Aihe: Sonorin omistajat
1 2
temekallio
28.04.2005 18:48:59
Noniin ei tullut muutakaan mieleen niin kartoitetaanpa kaikki muusikoiden.netin sonoristit.

Laita vaikka mitä on tullut matkaan kyseiseltä valmistajalta. Lähinnä rumpuja nyt tarkoitan.
Mielellään myös jotain mainintaa siitä miksi on juuri tähän merkkiin satsannut. Ja pidetään keskustelu yleisellä tasolla, esim. ei ruveta morkkaamaan joitain haksahduksia, kuten vaikkapa sonorin international-sarjaa..jne tajuatte kyllä idean. Muitten merkkien suosijat voisivat sitten tehdä omansa, ja selittää miksi juuri se tama tahi pearl tarttui kätösiin. Eikä tehdä tästä nyt sellaista "se on maailman paras, koska se soundaa sigamakeel" juttua. Eli tähän ketjuun vain sonorien omistajat kertovat kokemuksiaan.

Ja aloitan:

Sonor Phonic 18" 14" 12"
Sonor 426 14*5 messinki (nyt on se syvyyskin päivitetty =)

Aikaisemmin omistin force 2002 sarjan epäkäytännöllisillä tomikoo'illa ja päätin siirtyä vähän pienempään ja roudattavampaan. Forcen aikoihin en vielä tiennyt rumpumerkeistä paljoa mitään. No aloin ottaa selville uusia settimahdollisuuksia, ja tulihan siinä sivussa myös pyörähdettyä sonorienkin webbisaitilla. Myös sonormuseum.com tuli tutuksi! Suosittelen muuten katsomaan, on loistava sivusto =)
Niin, sitten satuin huomaamaan eräässä ruotsalaisessa rumpukaupassa nykyisen settini ja että! Se näytti hyvältä ja ostin saman tien. Hintaa kertyi postikuluineen 3000 mummua aikoinaan. Ja ei ole tarvinnut katua!
Ai niin ja sitten niitä syitä miksi seuraavatkin rummustoni ovat sonoria (pääasiassa niitä saksassa tehtyjä, vaikka ovathan ne 2003, 3003 kiinat ihan soitettavia pelejä)

1. Ne kestävät.
2. Ovat saksalaiset, siis melkein suomalaiset ;D Ach!
3. Ne kuulostavat niin pirun hyvälle!
4. Insinööri on suunnitellut ne!! ..as.a..öpööpööpö

Näin.
Jossain olen nähnyt mainoksen jossa sellainen ainakin 200 kiloa painava ukko seisoo puoliksi sahatun sonorin tomin päällä. Ja kestää!
Soitan sitä mitä mieleen pälkähtää.
Niskamies
28.04.2005 18:53:39
Sori että varastan tämän threadin, mutta millaisia rumpuja ovat Phonicit ja Phonic hi-techit? Ovatko laaturumpuja? Olisi ruottissa 10/12/14/16/22 Phonic hi-tech rummut myynnissä mukavahkoon hintaan.
Meitsi on meshissä.
temekallio
28.04.2005 18:57:17
Sori että varastan tämän threadin, mutta millaisia rumpuja ovat Phonicit ja Phonic hi-techit? Ovatko laaturumpuja? Olisi ruottissa 10/12/14/16/22 Phonic hi-tech rummut myynnissä mukavahkoon hintaan.

Missä missä???

tuossa jotain http://www.sonormuseum.com/1987/phonic/phonichitech.html

ai niin, hyviä rumpuja!! pyökkiä ovat =) ja miten tuohon voi vastata että onko laatua! no tottakait :)
Soitan sitä mitä mieleen pälkähtää.
ltg
28.04.2005 19:01:15
Hyvä topikki.

Itselläni on tuota kiinalaista Sonoria, setti on Force 3003, toissa kesänä hankittu.

Miksikö päädyin Sonoriin?

Setti oli edullinen, ja minulle oli Sonoria kehuttu etukäteen. Juuri tuota 3003:a en ollut koskaan aiemmin päässyt testaamaan, joten otin riskin tilatessani setin. Riski kannatti. Basarini (22*17,5) potkii vallan mainiosti niin kireämmällä kuin läskimmälläkin vireellä, ja tomit (10*8, 12*10, 14*12) saa soimaan lämpimästi ja mukavasti, onhan setti kuitenkin osaksi vaahteraa lehmuksen lisäksi.

Hardware tuntuu jämäkältä, sen suhteen ei ole yhtään moitteen sanaa. Omani on 400-sarjaa, eli ei lähelläkään Sonorin parhaimmistoa, mutta silti.

Lisää aiheesta:

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=434
Minusta on yhdentekevää, onko groove lämmintä pissiä lahkeessa vai ei.
AP
28.04.2005 22:23:27

Prklstn jumalauta. Jo toinen, joka nappaa Ruotsin maalta Phonicit. Yksi taannoinen tuttuni sai kanssa Ruotsista hankittua isohkon Phonic Plus-setin aikanaan ihan pilkkahintaan ja tästä olen kovin katkera.

Juu, on ne hemmetin hyviä rumpuja.

Varrokaas, kun hollmi-s tulee paikalle niin saadaan Sonor-oppitunti.
K100 #7 Ärlä #011
hollmi-5
28.04.2005 23:31:22
...Täältä tullaan. Nuorena ollessani Sonorit olivat Ludwigin ohella se merkki, jota kuolasin. Sonorit olivat savolaisen kivitalokaksion hintaisena ihan huikean kalliit. Rumpua mainostettiin samassa kuvassa Rolls Roycen kanssa. Siitä kai tuli sitten se "Sonor-rumpujen Rolls Royce" -slogani kaikkien tietoon.

Opiskelujen loppupuolella sitten paikalliseen musaliikkeeseen tuli uusi Hiliten setti. Elettiin vuotta 1990. Ne oli ihan pakko saada, vaikka töistä tai rumpuihin otetun lainan takaisinmaksukyvystä ei ollut tietoa. Setti on vieläkin minulla ja on omakuvassakin sitten toisen omistamani Hilite-setin kanssa (viimeisin Sonor hankintani ja tältä vuodelta)tuplasetiksi kasattuna.

Toisena Sonorin settinä ostin Sonorlitet (Scandinavian Birch l. visakoivupinnalla). Loistava setti olikin: 18" bd, 12 ja 14" tomit, sekä 7x14" koivuvirppa. Sitten menin sen myymään Hanne Pullille (Kvalda ym...). Lahjakas oppilaani halusi setin, joten myin aika halvalla ja perustelin myyntiä itselleni ikäänkuin osittaisena stipendinä. Ne on vieläkin Hannella ja mikäli myyntiin laitetaan, niin minulla on osto-oikeus niihin.

Designerin (Maple Light Stain Blue) ostin Mikkelin Jormalta pari vuotta sitten. Olin jo aikaisemmin yrittänyt saada Designereita, mutta aina oli epäonnea. Maahantuojaa ei ollut ja omat kontaktit Saksaan puuttuivat, joten Ostin Premierin kovin kehutut Genistat. Tutustuin Jormaan ja kun hän kertoili Designereistaan, niin taisi naamastani jo nähdä, että nyt kiinnostaa. Rummut tulivat myyntiin ja aika nopeasti tein päätöksen hankkia setin itselleni. Joulukuussa sitten vielä sain hankittua Jormalta siihen mukavan pronssivirpan jo setin mukana tulleen vaahteraisen seuraksi.

Sonorin saksalaiset setit on kyllä hienoja rumpuja. Työn laatu on aivan huippua ja soundit minulle mieleen.

1. Ne kestävät.
2. Ovat saksalaiset, siis melkein suomalaiset. Sonorlitet tehtiin suomalaisesta koivusta. Taitavat Designerin Birch-versiotkin olla.
3. Ne kuulostavat niin pirun hyvälle!
4. Insinööri on suunnitellut ne ja muutama vuosi taaksepäin yhtiö sai palkinnon parhaasta insinöörityöstä
Mika Hollström
ddrum54
29.04.2005 10:50:11
4. Insinööri on suunnitellut ne

Laadusta kertoo paljon se, että insinöörikään ei onnistunut niitä pilaamaan. : ) ( ... teräsmies, joulupukki, fiksu insinööri... )
2`n 4
Jami
29.04.2005 11:00:17 (muokattu 29.04.2005 11:06:27)

Sonor merkkinä on ollut mulle korkeassa arvossa. Kun settiin törmäsin hakiessani koivurunkoisia soittimia niin valinta Force 3000:n kohdalla ei ollut vaikea. Vielä suomalainen visakoivupinta.

Jälkeenpäin vasta olen tiedostanut kuinka hyvät pöntöt sainkaan. Nuo kun ovat vielä niitä Saksassa tehtyjä 3000:ia.

Ainoat joihin voisin vaihtaa on nuo Sonorin Signaturet bronssivirvelillä. Eikö se jo jotain kerro tyytyväisyydestä niin omiin kuin Sonoriin yleensäkkin.

edit: omakuvasta löytyy kuva pöntöistäni

edit2: Kattelin ittekki tuota kuvaa ja tuli mieleen yks vinkki. Jos sun pöntöissäs on tomikiinnitys samoin kuin mulla eli tanko läpi rummun niin rumpu soi paljon vapaammin kun sen kiinnittää ihan sen tangon päästä. Se on liian tukeva jos tangon työntää juureen asti. Tämä on niitä harvoja paikkoja kun kannattaa laittaa vain huulille. hähähä
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
ddrum54
29.04.2005 11:05:08
Kyllä on hieno pinta tuo visakoivuinen. Tyylikästä...
2`n 4
Silvio Dante
29.04.2005 13:37:42
Kyllähän Sonorit kelpais. Maksaa vaan nii paljo, esim tuollainen Sonor "JetSet" setti olis kiva.

http://www.drumcityguitarland.com/jetset.htm

Hinta oli kai aikanaan jotain 30 donaa (ent. saksan markoissa) Mutta noi syvät tomit, aijai. 80-luku kunniaan!
Pääasia että pizza herkullinen ja kuuma.
AP
29.04.2005 13:44:27
Sonor merkkinä on ollut mulle korkeassa arvossa. Kun settiin törmäsin hakiessani koivurunkoisia soittimia niin valinta Force 3000:n kohdalla ei ollut vaikea. Vielä suomalainen visakoivupinta.

Jälkeenpäin vasta olen tiedostanut kuinka hyvät pöntöt sainkaan. Nuo kun ovat vielä niitä Saksassa tehtyjä 3000:ia.

No juuri tuommoisia minä ajattelin, kun tuolla toisessa topicissa kehaisin saksalaisiaa Force-rumpuja.
Hienot vermeet sinulla.
K100 #7 Ärlä #011
HFE
29.04.2005 13:48:02
Tämä on oiva sauma tiedustella tuliterästä Force 2005 full birch-sarjasta. Onko lautalaisillä jo kokemuksia näiden saundista?

Koivusetin hankinta studiokäyttöön tulee ajankohtaiseksi syksyllä ja nämä voisivat olla varteenotettava huokeampi vaihtoehto Pearlin sessionseille.
hollmi-5
29.04.2005 14:05:21 (muokattu 29.04.2005 14:05:49)
Sonorin Jet Setin hinta sisälsi lentoliput ja kuljetuksen tehtaalle vastaanottamaan oma setti. Noissa on Hiliten rungot ja Signaturen kullatut raudat. "Melko kallista!"
Mika Hollström
Bulk
29.04.2005 14:44:46
"Melko kallista!"
Elämä on ;-)
Itsellä saksalaiset 2000 forcet
jankki
29.04.2005 17:44:47
Itsellä on Force 3003:set (20,14,12,10) honey maple-värityksellä. Vaikka kiinanpojan tekosia ovatkin, olen varsin tyytyväinen rumpuihini. Ainainen rahapula oli esteenä kalliimmille rummuille, siksi päädyin ks. settiin. Tässä hintaluokassa varsin hyvät rummut.
Hankintalistalla on nyt taottu pronssivirveli, jonka jätän uuteen settiini, joka tulee olemaan (yllätys yllätys) Sonoria. Seuraavaksi setiksi tulee S-Class Pro:ta tai Delite:ä.

Jami ja Hollmi: syvä kumarrus teidän rumpujen suuntaan!
Klooni
29.04.2005 21:40:03
Jaa, en ole muuten edes ikinä katsonut minkä maalaiset nuo meikun Sonorit ovat ... enkä kyllä aio katsoakkaan :-)

Päätökseen oli montakin syytä, merkki sinänsä oli sellainen jota vanhastaan piti hyvänä (kuten moni muukin täällä) ja mitä netistä lueskelin niin kehuja sateli lähes joka suunnalta.

Mielestäni tarjoaa loistavan hinta / laatusuhteen, hardware on kestävää ja jämäkkää, työn jälki on hyvää ja soivat sikamaisen hyvin vaikka todella matalassa vireessä ovatkin.

Ai niin, ja lähimpänä bändin logon väriä :-p
Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna ! http://kloonin.omaservo.net/
Stereophile
30.04.2005 07:42:16

Omistin joskus muinoin Sonor International-sarjan pöntöt. Oli vanhat, halvat ja huonossa kunnossa. Eikä muutenkaan häävit...

Oliko tuo International kenties joku halvin sarja Sonorilta (ne tais olla jostain 80-luvulta)?
Ei paskin mutta huonommasta päästä...
Epämuusikko
30.04.2005 11:44:41
Saako Sonorliteja enää mistään? Pullin käsissä soundasivat jumalaiselta. Myös eräs norjalainen ECM-perinteen ja konemusiikin yhdistelijä kehui niitä tuossa taannoin....
Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009
joHa
30.04.2005 13:01:41

Kyseiseltä merkiltä on mukaan tarttunut S-Class messinkivirppa.
Otin kun kuulosti hyvältä ja vaikutti muutenkin laadukkaalta.

Osaako joku sanoa, että kuuluisiko kyseisessä pelissä olla alunperin valuvanteet? Mun versiossa on tavalliset prässätyt, mutta ei se mitään.
Olen, siis rummutan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)