshissä. |
ReBeat 09.03.2005 23:26:13 | |
---|
On ne. Tuo TU-2 on rihkamaa niihin verrattuna. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
askomiko 09.03.2005 23:33:47 | |
---|
|
Fortune 10.03.2005 10:49:21 | |
---|
Mitenkäs Korgin DT-10 verrattuna Tu-2:seen, onko kukaan testannut. Petersoniin ei ole varaa, mutta tuon Korgin saisi 80 eurolla uutena jo täältäpäin. Ja hieno punainen on. "Look behind you, a three-necked guitar!"
Marvel |
goose 04.05.2005 23:56:13 | |
---|
Onko olemassa yhtään kilpailijaa tolle StroboStompille? Toihan on akkarille ihan ylivertainen. Active-DI samassa. Pannaas thomannille kimppatilausta. Hinta näyttäs olevan 198e. Ei paha. Viritin 100e ja Di-boxi 98e. Löytyykö jostain halvemmalla? Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa.. |
McNulty 05.05.2005 00:03:34 | |
---|
Olenko minä ainoa jolle kelpaa tuollainen halpismittarin "vähän sinnepäin"-vire? Ehkä se on meikäläisen rockhenkisyyden peruja, mutta minua ei häiritse joku millin heitto sinne tai tänne. Ja vaikka kitarassa pieni epävireisyys välillä olisikin, tuo se vain saundiin sellaista "disharmoniaa" joka antaa sopivan erikoisen fiiliksen :) Intonaation kyllä säädän ja muutenkin viritän niin lähelle kuin mahdollista... siis tuollaisella "halpis-virittimellä". Suits me :) Eihän se mitään primavistaa välttämättä ole mutta ei tarvitsekaan. Tietokoneet on sitä varten jos haluaa absoluuttista ja matemaattisesti laskettua oikeaa. Vähän sama homma kuin levyjen saundit... sellaset hitech-saundit tappaa mielestäni sen fiiliksen. Am I the Only One?!? "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
ReBeat 05.05.2005 00:15:31 | |
---|
Am I the Only One?!? Mä yritän kyllä virittää kitarani täydellisesti, mutta soitan sitten epävireisesti ja siitä tulee sitä harmoniaa ja tunnelmaa. Hoho X) Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
dfloreno 05.05.2005 01:18:20 | |
---|
Olenko minä ainoa jolle kelpaa tuollainen halpismittarin "vähän sinnepäin"-vire? Ehkä se on meikäläisen rockhenkisyyden peruja, mutta minua ei häiritse joku millin heitto sinne tai tänne. Ja vaikka kitarassa pieni epävireisyys välillä olisikin, tuo se vain saundiin sellaista "disharmoniaa" joka antaa sopivan erikoisen fiiliksen :) Intonaation kyllä säädän ja muutenkin viritän niin lähelle kuin mahdollista... siis tuollaisella "halpis-virittimellä". Suits me :) Eihän se mitään primavistaa välttämättä ole mutta ei tarvitsekaan. Tietokoneet on sitä varten jos haluaa absoluuttista ja matemaattisesti laskettua oikeaa. Vähän sama homma kuin levyjen saundit... sellaset hitech-saundit tappaa mielestäni sen fiiliksen. Am I the Only One?!? Hei, ei kai nyt tätä jaaritusta 'fiiliksistä' ja muusta sonnasta tähänkin?? Primavistaa virittäminen? Kyllä se soitin vaan soi paremmin vireessä. Käytä sitä edukses. Mene studioon tai keikalle ja kato oletko ' ainoa jolle kelpaa tuollainen halpismittarin "vähän sinnepäin"-vire?' ... No offense, mutta tää nyt ei millään muotoa ole mikään fiilis tms. kysymys. Sitä en kiistä että joku halpismittari voi olla hyväkin; onhan noitakin joskus nähty. Mutta fiilis ei siitä katoo jos oot vireessä! joo, ei lähe. |
Mun käsittääkseni Petersonin laatu on kuitenkin ollut yleisesti kohdallaan. Vastahankittu VS-2 lähti eilen takaisin Saksaan korjattavaksi, kun lakkasi noin minuutin käytön jälkeen reagoimasta sisään tulevaan signaaliin. Petersonin foorumilla oli pari vastaavaa hajoamis tapausta, jotka nekin tuntuivat liittyvän laitteen käyttöön sen oman verkkolaitteen kanssa. Ja jos tuo verkkolaite toimisikin, niin sen liitin virittimessä on vaarallinen: samanlainen kuin normaaleissa yhdeksän voltin pedaaleissa, ei mitään jännitemerkintää vieressä, mutta syö vain kolmea volttia. Kovin helposti joku laitetta tuntematon kaveri tökkää siihen ysivolttisen verkkolaitteen ja poks... Rupean kehumaan Petersonia sitten a) kun se tulee takaisin, b) kun se toimii ja c) kun opin käyttämään sitä 8-) - Mitä on biljoona mikrofonia?
- ???
- Yksi megafoni. |
Pertsi 06.05.2005 14:59:26 | |
---|
Vastahankittu VS-2 lähti eilen takaisin Saksaan korjattavaksi, kun lakkasi noin minuutin käytön jälkeen reagoimasta sisään tulevaan signaaliin. Petersonin foorumilla oli pari vastaavaa hajoamis tapausta, jotka nekin tuntuivat liittyvän laitteen käyttöön sen oman verkkolaitteen kanssa. Ja jos tuo verkkolaite toimisikin, niin sen liitin virittimessä on vaarallinen: samanlainen kuin normaaleissa yhdeksän voltin pedaaleissa, ei mitään jännitemerkintää vieressä, mutta syö vain kolmea volttia. Kovin helposti joku laitetta tuntematon kaveri tökkää siihen ysivolttisen verkkolaitteen ja poks... Rupean kehumaan Petersonia sitten a) kun se tulee takaisin, b) kun se toimii ja c) kun opin käyttämään sitä 8-) Huonompi homma, jos oman verkkolaitteen kanssa on ongelmia. Toivottavasti tulee kerralla kuntoon. Laitteita on helppo polttaa asiattomilla virtalähteillä, mutta jos kellahtaa omalla, ei hyvä... Joku tuolla Petersonin foorumilla kärvensi Stomppinsa ketjuttamalla max 1200 mA imuttavan Line6 laitteen Stompin jännitelähtöliittimeen. Tietämättä nyt oliko toi virta tai sen reipas piikki syy tuhoon, hereillä kannattaa olla mitä tekee. Hyvät virtalähteet ja oikeat kytkennät on hyvä alku. Itse olen edelleen tyytyväinen stomppiin, ei havaittuja ongelmia. |
juzi 06.05.2005 17:53:47 | |
---|
Stropostomp saa minun ääneni. Ei ole ollut ongelmia ja on tarkka. Juuri olen suunnitelemassa uusiksi pedalboardia ja taidan jättää syöttämättä virtaa stompin kautta muille pedaaleille, jos kerran on jollain kyrvähtänyt sen vuoksi. Just in case. Ja ei se mene liian hifistelyksi vaikka olisi kunnon viritin. Pärjäilin vuosikaudet ihan onnellisesti jollain bossin "halpismittarilla". Itse ilahduin kuitenkin suuresti kun säädin Petersonilla intonaation ekaa kertaa, melkoinen ero aiempaan. Siihen jää koukkuun... |