Aihe: Schecter -kitarat
1 2
Anuep
02.05.2005 14:00:03
valitan jos näistä on keskusteltu paljon ennenkin, haku oli offline joten en tiedä..

Etsiskelen pop/rock (ehkäpä jopa hieman jazzahtavaan) käyttöön tupla humbucker kitaraa, olennaisilla sustain-määrillä varustettuna, jotain PRS/Gibson-akseleilla,
olematta kuitenkaan lainkaan tyytyväinen edellämainittujen
yhtiöiden hinnoittelupoliitikkaan.

Niinpä suuntasin katseeni USA/KOREA Schecter-kitaroihin, mm. S1 ja PT blackjack malleihin (SD:n 59 ja JB mikit kai?).
Kuulisin mieluusti omakohtaisia kokemuksia yleensäkin Schecterin tuotteiden laadusta ja yksilöiden tasaisuudesta ynnä muuta asiaan liittyvää olennaista niiden käyttäjiltä/ne torjuneilta?

kiitos kauhiasti jos jaksatte kirjoitella!!
madu
02.05.2005 14:08:56 (muokattu 02.05.2005 14:11:17)
Mulla on blackjack sarjan 006 malli ja oon ollut tosi tyytyväinen. Kitara soi hyvin ja sustaini on todella hyvä. Lisäksi monipuolinen mikkivalitsin on kätevä koska sillä voi puolittaa mikit jolloin soundipaletti laajenee mukavasti. Nuo blackjack sarjalaiset ovat identtisiä kitaroita paitsi rungon muodon osalta eroavat. Se telemallinen oli myös harkinnassa mutta 006 oli paras yksilö ja se tarttui mukaan.

Miinuksia sitten jos haetaan niin potikat on aika heikkolaatuisia. Samantien vaihdoin tonepotikan laadukkaampaan kun alkuperäisenä on sellainen on/off kytkin se tonesäätö. Samoin volapotikka uusittiin varmuudenvuoksi laadukkaampaan. Kun mulla on käytössä paksut kielet (vaihtelee 12-13 setit) niin jouduin vielä viilamaan tallapaloja jottei paksuin kieli hypi niistä pois.

Muutoksien jälkeen oiva peli ja hinta-laatusuhteeltaan käsittämättömän hyvä kepukka. Mulla jäi Les Paul narikkaan ja tästä tuli ykköskitara.

EDIT:
Lisätään vielä että kitaran tallassa vakiona oleva Seymour Duncan JB on jumalainen mikki. =)
phiit
02.05.2005 14:09:11
Soundatassa tuli paria Schecteriä testailtua, ihan ok peleiltä vaikuttivat hintaansa nähden.

Joku Schecterin omistaja voisi varmaan valaista enemmän? ;)
Would You? www.below-me.com
tunkki
02.05.2005 20:50:43

Mä kans tyypitin tuota 006 Blackjackia ja hemmetin hyvältä se tuntui ja kuulosti. Tosin soittelin sillä trankku-Hiwatt-pinolla, mutta perusluonne kävi kyllä selväksi. Suurin hämmästyksen aihe oli sen action, joka oli tooodella matala. Eroa entiseen teleeni oli ihan älyttömästi, tykkäsin kovasti.

Switchi oli kyllä kätevä, mutta puolitus laskee volkkaakin aika paljon. Tosin tästä ois joskus jopa etua. Alapäätä JB:ssä tuntui olevan hieman vähemmän kuin nykyisissä Duncan Desinged:issä, johtunee siitä trankkupelistä?
-Strapping young lad-
Anuep
03.05.2005 02:32:37
kiitos tyypit tiedoista!!

noista mikityksistä vielä, noh juu, noh, mitä olen noita tuolta SD sivuilta kuunnellut, noita vertailu-ääninäytteitä niistä mikeistä, niin olen kyllä tykännyt ihan selkeästi eniten just tosta JB:stä tallamikkinä ja sitten kaulassa joko tuo 59' tai Jazz. eihän ne näytteet nyt ihan tosielämää tietty välttämättä vastaa mutta antanevat hyvää osviittaa. joten uskoisin, että mikitys on aikalailla mun makuuni...

tuo telemalli PT alkoi kyllä kiinnostamaan nyt vielä enemmän tässä jotenkin, se on jotensakin niin MIEHEKÄS olemukseltaan... selvästi hyvin vaarallinen lähitaisteluase ;)

eikäpähän se tietty auta nyt tässä ihmetellä, kun menee vain
koklaamaan ja laittamaan LP:t rivivertailuun noita vastaan ja aprikoida...

guitar player -arvostelussa muuten kehuttiin kovasti noita kaikkia ja S1 nostettiin pick awardille. (noh, niin, niitten kanssa nyt ei aina ole ihan samaa mieltä....makuasiat ovat hankalia)

niin ja kertokaa lisää ihimiset jos on kokemuksia puolesta tai vastaan, kiitos kiitos!! :)
J-PPP
03.05.2005 08:56:20
Nuo blackjack sarjalaiset ovat identtisiä kitaroita paitsi rungon muodon osalta eroavat.

Paitsi että mensuureissa on eroja, osa on 25.5" ja esim. se telemallinen 24.75". Lisäksi elektroniikka on Tempestissä ja S-1:ssä hieman erilainen, samoin nauhoja on niissä vähemmän, 22.
madu
03.05.2005 09:01:39
Paitsi että mensuureissa on eroja, osa on 25.5" ja esim. se telemallinen 24.75". Lisäksi elektroniikka on Tempestissä ja S-1:ssä hieman erilainen, samoin nauhoja on niissä vähemmän, 22.

Niinpäs muuten onkin. Mulla on tällainen vanha Schecterin esite ja tässä ei ole mensuurien eroja kerrottu. Uudemmassa esitteessä ne onkin sitten laitettuna oikein.
Dinorocker
03.05.2005 09:04:13
Ne Californian herkut - paria Teleä olen koittanut, erittäin asiallisia pelejä, tosin hintakin on jossain kaukana...

Nehän on ns. Les-Telejä ne Giban:n mensuurin "Telet".

Tarviis päästä Les-Teleä koittaa...
Outrider
StJerky
03.05.2005 09:23:08
Kannattaa kokeilla myös Dean kitaroita. Ainakin EVO sarja sisältää erittäin laadukkaita Gibson henkisiä kitaroita järkihintaan.
Chaanim
03.05.2005 11:34:54
Soitin Laineella olen useamminkin soitellut C-7 Blackjackillä (7-kielinen). Niin mukavalta tuntuu, että eilen tuli tilattua 007 Elite (hienompi, mutta ei aitoja duncaneita. Tosin Lundgrenin M-malli taitaa heti päätyä tuon tallamikiksi, kunhan saan sellaisen käsiini.) Lupasivat että jo tänään olisi tuo kitara liikkeessä, joten parin tunnin päästä voisi lähteä noutamaan...

Niin ja tuo kitara, Randall RG100SC G2 ja kovalaukku yht 1300e. Ehkä olisi voinut vähän tingata ja kilpailuttaa eri liikkeitä tuosta, mutta niin hyvää asiakaspalvelua tuolla, etten jaksa edes raahautua Turun muihin liikkeisiin.

Jos ei sinulla ihan hirveää kiirettä ole, niin voin tuossa viikon kuluttua vähän kirjoitella, miltä tuo kitara vaikuttaa (en aiemmin ehdi). Tosin tuo on seitsemän kielinen, joten vähän eri tuntuma on. Eikä tuplahumppareita.
Anuep
03.05.2005 11:44:54
Juu, kyllä kiinnostaa, eikä ole hirvee hätä täällä,
harkinnat käynnissä joten kaikki mita kuulen helpottaa
sitten päätöstä tehdessä. Kiinnostaisi tosiaan myös kuulla niistä "duncan designed" mikeistä arviota.
Kirjoita ihmeessä kun olet kyninyt sitä kanaa vähän.

Kiitos avusta!!
Oukki
09.05.2005 17:08:53
Oliskohan kellään kokemusta S-1:sta. Punaista versioo kattelin. Sen sais ainakin vielä ihan ok hintaan. Taitaa jäädä C-1 Classic hankkimatta rahavaikuksien vuoksi (pakko saada IPod!).

Linkki S-1:seen http://www.schecterguitars.com/spec.asp?id=38
Super-Jari
09.05.2005 17:13:04
Kokemuksia otetaan vastaan myös hellraiser C-7sta.
Ja yleensäkkin noista EMG707 mikeistä. Jos jollain on vielä ääntä jakaa niistä niin plussaa lupaan.
The words fall out like fire
Dumb
09.05.2005 19:56:43

Kokemuksia otetaan vastaan myös hellraiser C-7sta.

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös nuo uudet Schecterit ole vasta pelkkiä kuvia mainoksissa eikä oikeita kitaroita ole vielä edes liikkeellä.
Super-Jari
09.05.2005 19:58:20
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös nuo uudet Schecterit ole vasta pelkkiä kuvia mainoksissa eikä oikeita kitaroita ole vielä edes liikkeellä.

Liikkeestä vastasivat kyselyyn että malli on tulossa maahantuojalle kesäkuussa ja liikkeeseen sitä saadaan tarvitessa saman tien.
The words fall out like fire
Chaanim
10.05.2005 20:05:39 (muokattu 10.05.2005 21:00:13)
Nyt on 007 Eliteä soiteltu. Aika jännä tapaushan tämä on. En ollut aikaisemmin luonnossa kyseistä kitaraa nähnyt. Kuitenkin Schecterin sivuilta olin lukenut kitarassa olevan humpparin ja single coilin (ja kuvassa myös törröttää single coil kaulassa). Noh, liikkeessä sitten myyjä avasi paketin ja tuplahumpparivehjehän sieltä paljastui...

...mutta hyvä sellainen! En tiedä onko kitarassa tehdasasetukset vai ehtivätkö liikkeessä jo hiplata kitaraa, ennen kuin hain sen pois, mutta soittotuntuma on loistava, vaikken itse ole koskenut mutterin mutteriin. Gibsonmainen. Alle tuhannen euron Ibanezin 7-kielisiin verrattuna tämä on soitettavuudeltaan ylivertainen (mielipidehän tämä on tietenkin). Mensuurin pitäisi olla 26,5" (nimenomaan pitäisi. kun nuo mikitkin ovat muuttuneet, niin en kyllä enää luota mihinkään Schecterin sivuilla annettuun informaatioon), mutta kaula tuntuu melkeinpä lyhyemmältä kuin Ibanezilla.

Korealainen pelihän tämä on, joten pelkäsin viimeistelyn olevan hieman huolimatonta. Toisin kävi, sillä mitään moitittavaa en ole vielä löytänyt. Nauhatkin loppuvat juuri siihen mihin pitää ja reunat on mukavasti pyöristetty, joten sormiakaan ei tule telottua.

Sitten ne mikrofonit. Eli mitään hajua ei ole noista. Duncan designed humpparit ovat, mutta mallista en tiedä. Samaan hintaanhan olisi saanut aidoilla duncaneilla varustetun Schecterin, mutta tämä oli sen verran hienomman värinen, etten voinut vastustaa kiusausta. Yllättävän hyvät nuokin mikrofonit ovat. Alapäässä on runsaasti potkua, mikä on joskus ihan mukava, mutta myös hieman puuroinen saundi näillä syntyy. Lundgrenin M malli tuohon tallaan tuleepi tilalle, kuten aiemmin jo mainitsin, mutta sen hankinta kyllä siirtyy pidemmälle, sillä näidenkin kanssa pärjää mainiosti.

Kokonaisuudessaan tosi hyvä kitara hintaansa nähden. Mikäli muutkin Schecterit ovat samaa luokkaa, niin suosittelen ainakin kokeilemaan. Nuo aidoilla Duncaneilla varustetut mallit eivät varmaan tarvitse edes minkäänlaisia muutostoimenpiteitä. Mikäli jotain ilmenee myöhemmin, niin voin niistä tänne ilmoitella. Ja tuon mensuurin varmistan vielä.

EDIT: Ainiin. Tuo mikrofonien kytkin vaikuttaa aika heppoiselta, eikä kaulan kiinnitys ole yhtä kaunis kuin esim. C-7 Blackjackissä. Olihan edes jotain huomautettavaa (:
-K-
10.05.2005 21:04:13
soitettavuudeltaan ylivertainen (mielipidehän tämä on tietenkin). Mensuurin pitäisi olla 26,5" (nimenomaan pitäisi. kun nuo mikitkin ovat muuttuneet, niin en kyllä enää luota mihinkään Schecterin sivuilla annettuun informaatioon), mutta kaula tuntuu melkeinpä lyhyemmältä kuin Ibanezilla.

Joo on tuota vanhempaa mallia varmasti, jossa on tuo 25.5" scale vielä.
Ei suotta elämys.
Niskamies
10.05.2005 21:10:12
Schecterin mallit uudistuvat aina välillä, joten on mahdollista että sulle on tullut viimevuoden malli uuden mallin sijaan, vaikka nimi olisi sama. Itselle kävi juuri näin kun ostin C-1 FR:n. Valmistusvuoden näkee sarjanumeron kahdesta ensimmäisestä numerosta.
Meitsi on meshissä.
Chaanim
10.05.2005 21:10:20 (muokattu 10.05.2005 21:43:41)
Joo on tuota vanhempaa mallia varmasti, jossa on tuo 25.5" scale vielä.

Juu, mittasinpa tuon ja kyllä se on ihan normaalin pituinen. (: Hyvä näin, kun tälläinen nakkisormi olen.

EDIT:

Schecterin mallit uudistuvat aina välillä, joten on mahdollista että sulle on tullut viimevuoden malli uuden mallin sijaan, vaikka nimi olisi sama. Itselle kävi juuri näin kun ostin C-1 FR:n. Valmistusvuoden näkee sarjanumeron kahdesta ensimmäisestä numerosta.

04 tuossa lukeepi. (: Luulenpa, että kävi ihan mukavasti minulle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)